Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Meeuw Alarm - mijn 1ste G1....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Meeuw Alarm - mijn 1ste G1....

Na weken geteut eindelijk de knoop doorgehakt en hier is hij dan mijn eerste 'straat'-foto met de Panasonic DMC-G1. Max Ingezoomd op de vogel die ongeveer 10 meter verder op een dukdalf zit terwijl er een boot in aantocht is. Ik heb alleen de 14-45mm lens omdat de kit met 2 lenzen nergens te krijgen was en ik liever niet bij goedkope internetwinkels kocht. Ik vond deze foto wel leuk omdat het een soort standaard test-foto lijkt te worden.
    Ik merk nu dat ik ver genoeg kan inzoomen om bepaalde objecten (hoge gebouwen etc) redelijke dichtbij te krijgen in goede kwaliteit - in ieder geval een stuk beter dan de G7. Voorlopig is een 45-200mm lens voor mij dus nog niet nodig.
    Als ik deze foto naar 100% vergroot is hij nog best om aan te zien iets wat me bij de LX3 niet lukte (heb er wel fijne plaatjes mee gemaakt en zal hem ook niet weg doen).
    Onderstaande foto heb ik wel wat extra contrast gegeven.
    Lens Focal Length: 45,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/400 sec
    F-Number: F8,0 -- ISO: 100

100% crop als voorbeeld van mijn mooie, rooie G1 zonder aanpassingen dit keer.
    Last edited by HapSnap; 25 juli 2009, 22:39.
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Re: Meeuw Alarm - mijn 1ste G1....

witte veren van meeuw uitgebrand denk ik, ben benieuwd wat meer ervaren mensen als ik gaan zeggen.
    Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
      witte veren van meeuw uitgebrand denk ik, ben benieuwd wat meer ervaren mensen als ik gaan zeggen.
      Inderdaad,

maar ik vind het helemaal geen slechte foto. Vooral de rommel die door de mens gemaakt is op de eerste, die er onderaan nog bij staat, kadert deze mooie vogel in zijn verprutste omgeving.

@ HapSnap... ik zou toch oppassen met het croppen. 't is al gauw zichtbaar, en stel nu eens dat je een schitterend beeld maakt, en hem in 't groot wil hangen, en dan is 't een stukje van een foto, waar het niet mee kan. Sorry, maar ik ben een voorstander van een beeld vormen en maken, en doe dit niet om er nadien stukjes uit te halen.

Comment

De witte veren zijn inderdaad te wit - daar zal ik in moeten experimenteren (iets onder belichten?) - en de 2e foto is alleen als voorbeeld dat ik nu op 100% wel aardig detail heb wat bij de Lx3 niet lukte (waar ik wel eens over geklaagd heb) - foto 1 is natuurlijk ook een uitsnede, en als 1e foto vond ik hem wel leuk, op het moment dat ik de foto trok kwam er een boot aan dus moest de brug waarop ik stond open... geen tijd voor een 2e foto.
        Bedankt voor jullie commentaar.
        Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Working...
        X