Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • landschap

    Foto's zijn genomen met een Canon 450D en een lens 18-200 gestabiliseerd.
    Graag uw reacties.

    Tv:1/25 Av:18 ISO 100



    Tv:1/80 Av:18 ISO 200



    Tv:1/125 Av 18 ISO 200


  • #2
    Re: landschap

    Een diafragma van F/11 was toch ruim voldoende geweest. Dan was tot meer werkbare sluitertijden gekomen. Bij een f/18 presteert je objectief niet meer echt top. In je eerste zit je met een lelijke witte licht, waarschijnlijk te wijten aan de stand van het licht, ook het histogram heeft geen ideaal verloop (dit geeft zo'n fletse schijn op het landschap. Op dat vlak zit je tweede dan ook een stuk beter, mooi licht daar trouwens, maar de scherpte is ook hier minder.
    Je derde is op technisch vlak in orde, al had ik daar ook eerder voor f/11 gekozen.

    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: landschap

      Foto 2 vind ik beste, maar had die op iso100 genomen en Fnumber laten zakken.
      Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

      Comment


      • #4
        Re: landschap

        ik vind dan eerder dat de eerste het meeste potentieel heeft.

        De kleuren zijn wel wat flets en afgebleekt en de scherpte is ook niet 100% maar al doende leert men ;-) Kweet niet op welke brandspuntsafstand deze genomen is maar voor mij mocht de hoek wat groter (lager brandpuntsafstand) en de sporen links beginnen om dan naar het midden van de foto te gaan?
        Tis maar een idee :-)

        Toch géén slecht begin! Doe zo voort zou ik zeggen
        Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
        Flickr here and many more to come!

        Comment


        • #5
          Re: landschap

          Er moet ergens een reden zijn om met dergelijke diafragmas te werken. Grote DOF? Ja, dat zal wel 't is een landschap, dus zoveel en zo ver mogelijk scherp. Waar stel je dan scherp op?? Moet je dan al rekening houden met 2/3 voor en 1/3 scherp achter.
          grts
          perman
          perman
          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

          Comment

          Working...
          X