Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landende ganzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landende ganzen


    Al toeterend en blazend landden deze ... hoe heet dat merk ook weer ....ganzen.
    Exif:
    Nikon D300
    200-400 mm zoom en 1,4 extender
    brandpuntsafstand bij 35 mm film: 825 mm
    iso: 200
    sluitersnelheid: 1/800 bij 5,6 f
    Enkel wat contrast aangepast en een heel klein beetje kleurtemperatuur verhoogd. Verscherpt met BDSizer.
    Laat maar komen.

  • #2
    Re: Landende ganzen

    Jammer dat er niets scherp is, het BD sizer logo mag er ok af
    Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
    www.cromagnonman.be

    Comment


    • #3
      Re: Landende ganzen

      Cromangonman: Hoe verwijder ik het BD Sizer logo?

      Comment


      • #4
        Re: Landende ganzen

        Hoi
        Ik heb een vraagje: heeft je lens een 2 standen stabilizer want met die sluitertijd had hij wel iets beter moeten zijn, meelopen met vogels is moeilijk ik ben er ook mee bezig maar als je goed meeliep haddden de ganzen wel wat scherper moeten wezen,en een ai servo stand op je toestel met spotmeting scheelt ook veel ik zou het is nakijken want de foto zelf had leuk geweest

        mvg rick

        Comment


        • #5
          Re: Landende ganzen

          Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak Bekijk bericht
          Hoi
          Ik heb een vraagje: heeft je lens een 2 standen stabilizer want met die sluitertijd had hij wel iets beter moeten zijn, meelopen met vogels is moeilijk ik ben er ook mee bezig maar als je goed meeliep haddden de ganzen wel wat scherper moeten wezen,en een ai servo stand op je toestel met spotmeting scheelt ook veel ik zou het is nakijken want de foto zelf had leuk geweest
          De foto is genomen vanuit een vaste observatietoren met van die spleten die juist goed genoeg zijn om de lens erdoor te krijgen maar niet om vlot vliegende, landende ganzen te fotograferen. De lens heeft inderdaad nog een 2e vibratie reductie stand die ik nog niet uitgetest heb.
          Wat je met een ai servo bedoelt weet ik niet.
          De lichtmeting stond ingesteld op centrumgericht en niet op spotmeting.
          Bedankt voor de raadgevingen!
          groeten,
          el bondadoso

          Comment


          • #6
            Re: Landende ganzen

            Hoi
            Als je lens 2 standen heeft is er 1 voor stabilisatie horizontaal en tegelijk verticaal,de tweede stand waarschijnlijk alleen horizontaal en die is voor meelopen want anders stabiliseert de lens ook omhoog en pak je net het verkeerde punt dit staat in je boekje.

            Spotmeting is dat hij precies op je onderwerp meet en je AF kan je misch ook op spot instellen ,dan beperk je je tot de gans waar je op mik en dat scheelt gewoon proberen.
            Ai servo is dat als je bovenstaand goed heb staan dan kan je je knop half inhouden terwijl je volg dan doet je toestel het ook en dat scheelt tijd(tussen het drukken en focussen)
            PS deze wijsheid is mij bijgebracht en breng hem voort voor de rest ...meeuwen heb je overal veel oefenen met je instellingen en kijken bij je foto wat je gedaan heb
            av stand is handig.....

            in bd sizer staat een vinkje bij bd logo die kan je uitzetten
            Have fun ik ben ook al veel meeuwen verder
            mvg rick

            Comment


            • #7
              Re: Landende ganzen

              Bedankt canonfreak, ik lees alles nog eens rustig na.
              vriendelijke groeten, Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Landende ganzen

                goed dat je die foto gepost hebt... tis niet zo gemakkelijk als het lijkt en dat illustreert deze foto! tips heb je al genoeg gehad... dus nu gaan oefenen!

                verdienstelijke poging... en het zijn Nijlganzen :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Landende ganzen

                  Aspro, 't is inderdaad ver van gemakkelijk. Anderzijds ben ik nog maar een dikke maand en dan nog af en toe kunnen aan de slag gaan met het toestel en objectief dus abnormaal is het niet dat de fotokwaliteit nog pover is. Maar zoals je zegt oefenen, oefenen en blijven oefenen; het materiaal door en door leren kennen. En misschien een onderwerp in een omgeving zoeken dat gemakkelijker dichter te benaderen is.
                  Inderdaad Nijlganzen dat zijn het.
                  Bedankt voor de bemoedigende woorden.
                  vriendelijke groeten, Dirk

                  Comment

                  Working...
                  X