Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Eerste vind ik wel mooi gedaan, maar ik had wel stuk boot eraf gelaten, maar hem mooier.
Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
heb er ook aan gedacht, maar er ging toen teveel verloren van het water...
bedankt voor het kijken
groetjes aline
Vind je dat? Ik zou links ook die paar cm wegcroppen, dus vlak naast het witte van de boot. Ik vind de foto dan alvast veel krachtiger. Het wit trekt te veel de aandacht weg van het spetterende water.
De 2de is ook een leuke. Jammer van het meisje vooraan, maar dat heb je op zo'n momenten niet te kiezen. Links een heel fotogeniek meisje.
De gecropte versie is beter hoor. Er zit veel meer dynamiek in de foto.
De kleuren zijn heel mooi en het water is mooi bevroren door de snelle sluitertijd
De jonge piraatjes zijn, ondanks het harde licht ook geslaagd. Doordat de scherpte op het linkse meisje ligt gaat hier de meeste aandacht ook naar toe.
daarom vind ik dit zo'n leuk forum, je krijgt raad en dan zie je in wat er nog beter kan
groetjes aline
En ik vind toch de eerste foto de beste... er zit evenveel dynamiek in m.i. en net iets meer verhaal. De tweede vind ik een beetje jammer van de onscherpte, de beperkte DOF op het voorste kind, maar ik vind hem ook een mooie compo hebben.
Alleszins heel goed bezig... het oog is er en de techniek beent bij.
ben reuze blij dat ik hier zoveel kan bijleren...
ik meen het : geen betere manier dan je zaken hier te tonen en dan eerlijke opmerkingen en bedenkingen te krijgen
je denkt altijd dat je "iets" hebt totdat een ander je erop wijst dat het ergens voor een verbetering nog vatbaar is
groetjes aline
heb even jouw suggestie gedaan en ik moet toegeven...het is krachtiger
bedankt voor de tip
heb de foto herbewerkt en ik vind de kleuren iets anders, mijn idee of is dat zo?
groetjes aline
Crop vind ik toch beter, knap, nu trekt het je zicht naar de hand en het water. Boot leidde me teveel af van je onderwerp.
Kleuren en/of licht is inderdaad anders maar het stoort zeker niet.
Knap gedaan.
Greetz Joeri
Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM
Comment