Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn aller eerste foto in studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn aller eerste foto in studio

meer van mijn foto's kunnen julile bekijken op: www.sofiedemesmaker.be

al de foto's zijn door mij getrokken die er opstaan...

Graag opbouwende kritiek , rekening houdende dat ik beginneling ben ;-)

Groetjes
    In mijn rugzak: -= Canon EOS 5D Mark II - EF 24-105mm f/4 L IS USM =- Flits: Canon EX-430 en Kleine strobist ( 4 stuks met triggers van Cactus )

Re: Mijn aller eerste foto in studio

ik weet niet of het de bedoeling was, maar ik vind hem véél te licht, Overbelicht!!

ik vind ook dat de ogen van het model te fel wegkijken van de camera.

Ps: er ontbreekt een e in je websitelink
    Vriendelijke groeten, Sven
    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

Comment

Ik veronderstel dat dit een poging tot high key is maar het is uitgedraaid in very high key.
      Er zitten heel wat overbelichte delen in je foto, waaronder heel de achtergrond, en delen van de witte blouse die er in uitlopen. Het geheel is heel flets, en dat komt m.i. door de overstraling van de achtergrond.
      Wil je goede tutorials over studiowerk, dan zou ik een PM sturen naar Madmax op dit forum, die een aantal heel mooie studiofilmpjes heeft, met opstellingen en uitleg.
      Over de foto nog het volgende... de compositie vind ik niet echt heel goed gekozen, vooral in de hoogte niet. Daar mag een paar cm af, zodat je de ogen op een sterk punt brengt. Ik zou ook binnen het kader blijven, i.p.v. er links buiten te gaan. 't is allemaal geen probleem die afkappingen, maar hier zie ik er 't nut niet van in. Ik stoor me er niet aan, maar heb al gemerkt dat mensen voor wie je dergelijke foto's maakt, zich daar wel aan storen. Ze staan er graag helemaal op.
      Ik heb je site even bekeken, en er staan leuke foto's op, maar wat mij heel erg opvalt is de vaak povere compositie. Ik zou daar vooral op werken. Heel veel foto's kijken, er staan er hier in showcase in overvloed, en misschien ook eens lezen over compositie, waarbij je eigenlijk gewoon je beeld gaat maken, op een manier, zodat het makkelijker kijkt.
      Last edited by FestinaLente; 30 juli 2009, 09:14.

Comment

bedankt voor de reacties,

en inderdaad het er ontbreekt blijkbaar een "e" in de site : http://www.sofiedemesmaeker.be/fotos.htm , dit is de rechtstreekse link naar de foto's

ik heb van deze foto geknipt, hoe het model het wou,

en dit is het resultaat.

of

In mijn rugzak: -= Canon EOS 5D Mark II - EF 24-105mm f/4 L IS USM =- Flits: Canon EX-430 en Kleine strobist ( 4 stuks met triggers van Cactus )

Comment

Working...
        X