Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren, rechtzetten of niet ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vuurtoren, rechtzetten of niet ?

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
    Indien het alleen op mijn bewerking ging : het was mij enkel te doen om te laten zien wat je met "dce tools" ongeveer kan bereiken. Moest je een betere manier weten : (zeer) graag.
    Ik heb altijd interesse.
    Zie twee posts boven je. Het resultaat dat ik zonet met the gimp behaalde was in een paar seconden gefixt en was mooier geïnterpoleerd, zonder de nood aan extra tools. Ik gok dat je dit ook wel out-of-the-box met photoshop kan? (gevonden: http://www.graphictutorials.net/phot...op-keystoning/ => het lijkt erop dat the gimp dit makkelijker doet, toch iets waar the gimp beter in is )

Comment

Waarom deze tendens om elkaars foto's te veranderen (verbeteren)???
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. De bedoeling is om een discussie op gang te brengen.
        De hamvraag was. "Zet ik de toren recht of niet".
        Hoe je die recht zet is natuurlijk voer voor debat. Elk heeft zo zijn eigen trukendoos.
        En dat is toch ook interessant om te zien, niet ?
        Nikon D7200 / 105mm f/2.8G AF-S VR Micro // Nikon AF-S Nikkor 200-500mm // Nikon AF-S DX Nikkor 16-80mm F2.8-4E ED VR //AF-S 10-24mm f/3.5-4.5 DX G ED//SB900 //
        http://fotoalbum.godderis.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Misschien omdat er een vraag gesteld wordt ivm met eventuele wijzigingen aan de foto en je met een voorbeeld beter kunt laten zien wat het resultaat is met welk programma. Tevens is dit het onderdeel Beginners. En met voorbeelden wordt veel meer duidelijk wat bedoeld wordt. Aan de TS om zijn oordeel te vellen.
          Last edited by vinstermik; 31 juli 2009, 09:33.

Comment

Misschien omdat er een vraag gesteld wordt ivm met eventuele wijzigingen aan de foto en je met een voorbeeld beter kunt laten zien wat het resultaat is met welk programma. Tevens is dit het onderdeel Beginners. En met voorbeelden wordt veel meer duidelijk wat bedoeld wordt. Aan de TS om zijn oordeel te vellen.
            gelijk heb je, maar dan moet je de kritiek er bij nemen
            mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
              gelijk heb je, maar dan moet je de kritiek er bij nemen
              Misschien je opmerking wat motiveren. .
              't Beter, 't is slechter. Kan natuurlijk. Maar wat is er beter, wat is er slechter na de wijziging?

Comment

Misschien je opmerking wat motiveren. .
                't Beter, 't is slechter. Kan natuurlijk. Maar wat is er beter, wat is er slechter na de wijziging?
                Jouw versie is nog steeds niet helemaal recht, en veel softer dan het origineel, hoewel dat volgens mij aan de compressie ligt. Het origineel heeft de helft meer pixels dan jouw versie. Ook de bijcloning (balken lopen niet mooi door, je hebt een beetje een shift naar boven, bij zo'n patroon valt dat meteen op) is niet echt super gedaan, maar het idee en de mogelijkheden zijn duidelijk, dus zeker een verdienstelijke post.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  Ook de bijcloning (balken lopen niet mooi door, je hebt een beetje een shift naar boven, bij zo'n patroon valt dat meteen op) is niet echt super gedaan,
                  Daarom dat ik oorspronkelijk in mijn eerste reactie - deze met mijn bewerking - ook schreef : Enige nabewerking ( vloer) dient nog gedaan. ;-) En zoals ik Frie01 liet weten : bedoeling was enkel de mogelijkheden van DCE tools te laten zien.
                  Zal mij in de toekomst wat meer afzijdig houden wat zulke zaken betreft.

Comment

Zal mij in de toekomst wat meer afzijdig houden wat zulke zaken betreft.
                    niet doen
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                    X