Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rallycross Maasmechelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rallycross Maasmechelen

Enkele sfeerbeelden van het regionaal kampioenschap rallycross op het Duivelsbergcircuit in Maasmechelen (Opgrimbie) op 11/07/2009.

Gisteren heb ik nog wedstrijdfoto's gepost in fotobeoordeling sport.

Voor de geïnteresseerden: dit weekend is het EK op datzelfde circuit.

Alle foto's met een EOS450D met 55-250 mm lens, gedetailleerde exif onder de foto's. Uw tips/commentaren zijn welkom.

EXIF: f/16 - 1/125 s - ISO 200 - 55 mm

EXIF: f/10 - 1/500 s - ISO 200 - 171 mm

EXIF: f/8 - 1/500 s - ISO 200 - 232 mm
    Canon Eos 450D
    Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
    Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Re: Rallycross Maasmechelen

1 vind ik persoonlijk de beste, alleen jammer dat de wagen er niet volledig op staat,
    2 is net als het zijn onderwerp mist, precies of het is een reclamebord voor sicli
    3 ging mooier geweest zijn moest de auto wat verder zijn, ik kan me wel voorstellen dat dit niet makkelijk is bij rally, tijdens de wedstrijd poseert men niet makkelijk
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

Hallo,

Technisch zijn de foto's vrij goed maar je moet nog wat beter "nadenken" over de compositie en ze niet aan het toeval van de "ontspanknopvinger" overlaten
      Dat komt wel vanzelf als je een tijdje bezig bent
      1. Het lijken wel "een hoop auto's" zonder echt onderwerp - en het onderwerp (de wagen die scherp is) staat er niet zo interessant op.
      2. Het onderwerp is de man rechts in beeld - terwijl je eigenlijk de auto's wilde hebben ...
      3. Het onderwerp is de geblokte vlag - maar jij wilde de auto hebben denk ik.

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Bedankt voor jullie commentaren, even wat verdere uitleg:

Op foto 1 was het de bedoeling om de wagen te tonen tussen zijn concurrenten, het is vlak na de start en dat is meestal een duw-en-trek zootje, dat wou ik er wat inbrengen. Misschien wat te rommelig qua compositie?

Foto nr 2 is de man het onderwerp (zo bedoeld), maar inderdaad ligt de scherpte wat verkeerd op het sicli-bord. Ik heb nog foto's met die man, maar geen waar een aantal auto's mooi in lijn het beeld vullen terwijl hij ernaar kijkt. Bovendien heeft hij op die foto's niet meer deze houding. Ik heb de foto toch ertussen gezet om het opzet eens te laten evalueren.

Foto nr 3 is de man met de finishvlag het bewust gekozen onderwerp. Hij stond in de laatste ronde altijd met zijn vlag klaar te wachten, en je ziet hem hier kijken naar en wachten op de oranje wagen die zo dadelijk de laatste bocht in gaat richting finish.

Verdere reacties blijven welkom!!
        Canon Eos 450D
        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Working...
        X