Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenzaam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Eenzaam

    Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
    Dat Latijn kan ik niet modereren, daar ken ik geen jota van.
    Maar welke commentaar je ook geeft, elke beginner verdient toch ook wat aanmoediging.
    Dat wordt altijd goed ontvangen en helpt zeker om bij te leren en de hobby verder te zetten.
    Ik ook niet http://users.telenet.be/phoenica/rom...n_gezegden.htm
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #32
      Re: Eenzaam

      Robby, bedankt voor de vertaallink.
      We bedoelen dus eigenlijk hetzelfde.

      Comment


      • #33
        Re: Eenzaam

        Meer en meer valt het me op dat er over het commentaar, en dan heb ik het niet over het inhoudelijke, gediscussieerd wordt dan over de foto.
        Een commentaar is een mening, of hij nu in de beginnershoek staat, of in showcase. Ik heb alle fotografische wijsheid niet in pacht, maar ik geef mijn mening, en als ik kan, zal ik zeker HIER, in de beginnershoek, erbij zetten, wat naar mijn mening de foto beter maakt. Een discussie over de inhoud van een commentaar, daar kan ik perfect mee leven, en daar leer ik ook van. Hier gaat het daar niet meer over...
        Ik vind persoonlijk negatieve commentaar op een foto geven, nog steeds niet makkelijk, maar 't is nog moeilijker om constructieve positieve commentaar te geven.
        Ik wil daarmee gewoon even zeggen... het is heel plezierig dat je commentaren krijgt. In elke commentaar zit wel iets, ongeacht hoe het geschreven is. Zolang mensen eerlijk blijven bij het geven van hun commentaar, kan het eigenlijk niet fout lopen. Ik krijg ook graag constructieve commentaar op mijn foto's, zoals iedereen.
        De manier van commentaar geven is misschien soms niet wat iedereen graag hoort, maar soms leest men naast het opbouwende, en ziet alleen het negatieve. In het achterhoofd moet steeds blijven zitten... een commentaar is een mening, al dan niet degelijk onderbouwd, en als de poster meent dat hij niet eens is met het commentaar, dat hij dan even aangeeft waarom hij niet eens is en dit ook probeert te onderbouwen. Dan krijg je leuke discussies over inhoud die maken dat iedereen er van leert. De discussie die hier gevoerd wordt, brengt niets bij. iedereen heeft zijn schrijfstijl, en de ene is directer dan de andere, maar men mag niet vergeten, dat iemand die commentaar geeft, de moeite heeft gedaan om naar de foto te kijken, en er ook nog iets over kwijt wil. Stoppen die mensen met bestaan, dan heb je geen forum meer, en dan leert hier niemand nog iets.

        Mvg

        Chris

        Comment


        • #34
          Re: Eenzaam

          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Meer en meer valt het me op dat er over het commentaar, en dan heb ik het niet over het inhoudelijke, gediscussieerd wordt dan over de foto.
          Een commentaar is een mening, of hij nu in de beginnershoek staat, of in showcase. Ik heb alle fotografische wijsheid niet in pacht, maar ik geef mijn mening, en als ik kan, zal ik zeker HIER, in de beginnershoek, erbij zetten, wat naar mijn mening de foto beter maakt. Een discussie over de inhoud van een commentaar, daar kan ik perfect mee leven, en daar leer ik ook van. Hier gaat het daar niet meer over...
          Ik vind persoonlijk negatieve commentaar op een foto geven, nog steeds niet makkelijk, maar 't is nog moeilijker om constructieve positieve commentaar te geven.
          Ik wil daarmee gewoon even zeggen... het is heel plezierig dat je commentaren krijgt. In elke commentaar zit wel iets, ongeacht hoe het geschreven is. Zolang mensen eerlijk blijven bij het geven van hun commentaar, kan het eigenlijk niet fout lopen. Ik krijg ook graag constructieve commentaar op mijn foto's, zoals iedereen.
          De manier van commentaar geven is misschien soms niet wat iedereen graag hoort, maar soms leest men naast het opbouwende, en ziet alleen het negatieve. In het achterhoofd moet steeds blijven zitten... een commentaar is een mening, al dan niet degelijk onderbouwd, en als de poster meent dat hij niet eens is met het commentaar, dat hij dan even aangeeft waarom hij niet eens is en dit ook probeert te onderbouwen. Dan krijg je leuke discussies over inhoud die maken dat iedereen er van leert. De discussie die hier gevoerd wordt, brengt niets bij. iedereen heeft zijn schrijfstijl, en de ene is directer dan de andere, maar men mag niet vergeten, dat iemand die commentaar geeft, de moeite heeft gedaan om naar de foto te kijken, en er ook nog iets over kwijt wil. Stoppen die mensen met bestaan, dan heb je geen forum meer, en dan leert hier niemand nog iets.

