Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer RAW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste keer RAW

    de eerste keer dat ik een foto in RAW gemaakt heb en bewerkt. (tot mijn grootste verbazing heeft ps cs3 een ingebouwd converter en niemand die et mij vertelt heeft ö) ik weet niet of de bewerking goed is en wat van de foto zelf te denken t is eigenlijk een klein experimentje. (miss verbeteren: rechtsboven tak uit halen en van onder of/en van boven en een beetje af croppen?)


  • #2
    Re: Eerste keer RAW

    Met een RAW zou je donkere er uit moeten kunnen krijgen en het groenere meer groen laten worden ik heb nu de indruk dat er een blauwe zweem over de foto loopt

    Groeten

    Joeri
    Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
    www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

    Comment


    • #3
      Re: Eerste keer RAW

      Mijn eerste gedacht was die zoals van Joeri tot ik de positie zag van de zon.
      Dit is genomen bij zonsondergang of opkomst. We zitten hierin de heuvels en de zon staat al zeer laag. Daarom vind ik dit eensfeerfoto van dat moment.
      Het is nu eenmaal donker aan het worden, of licht. Je hebt hier een bewolking en je zit in de bossen. Begin hier aan te prutsen en het houd niet op. Als je meer licht wil moet je de foto's nemen als de zon hoger staat.
      Foto maar ik begrijp ook Joeri dat hij alles wat klaarder en groener wil
      Robby
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: Eerste keer RAW

        het albertkanaal eigenbilzen gellik
        voor een eerste zeker niet slecht, kan om het groen eventueel iets feller uit te laten komen , op het donkerste punt zijn licht meten , en dan het diafragma iets terug schroeven, en kan nog alle kanten op in PS

        grtjs,

        jeannot

        Comment


        • #5
          Re: Eerste keer RAW

          wel leuk die bocht van het water, maar waarom in RAW geschoten?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Eerste keer RAW

            Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
            het albertkanaal eigenbilzen gellik
            voor een eerste zeker niet slecht, kan om het groen eventueel iets feller uit te laten komen , op het donkerste punt zijn licht meten , en dan het diafragma iets terug schroeven, en kan nog alle kanten op in PS

            grtjs,

            jeannot
            nee niet het alberkanaal eigenbilzen gellik maar een of ander kanaal in Elsloo (NL) net over de grens met België het groen iets feller. dan lijkt het mij persoonlijk een beetje te onnatuurlijk (ik zal het orgineel hier ook posten zo dadelijk) maar dat denk ik dan. en zal proberen.

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            wel leuk die bocht van het water, maar waarom in RAW geschoten?
            grt,bouk.
            ik was aan't experimenteren iuk heb ok foto's gemaakt om het in een hdr te zette (dat ga ik straks proberen) voor de rest is er geen echte reden. ik heb em ook een stuk of 10x in jpg maar vind ze dan minder goed

            greets Ruben

            Comment

            Working...
            X