Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meeuw en zeehonden up close & personal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meeuw en zeehonden up close & personal

    De 2 zeehonden gefotografeerd op een verlaten strand in Golden Bay, Nieuw-Zeeland.
    De meeuw zat op de motorkap van mijn auto en ik heb dan maar snel mijn camera boven gehaald.

    Hope you enjoy.




    Lens Focal Length: 200.00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/320 sec
    F-Number: F4.5
    ISO: 400



    Lens Focal Length: 200.00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/400 sec
    F-Number: F10.0
    ISO: 400




    Lens Focal Length: 200.00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F8.0
    ISO: 400

  • #2
    Re: meeuw en zeehonden up close & personal

    Mooie serie!
    2 en 3 zijn echt top. In foto 1 vind ik de kleurbalans niet even goed als in de andere 2.

    Comment


    • #3
      Re: meeuw en zeehonden up close & personal

      Haha, de foto van de meeuw is zalig vind ik. "Gaat gij van mij een fotoke trekken, maat." Een meeuw met "attitude".
      Mooi scherp op de ogen en kleine Dof, zie ik graag En alle details in de veren duidelijk zichtbaar

      Comment


      • #4
        Re: meeuw en zeehonden up close & personal

        1 zegt me niet zoveel, wel goede scherpte
        2 is sjiek! Misschien croppen om de meeuwenkop centraal te hebben in de foto, bij dit mag dat wel denk ik.
        3 is voor mij wat te krap (en die lieve zeehondjes zijn van dichtbij nu toch ook weer niet zo schattig ;-) )
        Canon Eos 450D
        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

        Comment


        • #5
          Re: meeuw en zeehonden up close & personal

          ik zou bij de tweede de niveau's een beetje opkrikken, zo'n leuke plaat verdient meer 'frisheid'.
          Vriendelijke groeten, Sven
          Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

          Comment


          • #6
            Re: meeuw en zeehonden up close & personal

            ik ben hier nu wel een leek op gebied van fotograferen, maar is het nodig dat de iso op 400 komt hier ?

            Comment


            • #7
              Re: meeuw en zeehonden up close & personal

              Oorspronkelijk geplaatst door sosbauer Bekijk bericht
              ik ben hier nu wel een leek op gebied van fotograferen, maar is het nodig dat de iso op 400 komt hier ?
              Door die hogere iso heb je een kortere sluitertijd... is het nodig? Tja als je zeker bent dat het beest niet gaat bewegen niet... plus het is getrokken op 200mm dus graag een sluitertijd van minstens 1/200 om bewegingsonscherpte te voorkomen...

              Comment


              • #8
                Re: meeuw en zeehonden up close & personal

                Voor mij ook de meeuw centraal plaatsen, ietsje opfrissen en het is een topplaat !

                En euh, een geluk dat de meeuw op je motorkap zat en niet de zeehond...
                http://www.knstyle.be

                What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

                Comment


                • #9
                  Re: meeuw en zeehonden up close & personal

                  meeuw is top: ogen zijn heel mooi scherp. achtergrond is prachtig. Hoeft zeker niet centraal te staan. zijn rechteroog doet dat al.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: meeuw en zeehonden up close & personal

                    Kvraag mij af waarom ik bij het zien van die meeuw telkens aan Steven Van Herreweghe moet denken?

                    Comment


                    • #11
                      Re: meeuw en zeehonden up close & personal

                      Nu je het zegt, Steven heeft idd veel van weg die meeuw of is het omgekeerd.
                      Maybe they're distant cousins.

                      Comment


                      • #12
                        Re: meeuw en zeehonden up close & personal

                        Die meeuw is echt wel goed zo, moet niet centraler staan voor mij.

                        Dit is een versie waar enkel het niveau werd aangepast. Zeg maar als ik 'em moet weghalen!

                        Vriendelijke groeten, Sven
                        Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                        Comment


                        • #13
                          Re: meeuw en zeehonden up close & personal

                          Dat ziet er idd beter uit zo,

                          Ik heb me nog nooit echt bezig gehouden met de bewerking van mijn foto's buiten een crop afentoe. Meestal gebruik ik ze gewoon rechtstreeks uit de camera.
                          Kmoet mij dringend eens beginnen verdiepen in lightroom of photoshop.

                          Alvast bedankt voor de aanpassing.

                          Comment


                          • #14
                            Re: meeuw en zeehonden up close & personal

                            Wow de meeuw is echt super zo!

                            Comment


                            • #15
                              Re: meeuw en zeehonden up close & personal

                              Foto 2: Mijn favoriet! Prachtige foto! Hoeft zeker niet centraal te staan!
                              Foto 1
                              Foto 3: Ik vind het gewoon niet echt een flaterend onderwerp, zo'n zeehond met zijn muil open. Geen mooi plaatje naar mijn mening, dit los van de technische kant van fotografie. Dat is natuurlijk mijn persoonlijke visie.
                              Canon EOS 450D - EF-S 18-55 mm f 3.5 - 5.6 IS - EF 50 mm f 1.4 USM

                              Comment

                              Working...
                              X