Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
nummerplaat
Collapse
X
-
-
Re: nummerplaat
HalloWelkom bij BD!
Het eerste wat mij opviel zijn natuurlijk de nummers. Wat de bedoeling was.
De scherpte lijkt mij ok en ook leuk met DOF gespeeld.
Maar als ik verder kijk, vraag ik mij af of het de bedoeling is dat de uiers nog een roze schijn hebben. Dat stoort mij een beetje.
'k Vind het ook een beetje jammer dat de voorste koe aan haar linkerkant wat afgekapt is.
-
Heb je exif gegevens.
Ik vind het best een leuke plaat.
Fototechnisch niet de meest makkelijke, namelijk zorgen dat je geen dichtgelopen zwarte en/of witte vlekken krijgt. En daar loopt het toch een beetje mis. Het wit van de 2de koe is overbelicht volgens mij.
Volgens mij heb je een Zw/W omzetting gedaan en die is ook niet helemaal geslaagd. Ik zie naast de roze uier ook een blauw-groene zweem over de foto, vooral zichtbaar in het zwarte deel van de 229 koe.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je originele foto, want ik vraag me af of het niet vooral misgelopen is bij de omzetting...
Comment
-
wel, beste mensen : het volgende :
de crop is weloverwogen zo gemaakt dat de linkerkant van de koe er af is
en over de omzetting naar zwart wit : dit IS geen omzetting naar zwart wit !
de koeien hebben hun kleur nog, de rest is zwart-wit
lang geleden dat ik nog op zo'n forum aanwezig was, maar ik merk het meteen weer : een foto moet hier "perfect volgens de regels" zijn ...
het is echter zo dat je mag croppen zoals je het zelf mooi vindt, rekening houdend met het feit dat de foto nog evenwicht moet hebben
en de bewerking van de foto is ook doelbewust een eigen keuze geweest
dat is het hem net : de koeien hebben hun eigen kleur, de rest niet
en op zo'n koe zit zo'n zweem ... blauwachtig ... en die heb ik iets versterkt, jawel ...
tof hé ?
zo onderscheidt de ene fotograaf zich van de andere : door eigen stempel op foto's te zetten. kijk gerust eens op mijn website om mijn ander werk te bekijken ?
mijn eerste uren op dit forum ... ben eens benieuwd naar wat hier te beleven valt ...er is maar één weg ... en dat is vooruit !
Comment
-
Voor mij hoeft niks volgens de regels. Ik ben ook maar een van de beginnende 'sukkelaars' en zeker geen expert.
Ik vertel je hoe IK de foto zie, meer niet. Ik vind het fijn dat je een verdere achtergrond geeft. Het geeft wat meer duiding bij het hoe en waarom.
De afgekapte linkerkant vond ik persoonlijk geen probleem en passen bij deze foto.
De koe in eigen kleur en de omgeving zw/w vind IK niet zo mooi. Sorry, da's MIJN smaak. Die kan(/mag?) gelukkig (jammer genoeg?) wel van de jouwe verschillen.
Comment
-
Mag ik u vragen wat u hier eigenlijk komt doen?
U plaatst een foto ter beoordeling in de beginnershoek, maar dult geen beoordeling?
Ik ben snel klaar met types als u. PLaats uw foto's gewoon op Flickr
Toedeloet.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wanda-Wanda Bekijk berichtwel, beste mensen : het volgende :
de crop is weloverwogen zo gemaakt dat de linkerkant van de koe er af is
en over de omzetting naar zwart wit : dit IS geen omzetting naar zwart wit !
de koeien hebben hun kleur nog, de rest is zwart-wit
lang geleden dat ik nog op zo'n forum aanwezig was, maar ik merk het meteen weer : een foto moet hier "perfect volgens de regels" zijn ...
het is echter zo dat je mag croppen zoals je het zelf mooi vindt, rekening houdend met het feit dat de foto nog evenwicht moet hebben
en de bewerking van de foto is ook doelbewust een eigen keuze geweest
dat is het hem net : de koeien hebben hun eigen kleur, de rest niet
en op zo'n koe zit zo'n zweem ... blauwachtig ... en die heb ik iets versterkt, jawel ...
tof hé ?
zo onderscheidt de ene fotograaf zich van de andere : door eigen stempel op foto's te zetten. kijk gerust eens op mijn website om mijn ander werk te bekijken ?
mijn eerste uren op dit forum ... ben eens benieuwd naar wat hier te beleven valt ...
Als je op een forum post, dan heb je mensen die je foto leuk vinden en je hebt er andere. En die mogen allemaal hun mening geven. Zo gaat dat op elk forum. Met perfectie van foto's heeft dat geen bal te maken.
Als je daar een probleem mee hebt, dan laat je ze op je website staan hé.
Comment
-
't Is niet omdat jij je eigen foto perfect vindt, dat anderen dat ook doen.
Niemand zegt hier hoe uw foto MOET zijn, zij geven gewoon hun visie.
Volgens mij is het trouwens de bedoeling (zeker in dit onderdeel) om zoveel mogelijk tips en advies te krijgen om je foto's te verbeteren. Als je op zo'n manier verder gaat, vermoed ik dat je niet veel respons meer gaat krijgen.
On topic:
In deze foto zie ik niet echt het nut om de kleuren in z/w om te zetten terwijl de rest z/w is. De kijker weet dan niet of het uberhaupt de bedoeling was, of een foutje van de fotograaf(e). Dit zou veel beter tot z'n recht komen als er nog iets meer kleur in het onderwerp zat.
