Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel van Bouchout

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kasteel van Bouchout

    Hey iedereen,

    Dit is één van de foto's van een uitstapje naar de nationale plantentuin in Meise. Ik heb een versie zonder en één met perspectiefcorrectie. Welke vinden jullie de beste?




    16mm - f/11 - 1/60 - ISO200

    Voor mij persoonlijk werkt de foto zonder correctie wel.

    D

  • #2
    Re: Kasteel van Bouchout

    Het zijn twee kromme kastelen hoor...
    Beter is geen perspectiefcorrectie nodig hebben of net iets minder, dat het niet te erg opvalt dat het gebeurd is. Hier is het er over en daardoor verlies je ook heel veel van je beeld, zoals een spiegeling die ook onderdeel van je beeld is.

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel van Bouchout

      je hebt inderdaad teveel gecorrigeerd: de torens divergeren in de tweede foto, en dat is zo mogelijk nog vreemder om naar te kijken.

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel van Bouchout

        Oorspronkelijk geplaatst door errorhandler Bekijk bericht
        je hebt inderdaad teveel gecorrigeerd: de torens divergeren in de tweede foto, en dat is zo mogelijk nog vreemder om naar te kijken.
        Inderdaad, het kijkt vreemd. Het is alsof het perspectief niet meer klopt. De eerste
        vind ik prima en de vervorming is normaal als je met een 16 mm werkt.
        Misschien had je een eind achteruit kunnen gaan (als het mogelijk was) en dan de foto
        nemen met minder groothoek.
        Mvg, Marc
        Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
        http://fotos.mdlfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel van Bouchout

          Ik heb zelf de foto even bewerkt met perspectief correctie , je kan je best op de achterste toren concentreren zet die recht , de toren rechts krijg je niet recht , maar het zou mij verwonderen dat die ook echt recht is gebouwd gebruik het raster in Photoshop je moet er ook opletten dat je in je vrije transfromatie de rechter toren niet te hard uitrekt bij je tweede foto klopt het kleineraampje niet meer het is te lang geworden , ook zou ik de highlights nog wat aanpassen je zit op het randje van overbelichting

          Groeten

          Joeri
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel van Bouchout

            Mijn advies: zet het kasteel recht op basis van de lijnen van het bovendeel van de toren rechts. Dan krijg je een normaal plaatje. De toren rechts lijkt verzakt te zijn, waarna er een deel op gebouwd is dat wel recht staat.

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel van Bouchout

              Bedankt voor de tips!

              Ik heb er een nieuwe gemaakt waar wat minder aan getrokken is en heb me vooral op de achterste toren geconcentreerd. De highlights zijn ook met zo'n 10% teruggebracht.



              D

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel van Bouchout

                Zo vind ik hem Goed knap werk

                Groeten

                Joeri
                Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel van Bouchout

                  Ik ken het plekje goed, het is er zeer mooi! Het kasteel wordt hier in een knappe kleurenfoto weergegeven (laatste foto).
                  Tip: er is daar plaats genoeg om een stuk achteruit te stappen om zo het kasteel zonder vervorming op plaat te krijgen.

                  Comment

                  Working...
                  X