Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

en passant...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• en passant...

Vandaag toch maar eens een drukkere plaats opgezocht met mijn reflex.
    Eerst wat gespeeld met de sluitertijden om de juiste beweging erin te krijgen en daarna op het juiste moment leren afdrukken.
    Bedankt voor het kijken en geef gerust jullie mening.

1/40sec - F/10 - 70mm - ISO200

1/40sec - F/10 - 70mm - ISO200

Re: en passant...

Hele leuke en mooie foto's met een goede compositie. Misschien had je ook nog kunnen oefenen met 1/40 sec en ISO 100.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
      Hele leuke en mooie foto's met een goede compositie. Misschien had je ook nog kunnen oefenen met 1/40 sec en ISO 100.
      Bedoel je 1/20 en ISO 100 om er meer beweging in te krijgen?
      Want ik begrijp het niet zo goed, ISO 100 bij dezelfde sluitertijd, zou hij dan niet te donker zijn geworden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door goldmund Bekijk bericht
        Bedoel je 1/20 en ISO 100 om er meer beweging in te krijgen?
        Want ik begrijp het niet zo goed, ISO 100 bij dezelfde sluitertijd, zou hij dan niet te donker zijn geworden?
        Neen, ik bedoel wel degelijk 1/4O sec en ISO 100. Die 1/40sec is blijkbaar nodig om de beweging goed op de foto te krijgen. Met ISO 100 heb je nog minder ruis dan bij die ISO 200. Wat bij deze waarden wel nodig is, is een grotere lensopening. Dat levert scherpe beelden op en mogelijk ook een betere DOF (bomen op achtergrond worden wazig).

De achtergrond van mijn opmerking was het uitproberen van de sluitertijden. Gelet op het gebruikte diafragma van f/10 had je ook nog ruimte om te experimenteren met het diafragma (scherpte en DOF).
        Last edited by Peterdep; 3 augustus 2009, 16:57.

Comment

Ik zie inderdaad nu wat je bedoelt met die scherpte achteraan.
          Interessant om weten en toch eens die "grenswaarden" op te zoeken een volgende keer.
          Bedankt voor de uitleg.

Comment

Leuke oefening! Levert plezante plaatjes op maar de compo op zich boeit me niet genoeg, de auto en graffiti hebben met elkaar niks te doen.

Comment

Erg leuk experiment. Zeer geslaagd.

Ik ben zelf al blij als ik stilstaande objecten er zonder beweging op krijg. Dus dit soort plaatjes zijn nog even boven mijn pet. Maar wel een leuk idee om een keer te proberen.

Comment

Working...
              X