          Mvg

          Chris
          1000% akkoord maar er zijn grenzen en deze grenzen moeten bewaakt worden door soldaten, als deze soldaten hun werk niet doen dan neemt de bevolking het over wat geen goede zaak is.
          Maar wat als er geen andere keuze is?????
          Robby
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #35
            Re: Eenzaam

            Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            1000% akkoord maar er zijn grenzen en deze grenzen moeten bewaakt worden door soldaten, als deze soldaten hun werk niet doen dan neemt de bevolking het over wat geen goede zaak is.
            Maar wat als er geen andere keuze is?????
            Robby
            Of je ze nu soldaten noemt, scheidsrechters of moderatoren, doet er niet toe. Dit is trouwens NIET de plaats om er over te discussiëren, bij deze mooie foto. Het is niet prettig dat commentaren die niet over een foto gaan, een topic met een mooie foto komen bezoedelen. Ook daar wordt heel weinig rekening mee gehouden, en het is gewoon niet prettig dat een topic met een mooie foto verbrod wordt door vragen die niet over de foto gaan en de reacties die daarop volgen.
            En Robby, er zijn altijd keuzes...

            Mvg

            Chris

            Comment


            • #36
              Re: Eenzaam

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Rechtzetten, het onderwerp binnen het kader plaatsen, en je hebt een prachtfoto.
              Muggenziftend...Misschien nog ff shoppen aan die bloemknopjes rechts. De donkere plek in de achtergrond een beetje verdoezelen.
              ook mijn gedacht
              wat hebben ze hier tegenwoordig tegen een beetje creativiteit zoals een kader, ok het is goesting maar over goesting valt gewoon niet te discussieeren
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #37
                Re: Eenzaam

                over de foto's:
                Als je het kadertje van de eerste iets kleiner gebruikt bij de tweede zit je (voor mij) goed!
                Wat ik wel jammer vind... je zegt dat het een bloem aan de haven is ... eenzaam... maar da zie ik niet in de foto.

                Misschien was een ander standpunt, zodat je echt ver de haven zou kunnen zien iets leuker voor de kijker!

                maar wel een goede foto in de beginnershoek!

                over de commentaren:
                probeer het over de foto te houden niet over wie wat zegt of antwoord...

                Comment


                • #38
                  Re: Eenzaam

                  Wel Merckx,

                  Je hebt van een simpel onderwerp een mooi beeld gemaakt met toch een mooie compositie. Ik verkies je oorspronkelijke post door de mooiere kleuren en ook omwille van het passende kader (mooie textuur).
                  Mijn gedacht : zoals reeds door anderen gemeld : eventjes rechtzetten en iets smaller kader, zodat onderwerp er net binnenvalt.


                  Voor de rest : veel "topic-vervuiling", ook al is het in het schoon latijn.


                  greetz
                  Cheeta
                  Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                  flickr

                  Comment


                  • #39
                    Re: Eenzaam

                    Aan al diegene welke een reactie plaatsten,
                    Ik wist niet dat ik met dit fotootje zoveel reacties zou losweken.
                    Meningsverschillen, maar mensen toch, en dat allemaal als gevolg van een bloemtje dat op de rand van de dok stond, bij ons in Antwerpen 'de'n blauwe steen' genoemd en waar ik een opzichtige kader rondplaatste omdat er buiten de stenen rand en de vage schitteringen van het water op de achtergrond niets te zien was.
                    En ergens las ik in een reactie dat het sommigen te doen was om zoveel mogelijk reacties te krijgen, het aantal is van belang dus.
                    Wel, dan mag ik zeker niet klagen.
                    En, ik heb er, buiten mijn latijn ingestoken, er zelfs latijn mee geleerd.
                    Maar toch, alvast bedankt.

                    Merckx
                    www.stephoto.be – Nikon D90 * AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5 – 5.6 G-ED * AF-S Nikkor 18-70mm 1:3.5 – 4.5 G ED * AF-Nikkor 75-240 mm 1:4.5 – 5.6 D * Tamron AF-18 – 250 1:3.5 – 6.3 (IF) Macro * - Tamron Macro 90mm 2.8 -Nikon Speedlight SB 600.

                    Comment

                    Working...
                    X