Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog is een poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog is een poging

Hey iedereen, hier ben ik weer met een nieuwe poging tot een mooie macro ik was redelijk vroeg uit de veren vandaag en dit is wat ik tegen kwam!

De fotos zijn niet bewerkt ik wil eerst een beetje concentreren op fotografie zelf en dan pas op de bewerking ervan.

All tips are welcome !!!

Alvast bedankt.

Roma

1/800
    F8.0
    Iso: 1250

1/800
    F8.0

1/800
    F8.0
    http://www.fefelovroman.com/

Re: Nog is een poging

niemand?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door I-Roma Bekijk bericht
      niemand?
      Nee, 't is zondag .

De eerste vin 'k goed. De tweede redelijk, de derde is echt niet scherp, en da's toch zeker wel nodig bij de insecten.
      Compo's... te centraal, zeker twee en drie. Breng er dynamiek in, door de compo.
      Standpunten zijn wel goed, vooral bij 1 en 3.

1/800ste is echt niet nodig, en dus hoeven de ISO's niet zo hoog. ISO1250 is voor de meeste camera's redelijk hoog, maar 't is hier niet merkbaar.
      1/(brandpuntsafstandxcropfactor) is de regel voor scherpe foto's, wat dus wil zeggen, dat je voor 1/800ste op 800mm aan 't fotograferen bent.

ISO 100 vind ik schier onmogelijk voor macro's, die je best niet neemt bij kraakhelder weer.
      Bij macro's, omdat je kortbij werkt is een klein diafragma (groot getal) vereist, om toch wat scherptediepte te halen, waardoor je sluitertijd automatisch gaat verkleinen.
      F8 is heel vaak veel te weinig, zeker als je je onderwerp tot op 10cm gaat benaderen.
      Last edited by FestinaLente; 9 augustus 2009, 17:37.

Comment

jawel maar ik weet nooit zo goed hoe ik het moet formuleren...
        Ik vind ze alledrie niet helemaal scherp genoeg.
        Kan het zijn (ik ben ook maar een beginner hé) dat je iso ruim hoog staat?
        Ik probeer m'n macro's altijd op 100 - of iets meer.
        De laatste heeft een leuke compo, de eerste 2 minder, mijn gedacht.
        Gr,
        Hilde

Comment

de tweede foto is redelijk omdat de vlieg er 90% scherp op staat.
          Last edited by CH Photography; 11 augustus 2009, 20:57. Reden: Het is hier geen taalforum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Nee, 't is zondag .

De eerste vin 'k goed. De tweede redelijk, de derde is echt niet scherp, en da's toch zeker wel nodig bij de insecten.
            Compo's... te centraal, zeker twee en drie. Breng er dynamiek in, door de compo.
            Standpunten zijn wel goed, vooral bij 1 en 3.

1/800ste is echt niet nodig, en dus hoeven de ISO's niet zo hoog. ISO1250 is voor de meeste camera's redelijk hoog, maar 't is hier niet merkbaar.
            1/(brandpuntsafstandxcropfactor) is de regel voor scherpe foto's, wat dus wil zeggen, dat je voor 1/800ste op 800mm aan 't fotograferen bent.

ISO 100 vind ik schier onmogelijk voor macro's, die je best niet neemt bij kraakhelder weer.
            Bij macro's, omdat je kortbij werkt is een klein diafragma (groot getal) vereist, om toch wat scherptediepte te halen, waardoor je sluitertijd automatisch gaat verkleinen.
            F8 is heel vaak veel te weinig, zeker als je je onderwerp tot op 10cm gaat benaderen.

Bedankt voor de tips FestinaLente

Comment

...........
              Last edited by I-Roma; 27 februari 2011, 13:24.

Comment

Ik heb mijn comment verwijderd wegens interventie van mod en aanpassing comment door Zappa
                Robby
                Last edited by robbydorine; 12 augustus 2009, 08:26.
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Je taal is erbarmelijk, (nog is een poging, je bedoelt overduidelijk nog eens een poging), de tweede foto is redelijk omdat de vlieg er 90% scherp op staat.
                  Zappa, gelieve de commentaar over taalfouten achterwege te laten, niet iedereen is perfect, ik ben ook soms een taalpurist maar maak de leden niet steeds attent op hun foutjes, dit is een foto forum, geen taal forum . . . trouwens, je overschrijdt ook de regels, off-topic commentaar wordt in de toekomst verwijderd.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                  X