Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste reeks foto's;

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste reeks foto's;

Hallo iedereen,

In voorbereiding van avondlessen fotografie waar ik me heb voor in geschreven heb ik me een Canon EOS 450D met standaard lens aangeschaft.
    Nu het vakantie is, leek het me de ideale moment op op verschillende plaatsen al wat te experimenteren met het toestel.
    De foto's heb ik uitgesneden op 600*900 (portrait) & 900*600 (landscape). Als ze te groot zijn wijzig ik ze nog wel.
    Ik heb me dus gewaagd aan verschillende zaken (portret, vakantiekiekjes, landschappen/panorama, experimentele kaders, etc.)
    Natuurlijk zijn dit een van de betere foto's want geloof me er zaten héél slechte tussen

Eerste test met langere sluitertijd over de R4. De bedoeling is om een experiment te houden met timelapse video, zie tussentijds resultaat: http://rapidshare.com/files/261839198/Sequence_02.mp4

(horizon ligt wel op 50%, normaal gezien niet aan te raden, maar ik moest hier de keuze maken want ik wou de lichtpaal toch in beeld hebben)

Eerste test lichtgrafiti:

(deze vind ik minder goed qua locatie)

Kerk ergens in de provence:

(architectuurfotografie denk ik, spelen met licht en symmetrie/lijnen)

Graag had ik jullie mening bij enkele of alle foto's. Of ik goed bezig ben, zijn er zaken waarop ik moet letten, kaders/perspectieven/licht/scherpte.
    Alvast bedankt

mvg.

PS: sorry voor de fout, helemaal niet gezien! Ik zal beginnen met de eerste 3 foto's dan
    Formaat van de foto's is ook aangepast. De breedte is nu max 900px.
    Langs ene kant jammer dat ik ze niet allemaal in één thread kan tonen, maar ja regels zijn regels
    Last edited by carhartt^-; 2 augustus 2009, 15:49.
    _www.digitalartist.be

Re: Eerste reeks foto's;

Oorspronkelijk geplaatst door carhartt^- Bekijk bericht

Graag had ik jullie mening bij enkele of alle foto's. Of ik goed bezig ben, zijn er zaken waarop ik moet letten, kaders/perspectieven/licht/scherpte.
    Alvast bedankt

mvg.
    Welkom op het forum ik moet je toch even zeggen dat je maar MAX 3 foto's mag posten per topic , 1Topic per forum per dag en foto's langste zijde Max 900 pix je foto's zijn te groot ook zou ik het forumregelment eens lezen het staat er goed in uitgelegd Forumreglement

Groeten

Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Welkom op het forum.

De regel is wel max. 3 foto's per topic per dag. Lees er alles hier even op na.

Misschien moet je de 3 beste laten staan zodat we daar wat nuttigs over kunnen zeggen.

Groeten,

Mipstoo

Comment

Commentaar van een collega-beginner:

Foto 1: zeker niet slecht, compositie lijkt mij goed. Ietwat spijtig van de lichtstraaltjes in de linker bovenhoek, maar mooie kleuren.
        Foto 2: De minste. Omgeving is veel te rommelig, figuur staat ook niet volledig op de foto. Dit is gewoon sluiter open en met een lichtje zwaaien.
        Foto 3: Zet het altaar in het midden van de foto, nu heb je meer "kerk" links dan rechts. Hij staat ook niet recht denk ik (helt naar rechts), misschien was een ietsje lager standpunt zodat het gangpad zichtbaar was ook beter geweest (ook voor de 'sfeer' denk ik).
        Canon Eos 450D
        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

die 1ste foto vind ik echt leuk maar mag ik vragen hoe je dat doet die autolichten zo 'snel' ? is leuk effect

grtz

Comment

@chokotof: langere sluitertijd.
            Canon Eos 450D
            Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
            Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

Comment

Working...
            X