Na weken geteut eindelijk de knoop doorgehakt en hier is hij dan mijn eerste 'straat'-foto met de Panasonic DMC-G1. Max Ingezoomd op de vogel die ongeveer 10 meter verder op een dukdalf zit terwijl er een boot in aantocht is. Ik heb alleen de 14-45mm lens omdat de kit met 2 lenzen nergens te krijgen was en ik liever niet bij goedkope internetwinkels kocht. Ik vond deze foto wel leuk omdat het een soort standaard test-foto lijkt te worden.
Ik merk nu dat ik ver genoeg kan inzoomen om bepaalde objecten (hoge gebouwen etc) redelijke dichtbij te krijgen in goede kwaliteit - in ieder geval een stuk beter dan de G7. Voorlopig is een 45-200mm lens voor mij dus nog niet nodig.
Als ik deze foto naar 100% vergroot is hij nog best om aan te zien iets wat me bij de LX3 niet lukte (heb er wel fijne plaatjes mee gemaakt en zal hem ook niet weg doen).
Onderstaande foto heb ik wel wat extra contrast gegeven.
Lens Focal Length: 45,00 mm ()
Shutter Speed: 1/400 sec
F-Number: F8,0 -- ISO: 100
100% crop als voorbeeld van mijn mooie, rooie G1 zonder aanpassingen dit keer.
Ik merk nu dat ik ver genoeg kan inzoomen om bepaalde objecten (hoge gebouwen etc) redelijke dichtbij te krijgen in goede kwaliteit - in ieder geval een stuk beter dan de G7. Voorlopig is een 45-200mm lens voor mij dus nog niet nodig.
Als ik deze foto naar 100% vergroot is hij nog best om aan te zien iets wat me bij de LX3 niet lukte (heb er wel fijne plaatjes mee gemaakt en zal hem ook niet weg doen).
Onderstaande foto heb ik wel wat extra contrast gegeven.
Lens Focal Length: 45,00 mm ()
Shutter Speed: 1/400 sec
F-Number: F8,0 -- ISO: 100
100% crop als voorbeeld van mijn mooie, rooie G1 zonder aanpassingen dit keer.
Comment