Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

100 jaar

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 100 jaar

Hallo,
    Nog even iets posten.
    De eerste is een honderdjarige man die we zijn tegengekomen op een nagenoeg onbewoond eilandje. Die was nog goed bij zijn zinnen en had nog steeds oog voor vrouwelijk schoon. (Voor alle duidelijkheid; er liep nog een pontonnetje door zijn hoofd. Dat is verdwenen.)

Vermits ik hier nog niet veel zonsondergangen heb gezien de laatste tijd heb ik er een sobere gezet, genomen vanuit een bootje. Ik moet zeggen dat het daarna pikkedonker was en dat is toch wel een 'vreemde' ervaring als je midden op zee zit in een klein bootje.

Re: 100 jaar

eerste had ik graag eens gezien in een echte zwart/wit omzetting met eventueel een lichte blauwfilter toevoegen in PS om de karaktertrekken te accentueren.
    Het rechterdeel van de foto draagt ook niet bij dus zou ik persoonlijk meer croppen.

De tweede is een zonsondergang en je ziet er misschien niet zo veel omdat het nogal klassiek is natuurlijk
    Wel een beetje last van barrel distortion met de lens, de horizon staat bol.
    Je hebt ook wel heel veel lucht en heel weinig zee. Misschien de horizon op 1/3 zetten?

Groeten,

Mipstoo

Comment

Hallo,
      Ik heb eens -met mijn bescheiden kennis- gepoogd de foto om te zetten naar zwart/wit. Het is niet gemakkelijk daar de man heel donker is van huid, hij staat in de schaduw onder een palmboom en de achtergrond is erg licht door de zon.

Comment

Ik vind de eerste van de man beter. Zou hem ook gewoon in portret croppen, maar niet de zw/w bewerking. Eventueel dat klein donsje boom (?) aan de linkerkant van zijn hoofd nog wegtoveren.

De zonsondergang is sober, maar mooi om zijn kleuren.

Jij bent daar in een heel fotogeniek geland geweest. (/me jealous)
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Jij bent daar in een heel fotogeniek geland geweest. (/me jealous)
          Ik zal de foto's van de omgeving daarom maar even achterwege laten, want dat kan pijn doen. Die zal ik bewaren voor wanneer het hier weer eens heel grijs en somber is.

Comment

zoals Nena reeds opmerkte, dat donsje links proberen weg te krijgen, evenals dat zwart vlekje rechts van z'n hoofd. Kweetnie waarom maar kijk er steeds weer naar.

greetz
            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Working...
            X