Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan deze er mee door of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan deze er mee door of niet

    Alle kritiek is welkom, ik wil graag weten wat er beter kan.

    gr, jacques

    Nikon en glaswerk

  • #2
    Re: Kan deze er mee door of niet

    interessant model, maar het hyperactieve patroon op de achtergrond trekt veel aandacht naar zich toe. Ik zou een andere setting gekozen hebben, of meer ingezoomd op het model.

    Persoonlijk vind ik de kleuren eerder vlak
    Last edited by errorhandler; 7 augustus 2009, 07:53. Reden: typo's

    Comment


    • #3
      Re: Kan deze er mee door of niet

      Hij kan er zeker mee door, kleuren zijn inderdaad wat flets en het model mocht meer op de voorgrond treden. Ik had persoonlijk ook ietwat van de bovenkant afgehaald. Met een beetje nabewerking valt er echter heel veel met deze foto te doen. Er zit heel veel in, het komt er alleen nog niet zo direct uit....
      NicoSansen.com - FLICKR

      Comment


      • #4
        Re: Kan deze er mee door of niet

        Het model is prachtig, de pose ook maar die achtergrond Zou deze nog eens overdoen op een regenachtige dag in een bos
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

        Comment


        • #5
          Re: Kan deze er mee door of niet

          Oorspronkelijk geplaatst door cromagnonman Bekijk bericht
          Het model is prachtig, de pose ook maar die achtergrond Zou deze nog eens overdoen op een regenachtige dag in een bos
          Of een kasteel zou ook goed zijn

          Groeten

          Joeri
          Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
          www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

          Comment


          • #6
            Re: Kan deze er mee door of niet

            Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
            Of een kasteel zou ook goed zijn

            Groeten

            Joeri
            Hahah, lijkt me niet echt een tuinhuisje waar ze voor staat nu
            Beetje nabewerking zou de foto idd wel goed doen.
            En volgende keer iets meer naar de achtergrond kijken ook misschien?
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #7
              Re: Kan deze er mee door of niet

              Ik kan je 1 tip geven.
              Als je een opname maakt zorg dan dat je wat meer previewed en her-compositioneerd.Dan zal je die storende vensterlijn misschien vermijden. Tis een kwestie van storende factoren leren zien.
              Achteraf kan je nog toestanden wegcroppen wat hier al moeilijk word.
              Als je zo 50 opnames maakt dan ben je de pineut en zeker als je het model zo laat staan of zelf niet verplaatst.Nu moet ik wel zeggen dat hier het Model wel mijn aandacht trekt omdat ze zo een speciale styling heeft..Dat geluk heb je wel.Als je niet anders kan dan wat ik hierboven voor stel dan zou ik je dof zo groot mogelijk houden..
              Dus er voor zorgen dat je achtergrond nog waziger word.
              Hopelijk ben je er iets mee.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Kan deze er mee door of niet

                In de achtergrond meer paraplu en minder stenen, zou de compositie zeker verbeteren volgens mij.

                Comment


                • #9
                  Re: Kan deze er mee door of niet

                  Een "rechte achtergrond" kijkt al veel rustiger. Probeer storende elementen te vermijden. Een beetje zoals lut zegt... gebruik de paraplu. Geef hem bijvoorbeeld in de andere hand, geef de voorste hand een functie met de bloem en je hebt beide armen in beeld.
                  De schouderdraai is goed en de ruimte in de compo voor de geportretteerde vind ik niet slecht, maar mag nog meer zijn. Hier zou het de doorkijk achter het model naar enkele storende elementen wegnemen, omdat zij weg staat uit het centrale, en men er rechts niet meer langs kijkt.
                  Als je een achtergrond met lijnen hebt, gebruik ze dan, i.p.v. ze te laten tegenwerken. Zet ze recht, laat ze weglopen of...
                  Naar scherptediepte toe, mag het hier nog iets minder. Grotere afstand, meer zoomen, levert ongeveer hetzelfde beeld op, met een meer wazige achtergrond. Ook afstand van de achtergrond is belangrijk, tenzij je die echt wil laten meespelen.
                  De toch wel wat weemoedige blik van het model past eigenlijk perfect bij de situatie. 't Is helemaal geen slechte foto, die naar het model toe, wat mij betreft niet veel nabewerking meer nodig heeft.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan deze er mee door of niet

                    Geachte forumleden,
                    Ik ben heel blij met jullie reacties over mijn eerste foto welke ik geplaatst heb.
                    Ik zie wat ik anders kan en ga doen, dank jullie wel hiervoor.
                    Echter lees ik ook dat gedacht wordt dat ik met een model werk, dat is niet zo.
                    Deze foto is gemaakt op Castlefest in Lisse, jawel de keukenhof.
                    Dit is een paradijs voor fotografen,daar er heel veel mensen zo verkleed rondlopen.
                    De eerste foto is dan ook genomen van veraf, vandaar dat de muur ook redelijk scherp en niet wazig is.

                    ik vind het heel fijn dat jullie mij vertellen wat er beter kan, mijn hartelijke dank hiervoor.

                    mvg, jacques
                    Nikon en glaswerk

                    Comment

                    Working...
                    X