Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoveelste poging vlinders en zweefvliegje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoveelste poging vlinders en zweefvliegje

    Pfffft, ik zou er zo langzamerhand wanhopig van worden
    Ik heb vorig jaar vlinderstruiken in de tuin geplant dus dacht ik, nadat ik kortgeleden mijn camera had gekocht: ha................ luilekkerland, heel veel mooie foto's maken van vlinders. Tja, en dan blijken de witte bloemen en de zonrichting in mijn tuin toch steeds weer voor problemen te zorgen Of de vlinders zijn goed maar de bloemen overbelicht of andersom. Ook de altijd aanwezige wind hier in het Noorden van Nederland zo dichtbij het IJsselmeer is frustrerend. Zo, heb ik even lekker geklaagd, dat mijn foto's niet perfect zijn ligt natuurlijk aan van alles behalve aan mezelf

    Deze kleine vos zat gelukkig eens een keertje op mijn andere kleur vlinderstruik en ook de achtergrond was eindelijk eens niet te storend of wel?
    Iso 200, diafragma op 6,3 vastgezet, 1/640



    Atlanta, dit keer wel op een witte bloem. Hij zorgde door zijn schaduw dat de bloemen niet overbelicht werden. Ik vind de witte vlekken van de andere bloemen op de achtergrond een beetje storend, maar ja, ze zijn er nu eenmaal.
    Ook dit keer diafragma vastgezet op 6,3, Iso 200, 1/160sec



    Deze is gecropt, was zo blij dat ik nu eindelijk een zweefvliegje op een rustige achtergrond had Na het croppen vond ik de compositie wel mooi of zit het vliegje nu een beetje te centraal? Zijn kontje is ook niet tot op het puntje scherp, zucht.
    Alle adviezen zijn welkom. Alvast hartelijk bedankt voor het kijken.

    Ans, Nederland

  • #2
    Re: zoveelste poging vlinders en zweefvliegje

    Scherpte en licht zit goed in de drie foto's (1 is op 't randje), waarbij 1 en 2 ook nog eens een goeie compo hebben.
    Derde vind ik niet direct een interessant standpunt.

    Comment


    • #3
      Re: zoveelste poging vlinders en zweefvliegje

      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Scherpte en licht zit goed in de drie foto's (1 is op 't randje), waarbij 1 en 2 ook nog eens een goeie compo hebben.
      Derde vind ik niet direct een interessant standpunt.
      Hartelijk bedankt voor je reactie! Daar leer ik echt wat van Ik vind het nog steeds moeilijk om te beoordelen of mijn foto's scherp genoeg zijn ed.
      Ans, Nederland

      Comment


      • #4
        Re: zoveelste poging vlinders en zweefvliegje

        Zoals FestinaLente al aangaf, 1 & 2 hebben een zeer goede compositie
        De kleurencombinatie is ook zeer goed bij 1 & 2 maar heb het gevoel dat het daar toch iets beter kan wat kwaliteit betreft.
        Zeer mooie rustige achtergrond vind ik

        @ Festina: Mis je echt geen scherpte ? ik weet het niet goed.
        @ anscreatief: is dit misschien een crop uit een groter plaatje ?

        Groeten Dimitri Van de Velde

        Comment


        • #5
          Re: zoveelste poging vlinders en zweefvliegje

          Voor mij de tweede, scherp en de bloem staat er ook goed op
          de eerste vind ik te fel licht

          en ehhhhhh, niet wanhopig worden ! Blijven oefenen, volhouden!

          Greets

          Lena
          ---------------------------------------------------------------
          Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
          www.lenafotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: zoveelste poging vlinders en zweefvliegje

            Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
            Zoals FestinaLente al aangaf, 1 & 2 hebben een zeer goede compositie
            De kleurencombinatie is ook zeer goed bij 1 & 2 maar heb het gevoel dat het daar toch iets beter kan wat kwaliteit betreft.
            Zeer mooie rustige achtergrond vind ik

            @ Festina: Mis je echt geen scherpte ? ik weet het niet goed.
            @ anscreatief: is dit misschien een crop uit een groter plaatje ?

            Groeten Dimitri Van de Velde
            Bedankt Dimitri voor je commentaar. Ik vind het erg moeilijk om een foto te maken die ik niet hoef te kroppen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik door die macrolens het onderwerp er zo groot mogelijk op wil hebben en zoveel mogelijk details wil laten zien. Dat is beginnersenthousiasme denk ik
            De bovenste 2 zijn niet zo erg veel gekropt, dus was al een vooruitgang, de onderste is wel erg gekropt.
            Inmiddels heb ik vandaag 2 (denk ik) goede foto's genomen zonder dat ik de foto hoefde te kroppen. Ik ga ze straks ook even plaatsen.
            Ben benieuwd naar de reacties.
            Ans, Nederland

            Comment

            Working...
            X