Voorts sluit ik me aan bij de andere commentaren.Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.
Comment
-
Mmm, toch leuke plaat, ik zie de bedoeling wel
Peter
Comment
-
tot slot nog dit :
als je je eigen stijl hebt en je eigen visie over je foto is het bijzonder irritant om bepaalde reakties te krijgen
kritiek als die terecht is : geen probleem, integendeel
maar ik heb echt vragen bij sommige "meningen"
hier wordt maar gespuid om te spuien, het lijkt wel een sport
en als je een weerwoord biedt als postende fotograaf dan word je gelijk besprongen door de welbekende leden van clubjes die hier door collega's worden bezongen (ik las al enkele commentaren op dit forum - en vijf jaar geleden was het op een ander forum ook al zo)
eigenlijk is het geschreven woord zo "gevaarlijk" als mensen mekaar niet kennen
en dat is hier op BD het geval, zowel als op andere fori : en nog meer uitgesproken in de afdeling model en portret, surtout als de modellen zelf beginnen commentaar te geven.
wat een déjà vu !
bedankt allen voor de bijzonder warme ontvangst bij mijn eerste posting, ik kijk er naar uit om het gekrakeel op dit forum van op afstand nog wat verder te volgen.
succes allemaal
(het gaat meer om de stijl dan de inhoud, voor degenen die zonodig nu nog weer moeten antwoorden)er is maar één weg ... en dat is vooruit !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wanda-Wanda Bekijk berichttot slot nog dit :
als je je eigen stijl hebt en je eigen visie over je foto is het bijzonder irritant om bepaalde reakties te krijgen
Oorspronkelijk geplaatst door Wanda-Wanda Bekijk berichtbesprongen door de welbekende leden van clubjes die hier door collega's worden bezongen
Is dit niet wat kort door de bocht?? Wat mij betreft ken ik geen enkele van bovenstaande posters in levende lijve, laat staan dat ik tot een van de 'clubjes' behoor *schouderophalend*.
Sorry dat ik afwijk van je foto, maar ik vind dit echt jammer.
Welkom alvast en laat niet om nog foto's te posten. Ik zal ze met alle plezier bekijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wanda-Wanda Bekijk berichttot slot nog dit :
maar ik heb echt vragen bij sommige "meningen"
hier wordt maar gespuid om te spuien, het lijkt wel een sport
en als je een weerwoord biedt als postende fotograaf dan word je gelijk besprongen door de welbekende leden van clubjes die hier door collega's worden bezongen (ik las al enkele commentaren op dit forum - en vijf jaar geleden was het op een ander forum ook al zo)
eigenlijk is het geschreven woord zo "gevaarlijk" als mensen mekaar niet kennen
en dat is hier op BD het geval, zowel als op andere fori : en nog meer uitgesproken in de afdeling model en portret, surtout als de modellen zelf beginnen commentaar te geven.
wat een déjà vu !
bedankt allen voor de bijzonder warme ontvangst bij mijn eerste posting, ik kijk er naar uit om het gekrakeel op dit forum van op afstand nog wat verder te volgen.
succes allemaal
(het gaat meer om de stijl dan de inhoud, voor degenen die zonodig nu nog weer moeten antwoorden)
Ik beoordeel alleen een beeld, en geen inhoud, en geen stijl apart. Het maakt het mij makkelijker, omdat ik probeer het totaalplaatje te zien, dus ga je willens nillens ook iets over de stijl horen. Je mag hier van mij foto's posten zoveel als is toegestaan, maar zeg a.u.b. niet hoe ik daarop moet reageren.
De foto... ik vind dit een vis noch vlees foto wat de afwerking betreft. Ofwel maak je er zwart/wit van, ofwel kleur, maar deze afwerking zegt me niets en maakt hem voor mij zeker niet beter.
Als beeld kan het me echter wel bekoren. Ik vind het trouwens merkwaardig dat je die scherptediepte haalt om de twee getallenreeksen er scherp op te krijgen. Ik zie de samenhang met de titel, en vind het heel goed gezien. De uitsnede, zoals ze hier staat is m.i. de sterkste die je ervan kan maken.
Dit gezegd zijnde... tot kijk.
Mvg
Chris
Comment
-
beste Chris, bedankt voor je commentaar, en dit is het soort commentaar wat ik bedoel en ook graag heb . 'k wil echter nog benadrukken dat van die "stijl en inhoud" ik bedoel : de "manier" waarop hier geschreven wordt : de inhoud is voor mij ok, ook de commentaren, maar je kan op verschillende manieren en volgens een deftige stijl schrijven, en dan neem ik even jouw schrijven als "stijlvol" als voorbeeld. nu ik dit verduidelijkte, zal je zeker wel weten wat ik bedoelde ?
deze foto hoort bij een "reeks" over koeien ... het was mijn bedoeling om een zwart wit reeks te maken, maar ik probeerde de koeien door hun weinige kleur te laten behouden, er toch wat uit te halen
met rosse koeien had het effect nooit hetzelfde geweest ...
dat is de klassiekere bewerking van -omgeving zw/w en het onderwerp in kleur- dit was mijn gedachtengang er achter, en ik probeer dus wat uit (via LR : desaturatie volledig van de kleur groen) zodoende blijft de koe wat blauwig en de uier en de poot roze/oranje ... 't blijft een experimentje, toch bedankt voor je commentaar.
kan ik ergens werk van jou bekijken ? ik ben er nog niet achter hoe je dat hier kan vinden op dit forum ...
groeten
annemieer is maar één weg ... en dat is vooruit !
Comment
Comment