Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegenlicht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tegenlicht

Hallo,
    Afgelopen maand mijn dochtertje tweemaal in tegenlicht gefotografeerd. Ik wilde eens iets anders proberen. De eerste is op Karimun Jawa (eilandje in de Java Sea) in het tegenlicht van de ondergaande zon, de tweede op Bali- Amed.

(f/13 1/250sec iso100)

(f/11 1/320sec iso100)
    Last edited by bali; 31 juli 2009, 09:24. Reden: Foto gecropt

Re: Tegenlicht

eerste foto vind ik maar niets, precies een poster voor een alternatieve fuif.

tweede vind ik mooi.
    a.u.b. horizon niet rechtzetten.
    wel aan de rechterzijde een flink stuk afcroppen zodat het meisje niet meer centraal staat
    (kan geen kwaad dat ze dan uit het beeld loopt).

Comment

de eerste is ook zo slecht nog niet alleen jammer dat haar hoofd niet duidelijker zichtbaar is zoals de rest van haar lichaam. Wel even vuiltje in de lucht verwijderen en lijkt ook alsof je last hebt van barrel distortion met je lens. De zee staat hol.

de tweede is mooier en zoals Control-Z meegeeft, iets rechts croppen (tot aan ballustrade (?) ) Als je het formaat hetzelfde wil, zou ik er bovenaan ook iets afhalen. Hier ook last van vuiltje links boven.
      De scheve horizon stoort idd niet echt.

Comment

Zo, ik heb er een stukje afgedaan, zowel rechts als bovenaan. Bedankt voor het kijken.

Comment

Bali, kan je misschien de eerste versie erbij laten staan? Dan kunnen anderen vergelijken, en eruit leren

De gouden kleuren in de eerste foto vind ik zeer mooi. Jammer dat de silhouette daar niet duidelijk is. Misschien had je dochter wel duidelijk erop gestaan als ze niet recht in de goudenstraal had gestaan? Niet zo centraal?

Bij de tweede is dit wel goed gelukt, zeer leuk, speels silhouette. Het bootje op de achtergrond is voor mij ook een leuk detail. Een fijne herinnering aan het hopelijk toffe vakantie.

Comment

Zo, ik heb er een stukje afgedaan, zowel rechts als bovenaan. Bedankt voor het kijken.
            Volgens mij is dit beter. Zeker nu het meisje niet meer zo centraal staat.

Comment

Zeer mooi. De eerste doet me denken aan Kate Bush's laatste album A Sea of Honey

Comment

Bij de eerste is het spijtig dat je het hoofd niet ziet. maar voor de rest een mooie foto.

De 2e vind ik prachtig.

Comment

De eerste ondanks de hoofdopmerkingen. Hoofd er beter op was beter geweest, maar de sterrenflikkeringen vind ik super fantastisch mooi.

Bij je 2de loopt de zee rechts wat leeg. Maar wel een mooie silhouet foto. Precies alsof je dochtert een of andere vredesdans doet.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik vind het gewoon prachtig
                    Groeten Dimitri Van de Velde

Comment

Beide zeer speciaal, wel mooi hoor
                      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                      www.cromagnonman.be

Comment

Bij de eerste is het spijtig dat je het hoofd niet ziet.
                        Ik weet het maar het was een snelle opname. Je hebt daar niet veel tijd omdat de zon daar snel ondergaat. Het was een foto van het moment. Poseren was niet aan de orde.
                        Ik heb er nog (zoals hieronder) waar ze er iets vollediger opstaat maar hier vind ik de kleuren niet zo intens.
                        By the way, je zou de locatie waar de foto's zijn genomen eens moeten zien. Helaas kan ik dat niet overbrengen op de foto's. Maar ik denk dat God het paradijs daar heeft uitgevonden .

Last edited by bali; 2 augustus 2009, 11:19.

Comment

Working...
                        X