Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's Belgische kust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's Belgische kust

    Twee foto's van de Belgische kust na wat prutswerk in photoshop. Misschien dat ik een beetje overdreven heb met bewerken maar 'k vond het wel mooi zo en hey ik ben er nog maar juist mee begonnen he Raad, suggesties, meningen, constructief advies enzovoorts.. altijd welkom om iets bij te leren



    Last edited by Arghus; 26 juli 2009, 11:47.

  • #2
    Re: Foto's Belgische kust

    Bij de eerste nog 't zeetje rechtzetten, en ik kan beide foto's smaken. Mooi kleurenpallet in de eerste en lekker sfeertje in de tweede, waarbij je de kracht van de zon als het ware voelt.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's Belgische kust

      Voorkeur naar foto 1, maar volg FestinaLente om zee recht te zetten
      Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

      Comment


      • #4
        Re: Foto's Belgische kust

        De eerste = prachtige kleuren (idd wel effe t zeetje recht zetten )

        Lena
        ---------------------------------------------------------------
        Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
        www.lenafotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Foto's Belgische kust

          Aaah! Die zee stond inderdaad niet zoals hij moest zijn Zou nu gefixt moeten zijn Dus de eerste foto is zo ongeveer de beste? 'k zal wat overdreven hebben met dienen zon in de 2de foto zeker, goed om te weten dat het niet té veel fotoshop mag zijn. Bedankt voor de commentaren iedereen

          Comment


          • #6
            Re: Foto's Belgische kust

            Oorspronkelijk geplaatst door Arghus Bekijk bericht
            Dus de eerste foto is zo ongeveer de beste? 'k zal wat overdreven hebben met dienen zon in de 2de foto zeker, goed om te weten dat het niet té veel fotoshop mag zijn.
            Jij trekt al snel conclusies, na drie commentaren

            Van mij mag het helemaal photoshop zijn, zolang het er maar niet of te dik opligt. 't Is niet omdat ik graag een natuurgetrouwe foto zie, dat een ander dat daarom ook zo moet zien.

            Ik meen echter dat men eerst moet leren fotograferen, zijn onderwerp kiezen, zijn standpunt kiezen, de scherptediepte bepalen, belichting en lichtinval enz. Dan kan je een goedgemaakte foto zoveel gaan bewerken als je wil... 't blijft een goed gemaakte foto. Dan heb je ook veel meer mogelijkheden in de bewerking.
            Ik hou niet van bewerkingen die of de foto moeten maken, of die gedaan worden om een foto te redden, en da's hier helemaal niet gebeurd.
            Da's mijn idee erover...

            Comment


            • #7
              Re: Foto's Belgische kust

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Jij trekt al snel conclusies, na drie commentaren

              Van mij mag het helemaal photoshop zijn, zolang het er maar niet of te dik opligt. 't Is niet omdat ik graag een natuurgetrouwe foto zie, dat een ander dat daarom ook zo moet zien.

              Ik meen echter dat men eerst moet leren fotograferen, zijn onderwerp kiezen, zijn standpunt kiezen, de scherptediepte bepalen, belichting en lichtinval enz. Dan kan je een goedgemaakte foto zoveel gaan bewerken als je wil... 't blijft een goed gemaakte foto. Dan heb je ook veel meer mogelijkheden in de bewerking.
              Ik hou niet van bewerkingen die of de foto moeten maken, of die gedaan worden om een foto te redden, en da's hier helemaal niet gebeurd.
              Da's mijn idee erover...
              Ahja maar 'k ben dan ook een vlugge beslisser

              't zal idd het beste zijn om te vertrekken vanuit een goede foto en dan als 't nodig is nog wat bij te werken. In ieder geval moet ik nog vanalles bijleren over hoe je een goede foto neemt qua licht/compositie/kleur/focus.. maar daarvoor ben ik hier wel op de juiste plek denk ik En gemotiveerd om bij te leren ben ik ook wel

              Comment


              • #8
                Re: Foto's Belgische kust

                Mooie foto's met oog voor compositie.
                De bewerking is idd persoonlijke smaak en dit hangt af van persoon tot persoon of dit gesmaakt wordt.
                Ik vind ze alletwee iets hebben maar bij de tweede valt de bewerking idd heel erg op.

                Comment

                Working...
                X