Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlinder macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vlinder macro

Om een nieuwe lens te testen ben ik naar de vlindertuin Berkenhof geweest in Zeeland (Nederland) Ik ben erg tevreden over de scherpte van de lens. Persoonlijk vond ik deze foto best geslaagd.

Het is geen macrolens maar toch best leuk.

Camera: Sony ALpha 350
    Lens: Tamron 28-75 F2.8
    S: 1/125
    A: f2.8
    iso100
    belichtringscompensatie: geen

Re: Vlinder macro

Ik vind het heel mooi hoor!

Comment

Vlinder staat er toch mooi op

greetz
      Cheeta
      Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
      flickr

Comment

Prettige foto, goede compo en kleuren, zachte achtergrond

Voor uit de hand met f:2.8 valt de scherpte best mee
        Denk niet dat het met een echte macrolens opeens beter wordt

Veel plezier

Comment

Mooie Dof en achtergrond hoor
          En scherpte toch goed, neem aan dat de beestjes ook niet stil zitten om te poseren

Groeten,

Mipstoo

Comment

Nee zeker niet. Hoeveel pogingen ik niet heb ondernomen, Goed in beeld, goede compo half indrukken controeleren en weg vlinder....

Comment

hele mooie foto

Comment

Er is een verschil van scherpte in de zin van "scherpte goed, gezien de omstandigheden waarin er is gefotografeerd"
                Of Foto mist scherpte.
                We helpen Patricia niet door hier te zeggen dat de foto scherp. De foto is dat niet.
                Dit is mischien een hard comment maar wel een eerlijk comment.
                Het is niet nodig dat we elkaar sparen om elkaar niet te kwetsen. Daar leren we niets uit. Het is toch wel belangrijk dat de scherpte op de ogen ligt. Als dat niet zo is zal ze altijd als onscherp bekeken worden. Scherpe ogen is toch een streefdoel in beginnershoek. Probeer ook de techniek van het manueel scherpstellen machtig te worden, omdat de autofocus niet feilloos werkt.
                Ik vind het wel een goed compo.
                Kleuren een klein beetje oppeppen
                Goede DOF
                Uitgezonderd van de scherpte is het een gelukte foto.
                Robby
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

dank je robbydorine. Hier heb ik wat aan. Ik ben bij dit forum gekomen omdat ik had gehoord dat er hier echt werd gereageerd op foto's. Ik wil beter worden en zet daarom de foto's die ik best goed vind op het forum om dan tips te krijgen hoe het nog beter kan.

Dus aan goed onderbouwde kritiek heb ik het meest. Als je tips heb. laat ze maar horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Er is een verschil van scherpte in de zin van "scherpte goed, gezien de omstandigheden waarin er is gefotografeerd"
                    Of Foto mist scherpte.
                    We helpen Patricia niet door hier te zeggen dat de foto scherp. De foto is dat niet.
                    Dit is mischien een hard comment maar wel een eerlijk comment.
                    Het is niet nodig dat we elkaar sparen om elkaar niet te kwetsen. Daar leren we niets uit. Het is toch wel belangrijk dat de scherpte op de ogen ligt. Als dat niet zo is zal ze altijd als onscherp bekeken worden. Scherpe ogen is toch een streefdoel in beginnershoek. Probeer ook de techniek van het manueel scherpstellen machtig te worden, omdat de autofocus niet feilloos werkt.
                    Ik vind het wel een goed compo.
                    Kleuren een klein beetje oppeppen
                    Goede DOF
                    Uitgezonderd van de scherpte is het een gelukte foto.
                    Robby

Volgens mij is het zeer moeilijk om zonder macrolens de scherpte te bekomen die jij bedoelt. Daarom vind ik de foto best mooi om zonder de juiste technische hulpmiddelen genomen te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digipx Bekijk bericht
                      Volgens mij is het zeer moeilijk om zonder macrolens de scherpte te bekomen die jij bedoelt. Daarom vind ik de foto best mooi om zonder de juiste technische hulpmiddelen genomen te worden.
                      Dit verschil heb ik willen aantonen in mijn comment en ben het met u eens.
                      Dat je een macro lens moet hebben om scherpte te bekomen daar ben ik het niet mee eens Macro heeft ook zijn beperkingen, beperkte DOF.

Patricia met welke brandpuntsafstand heb je deze foto genomen. Je moet er rekening mee houden dat je lens optimaal werkt in haar midden bereik. Het grootste en het kleinste bereik kan onscherpte geven die je niet kunt vermijden. Komt daarbij nog de beperkingen wat betreft auto scherpstelling.
                      Robby

Comment

Ik kan Robby enkel bijtreden. Mooi is niet altijd gelijk aan scherp.
                        Beelduitsnede is ok, maar foto mist inderdaad scherpte, wat bij "macro" toch wel noodzakelijk is om een goed resultaat op te leveren.

Vlinders fotograferen is niet echt makkelijk, ik heb het ook ooit geprobeerd met een niet-macro lens:

scherpte zat ook niet echt helemaal waar ik het wou....

http://forum.belgiumdigital.com/f44/...en-123353.html
                        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

Ik heb op 70mm geschoten. dat bijna gelijk aan het eind van het bereik van de lens. Dit was nodig om dichtbij genoeg te komen. vlinders zittne niet te wachten op een groot donker gat boven hun hoofd. Ik denk dat hij daarom al wat scherpte mist. Des al niet te min is deze lens echt tien keer scherper dan de kitlens die ik hervoor gebruikte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patricia-1976 Bekijk bericht
                            Ik heb op 70mm geschoten. dat bijna gelijk aan het eind van het bereik van de lens. Dit was nodig om dichtbij genoeg te komen. vlinders zittne niet te wachten op een groot donker gat boven hun hoofd. Ik denk dat hij daarom al wat scherpte mist. Des al niet te min is deze lens echt tien keer scherper dan de kitlens die ik hervoor gebruikte.
                            Houd er in het vervolg rekening mee. Kan veel frustratie vermijden
                            Robby

Comment

Working...
                            X