Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straatfotografie in Praag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Straatfotografie in Praag

Bij deze foto denk ik dat ik de persoon beter links gepositioneerd en gewacht tot de persoon rechts in beeld weg was. Toch vind ik persoonlijk dat hij wat heeft.
    Focuslengte: 15mm
    F-nummer: F/3,4
    Belichtingstijd: 1/200 sec.
    ISO-snelheid: ISO-320

Er staan niet specifiek hoofden op deze foto, enkel de bedelaar is volledig in zicht. Ik vond dat het "onderdanige" van de bedelaar zo meer naar boven kwam.
    Focuslengte: 45mm
    F-nummer: F/3,7
    Belichtingstijd: 1/125 sec.
    ISO-snelheid: ISO-200
    Last edited by Arc0sS; 5 augustus 2009, 12:18.
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Re: Straatfotografie in Praag

Ik heb het hier persoonlijk niet zo voor
    Ben van mening dat je mensen op foto moet zetten van hun beste kant en zoals je zelf op foto zou willen. Ik betwijfel of zij dit zouden appreciëren. Pas op, dit is geen persoonlijk aanval, gewoon mijn mening.
    Ik hoop dat ook dat je ze alle twee een bijdrage hebt gegeven?

Technisch zijn de foto's ook niet helemaal goed. Probeer in het vervolg je onderwerp wat losser te maken van de achtergrond door met DOF te spelen, zeker als je zo'n drukke achtergronden hebt.

Groeten,

Mipstoo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht

Bij deze foto had ik de persoon beter links gepositioneerd en gewacht tot de persoon rechts in beeld weg was. Toch vind ik persoonlijk dat hij wat heeft.

Er staan niet specifiek hoofden op deze foto, enkel de bedelaar is volledig in zicht. Ik vond dat het "onderdanige" van de bedelaar zo meer naar boven kwam.
      Beide heel sterke platen. goed gezien en desolate toestand goed in beeld gebracht. Ook de eerste want invoerende lijn via het stoeltje, dat bovendien leeg is (kennelijk will niemand naast hem zitten) en de voorbijganger vaag op de achtergrond die hem volkomen negeert. Juist goed gezien!
      Nikon D300, Nikon 12-24mm - 18-200VR - Nikon f 2,8/80-200mm - Sigma 70mm macro - Sigma 50-500mm - tamron 1,4 pro converter en verder veel MF Nikon glas, 4 Gitzo's, Tassen en een complete Haselblad en Leica set die met pensioen zijn

Comment

De eerste was geen bedelaar hoor, waarschijnlijk de straatgek ofzo :-).

In het dof moet ik nog oefenen, maar het waren 2 snelle foto's omdat ik zoals je zegt "...van hun beste kant en zoals je zelf op foto zou willen..." geen gebruik wilde maken. Ik ben niet het type persoon die het lef heeft om anderen te vragen om te poseren en dan (in mijn geval) een kwartier te foefelen aan de instellingen en dan 35 foto's nemen waarvan er toch bijna geeneen goed lukt

Ik wacht daarmee tot ik in een gevorderd stadium raak

"Juist goed gezien!" --> Dan is het toch een beetje een Lucky shot
        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

je hebt sterke beelden gekozen, en ik kan me helemaal inleven in je verhaal over het feit dat het soms nét iets te snel moet gaan.

Ik schaar me ook achter de opmerking van een te grote DOF. Waarom niet gewoon je toestel in A laten staan en op voorhand een regelijk groot diafragma instellen, dan verlies je minder tijd op het moment zelf.

Comment

Persoonlijk ben ik niet zulk een fan van straatfotografie (al een geluk dat smaken verschillen)
            nbummer één vind ik wel iets hebben: wat "militair" aandoende kledij (broek, vest en pet) met daaronder die sandalen en dat "ding" rond z'n nek.

vind em best wel goed

greetz
            Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Working...
            X