Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste post

Deze foto's heb ik een tijd geleden 's avonds/'s nacht genomen. Locaties zijn Ede, Mere en Aalst.
    Enige feedback zou welkom zijn.

Station Aalst

Snelweg Erpe-Mere

Syral Aalst
    Last edited by CraigMaowdenz; 1 augustus 2009, 14:56. Reden: teveel foto's

Re: Eerste post

Je mag maximum 3 foto's per rubriek posten... dus ik vrees dat je er een paar zal moeten verwijderen. Voor mij is de eerste de beste!
    Last edited by filipperke; 31 juli 2009, 17:56.

Comment

eerst zelf een selectie maken, dan kunnen we commentaar geven op de overblijvende drie.

Comment

zou wel de drie beste laten staan hoor.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Post is aangepast. Dit waren de beste van de hele reeks. Zal de andere later posten.

Comment

voorkeur naar nummer 3, maar was die niet mooier in kleur??
            Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Comment

Foto's op zich niet slecht, wat aan de kleine kant om te beoordelen.

Vind alleen de kaders niet mooi

Comment

@ the wussy: in kleur vallen ze wel mee, maar het tegenlicht van de spots speelt wel telkens parten.
                dit is de link naar de foto in kleur http://i578.photobucket.com/albums/s...lum2-night.jpg

@mipstoo: Ik zal later deze week een grotere versie posten. Kader is een simpele omlijning gemaakt in photoshop.

Graag nog reacties

Comment

OK heb enkele aanpassingen gedaan:

- dit zijn de 3 geselecteerde foto's
                  - ze zijn geresized volgens de regels van het forum, dus dit is het max. aantal pixels.

Dus nu toch graag wat feedback.

Comment

Foto één: zou ik rechts een paar cm af doen, dan staat het hoge deel van het gebouw niet meer zo centraal, beter voor de compositie. Hoeft niet perse, maar in dit geval zou het toch beter zijn naar mijn smaak.
                    De gekartelde randen doen de foto geen deugd, leiden te veel de aandacht van het rechtlijnige beeld af.
                    Foto twee: klassiek onderwerp, wel heel leuk die blauwe lichtjes links.
                    Goede compositie, technisch in orde.
                    Foto drie: niet slecht, juist belicht, goede witbalans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      Foto één: zou ik rechts een paar cm af doen, dan staat het hoge deel van het gebouw niet meer zo centraal, beter voor de compositie. Hoeft niet perse, maar in dit geval zou het toch beter zijn naar mijn smaak.
                      De gekartelde randen doen de foto geen deugd, leiden te veel de aandacht van het rechtlijnige beeld af.
                      Foto twee: klassiek onderwerp, wel heel leuk die blauwe lichtjes links.
                      Goede compositie, technisch in orde.
                      Foto drie: niet slecht, juist belicht, goede witbalans.
                      thx control-z.

Over die omkadering heb je gelijk. Vanaf nu ga ik dat vermijden.
                      Over die laatste foto, heb je soms tips hoe je best omgaat met tegenlicht (zoals hier van die spots)?

Comment

Over die laatste foto, heb je soms tips hoe je best omgaat met tegenlicht (zoals hier van die spots)?
                        Het is goed om in situaties als deze de filter(s) die op je objectief staan er even af te halen.
                        Ze kunnen voor storende vlekken zorgen. Wat ik op deze foto trouwens niet meteen zie.
                        Hier heb je dus volgens mij niet veel last van dat tegenlicht. Hoogstens wat stervorming rond de lampen, dat zou kunnen komen door een onzuivere filter.

Comment

Working...
                        X