Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar moet ik op letten...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar moet ik op letten...

    Wat vinden jullie hiervan, zijn er hier zaken waar ik nog moet op letten wanneer ik soortgelijke nog in de toekomst zou wille nemen?
    Alle tips zijn welkom...





    Last edited by watje; 9 augustus 2009, 12:29.

  • #2
    Re: Waar moet ik op letten...

    Beste Watje,

    Waar ik zou op letten is dat ik eerst even de regels van dit forum doorlees
    en daar staat te lezen dat je slechts 3 fotos per topic mag plaatsen
    Als ik je mag helpen kiezen?!
    Ik zou de kinderen laten staan, die staan er trouwens mooi op, (allen de 2e is nogal hard belicht)
    en morgen de gebouwen (molen en kasteel) plaatsen (ook niet slecht trouwens)

    Greets,

    Lena
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Waar moet ik op letten...

      Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
      Beste Watje,

      Waar ik zou op letten is dat ik eerst even de regels van dit forum doorlees
      en daar staat te lezen dat je slechts 3 fotos per topic mag plaatsen
      Als ik je mag helpen kiezen?!
      Ik zou de kinderen laten staan, die staan er trouwens mooi op, (allen de 2e is nogal hard belicht)
      en morgen de gebouwen (molen en kasteel) plaatsen (ook niet slecht trouwens)

      Greets,

      Lena
      Ola, had het ni gelezen, zal dit direct eens aanpassen, dank je voor het te zeggen...

      Comment


      • #4
        Re: Waar moet ik op letten...

        Hoi,
        ik weet er nog helemaal niet veel van, maar de eerste foto kon mooier zijn als je 'm had gemaakt zonder de vaste flits van je toestel. (derde foto idem)
        Bij de tweede had je de schaduw kunnen vermijden door het licht van de zon onderaan terug naar boven te weerkaatsen. Dit kan met een piepschuim-plaat of een reflectie-scherm... (voor 30 euro heb je al een aardig scherm, diameter van 1 meter)
        Groeten
        Wim

        Comment


        • #5
          Re: Waar moet ik op letten...

          Hoi,

          Als je de foto's in portrait maakt, krijg je de bovenkant van het hoofd er ook op. Dan is de compositei beter.
          Gr.

          Comment


          • #6
            Re: Waar moet ik op letten...

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter62 Bekijk bericht
            Hoi,

            Als je de foto's in portrait maakt, krijg je de bovenkant van het hoofd er ook op. Dan is de compositei beter.
            Gr.
            Ja das waar, dat zijn dingen waar ik dus ni op lette...

            Comment


            • #7
              Re: Waar moet ik op letten...

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter62 Bekijk bericht
              Hoi,

              Als je de foto's in portrait maakt, krijg je de bovenkant van het hoofd er ook op. Dan is de compositei beter.
              Gr.
              De bovenkant van een hoofd hoeft zeker niet op een foto te staan om een 'goeie' foto te hebben. Je mag bij een portret-foto gerust stukken van een lichaam laten wegvallen op een foto. Bv. een deel van het haar, een stuk van de zijkant van het gezicht, armen, benen. Maar NIET de kin. Dat ziet er raar uit!
              Verder vind ik het best wel oké dat de bovenkant van het haar er niet helemaal op staat.

              Comment


              • #8
                Re: Waar moet ik op letten...

                Foto 1 is goed hoor! Als het onderwerp vooral het gezicht van een persoon is, is het vaak beter dat de nadruk op de ogen ligt en het hoofd een stukje bovenaan afgesneden is. Dat maakt de compositie juist sterker.

                Foto 2 heeft last van te harde schaduwen. Waarschijnlijk op de middag genomen met volle zon. Dit is niet het beste moment voor dit soort foto's. Beter ochtend of avond, dan is het licht veel zachter. Plaats jezelf ook op ooghoogte, dat spreekt meer aan. Zo'n bovenaanzicht kan alleen als het echt de bedoeling is en dat is hier volgens mij niet het geval.

                Foto 3: is wel grappig maar niet zo goed als foto 1. De blauwe arm stoort me nogal en de kleuren zijn minder goed gelukt.

                Comment

                Working...
                X