Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kittens-

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kittens-

    IMG]http://i178.photobucket.com/albums/w253/hasselosse/sized_kittens2.jpg[/IMG]








    ik krijg ze niet scherp, ze blijven ook niet stilzitten:-) help!!
    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

  • #2
    Re: kittens-

    In de exif-gegevens van je foto's staat dat je toestel op "Aparture priority" staat, op F/29.
    Hierdoor gaat je sluitertijd omhoog, van 1/13 tot 1/20 sec.
    Zo kan je geen bewegende voorwerpen scherp fotograferen.

    Ben je hier allemaal niet van op de hoogte zet dan eerst eens je toestel op "automatisch" en kijk wat hiervan de resultaten zijn en bekijk ook welke instellingen ze hebben.

    Volgende stap kan je dan zetten door uw camera weer op "aparture priority" te zetten maar met een veel kleiner F-getal, eerder in de buurt van 5,6 tot 11.

    Elk fototoestel maakt gebruik van 3 hoofdinstellingen: tijd (sec), diafragma (F-getal) en lichtgevoeligheid (Iso). De kunst is om hierin een perfecte balans in te vinden.

    Comment


    • #3
      Re: kittens-

      Mooie beestjes, maar is dat niet gevaarlijk zo dicht bij die vijver?

      Ik zou zeggen, besluip ze eens als ze net gegeten hebben en rustig liggen te slapen, of de sluitertijd omhoog? Het feit dat ze wit zijn helpt je ook niet vooruit, ik denk dat ze wat overbelicht zijn mede door het zonlicht.
      Zoals ik zie zijn ze nog maar enkele weken oud dus heb je nog tijd genoeg om te oefenen
      Go 4 it!

      Lena
      ---------------------------------------------------------------
      Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
      www.lenafotografie.be

      Comment


      • #4
        Re: kittens-

        Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
        Mooie beestjes, maar is dat niet gevaarlijk zo dicht bij die vijver?

        Ik zou zeggen, besluip ze eens als ze net gegeten hebben en rustig liggen te slapen, of de sluitertijd omhoog? Het feit dat ze wit zijn helpt je ook niet vooruit, ik denk dat ze wat overbelicht zijn mede door het zonlicht.
        Zoals ik zie zijn ze nog maar enkele weken oud dus heb je nog tijd genoeg om te oefenen
        Go 4 it!

        Lena
        Ik wilde een mooie achtergrond, vandaar de vijver :-). ze zijn op 1 juli geboren, de drie rosjes zijn al besteld, het zwartje is nog beschikbaar (hint voor poezenliefhebbers)
        Ik ga de tips zeker toepassen, danku voor de reacties!
        iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

        Comment


        • #5
          Re: kittens-

          Als je een mooie achtergrond wilt kun je ze ook laten spelen op een laken (of iets wat je mooi vindt). Je hangt hem over de bank en laat een stuk op de grond liggen.
          Als je foto's maakt van bewegende modelletjes, moet je idd je sluitertijd een stuk omhoog gooien om het beeld te "bevriezen". 1/15 seconde is echt veeeeel te lang, waardoor je foto's onscherp zijn (bewegen van je eigen handen EN van de lieve kittens)
          Gooi hem gerust op 1/200 sec...als de foto's te donker worden (wat ik hier betwijfel) kun je het diafragma meer openzetten (f/11 bv)
          Het voordeel van een groter diafragma (lager f-getal) is dat de omgeving mooi wazig is.

          Lieve kittens trouwens hoor, maar ik heb er zelf nog 3 Met pa en ma erbij 5. (ik kan ze niet weg doen )

          Comment


          • #6
            Re: kittens-

            We gaan terug naar de waterdarm. Uw diafragma is volledig dicht gedraaid dat wil zeggen weinig licht, de opening van uw darm is zeer klein waardoor er weinig water in de emmer vloeit. Dus het duurt lang voor je aan de hoeveelheid water komt. Lang wil zeggen en lange sluiterstijd. Als je een lange sluiterstijd hebt dan zal de minste beweging op de foto zichtbaar zijn. We nemen dus een grote opening van de waterdarm (Diafragma kleine F waarde meer licht)zodat de emmer snel is gevuld. Daardoor vermijdt je bewegingsonscherpte. Bewegingsonscherpte kun je krijgen met een lage sluiterstijd wanneer het onderwerp beweegt of wanneer jij beweegt met de camera.
            Om te beginnen dus een kleine F waarde en een lange sluiterstijd zo zul je raar of zelden last krijgen van bewegingsonscherpte. Als je dat gewoon bent kun je uw diafragma verkleineren (grotere F waarde en een langere sluiterstijd).
            Als je deze regel volgt ga je altijd scherpe foto's hebben als je focus goed staat.
            Robby
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: kittens-

              bedankt voor de tips. kan ik hier nog een verbeterde foto plaatsen (als ik ze heb),of mag dat niet?
              iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

              Comment


              • #8
                Re: kittens-

                Hey! Zeker nog eens proberen met groot diafragma (klein getal). Erg leuk onderwerp, kan je heel mooie resultaten bekomen.
                Verlaag ook je standpunt, ga eventueel op je buik liggen. Dieren kan je best op gelijke ooghoogte fotograferen.
                Succes!

                Comment


                • #9
                  Re: kittens-

                  Oorspronkelijk geplaatst door blackgirl Bekijk bericht
                  bedankt voor de tips. kan ik hier nog een verbeterde foto plaatsen (als ik ze heb),of mag dat niet?
                  Tuurlijk mag dat, maar laat altijd je originele foto's staan anders lijken de commentaren nergens op. Als het helemaal nieuwe foto's zijn best een nieuw topic, bewerkingen kunnen in hetzelfde topic.
                  Heerlijke beestjes hé ;-)
                  Canon Eos 450D
                  Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                  Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                  Comment

                  Working...
                  X