Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik hou wel van zulke foto's en of de ketting bij een schommel hoort maakt me niet uit.
Probleem is dat er altijd een deel scherp is en een deel niet - welk delen moeten dat worden? De bovenste schakel lijkt mij het scherpste misschien zou de onscherpte naar beneden meer toe moeten nemen. Krijg je ook meer diepte in de foto als het tenminste wil lukken want zover ben ik zelf nog niet...
De ketting door de diagonaal trekken zou de compositie ten goede komen. (heb ook ooit een soortegelijke foto genomen voor de cursus die ik volgde, vandaar het voorstel)
Ben natuurlijk maar absolute beginner, maar dit vind ik dus wel mooi. Het glanzende van de ketting in tegenstelling tot de onscherpe achtergrond vind ik heel leuk.
onderweg...
Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8
Geen slechte poging, maar ik mis spanning in de foto, die je kan verkrijgen door spelen met scherptediepte en met compositie. Hij kijkt voor mij niet echt lekker... meestal kan ik 't verklaren, maar hier niet.
Comment