Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lachend meisje - advies graag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lachend meisje - advies graag

Heb lang getwijfeld of ik deze zou plaatsen, aangezien ik zelf al heel wat opmerkingen erop heb. Foto is niet scherp en ik vind de kleuren wat flets.
    Maar hij is supersnel getrokken onder het motto: de beste camera is die die je bij de hand hebt.
    Foto is getrokken terwijl mijn man in de auto de clown aan het uithangen was en mijn dochter de slappe lach kreeg. Foto is getrokken op de settings die toen toevallig op de camera stonden.
    Paar vragen van mij:
    Zijn er tips om dit soort supersnelle foto's te laten lukken?
    Kan ik hem iets verscherpen? Is het nodig om hem te verscherpen, want ik vind hem zo ook al leuk (maar ik ben bevooroordeeld).

In zwart-wit

Instellingen:

1/60
    7.1

Alvast bedankt voor jullie commentaar!
    onderweg...
    Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Re: Lachend meisje - advies graag

U zult in iedergeval de sluitertijd flink omhoog moeten doen. 1/60 seconde, daar krijg je bewegende beelden niet scherp mee.
    Aan deze foto valt technisch gezien niet meer veel te doen. Verscherpen heeft helaas geen zin.
    Het is voor u een herinnering aan een heerlijk moment.
    Tips...oefenen oefenen en nog eens oefenen. Ik merk dat het nu een fluitje van een cent is om zeer snel mijn camera in te stellen, dat was wel anders toen ik mijn camera net had. Of anders in een automatisch stand zetten (misschien is sportstand wel wat hier, aangezien het meisje hier nogal bewegelijk is...maar dat laat ik aan de experts over)

succes

Comment

Verscherpen zal echt niet helpen, schrik niet maar verscherpen doe je op foto's die eigenlijk goed scherpgesteld zijn. Ik denk dat de oorzaak van de onscherpte voor een deel aan je sluitertijd ligt, gezien je de foto snel snel hebt moeten nemen. Je kan wel nog een beetje meer pit geven aan de foto door je levels wat bij te stellen in PS, en evt wat contrast verhoging.

De foto is niet helemaal gelukt, maar de onscherpte hoeft de leuke herinnering niet te bederven hé.

Groeten
      Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DonnaVicky Bekijk bericht
        Zijn er tips om dit soort supersnelle foto's te laten lukken?
        Wat ik dan zou doen op mijn camera: Snel naar de sport stand (je wilt immers een snelle shot) of als je iets meer tijd hebt de P stand gebruiken en slechts de ISO omhoog timmeren. handmatig in de A-stand kost soms net een paar seconde (teveel)
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

Comment

Mijn ervaring leert mij dat het warempel heel heel moeilijk om in één fractie van een onbewaakt ogenblik een perfecte foto te nemen. Het enige want men kan doen is het toestel na gebruik op automatische stand zetten en ... veel heelveel geluk hebben. Aan uw foto zelf is naar mijn bescheiden mening niet veel meer te doen op het niveau van scherpte. Ik heb zelf een soort gelijke foto van mijn kleinzoon met dezelfde eigenschap nml. onscherp ! maar desondanks hangt de foto in mijn bureau hier !

Comment

Ik heb geen A-stand? Keuze uit A-dep, M, AV, TV en P (en de voorgeprogrammeerde standen).

Maar ik had idd best meteen naar sport geklikt, daar had ik niet aan gedacht. Goede tip, thanks!
            onderweg...
            Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

Comment

Ik heb geen A-stand? Keuze uit A-dep, M, AV, TV en P (en de voorgeprogrammeerde standen).

Maar ik had idd best meteen naar sport geklikt, daar had ik niet aan gedacht. Goede tip, thanks!
              Waarom hebben alle merken ook verschillende namen hiervoor! DE AV stand doet hetzelfde (Please correct me if i'm wrong)
              Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
              My flickr My site

Comment

Zoals Tomklerks al zei is het AV

Canon => AV
                Nikon => A
                Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Working...
                X