Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste pics, slakken in de tuin

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste pics, slakken in de tuin

Dit waren m'n eerste foto's genomen in m'n tuin. In photoshop wat kleuren en contrasten aangepast, graag jullie mening.

1:
    Focus: 55 mm
    Diafragma: f 8
    Sluitertijd: 1/125 sec
    ISO: 200

2:
    Focus: 47 mm
    Diafragma: f 10
    Sluitertijd: 1/125 sec
    ISO: 200

Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Re: Eerste pics, slakken in de tuin

Als beginner,...kan ik niet veel technisch bekijken, maar ik vind ze alle twee heel mooi.
    De eerste heeft mn voorkeur. Bij de tweede zou ik tweede slak er ook volledig opgezet hebben, of ietje waziger gemaakt hebben.
    Sony A200K

Comment

Ik denk dat je wat kwistig bent geweest met het contrast. Ik zie overal dichtgelopen zwart en ook je onderwerpen staan er vrij donker op.
      Naar compositie toe, durven afwijken van het centrale, al valt het hier m.i. in beide gevallen nogal mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Ik denk dat je wat kwistig bent geweest met het contrast. Ik zie overal dichtgelopen zwart en ook je onderwerpen staan er vrij donker op.
        Naar compositie toe, durven afwijken van het centrale, al valt het hier m.i. in beide gevallen nogal mee.
        Inderdaad nogal grof omgegaan met het contrast maar dit was ook met opzet.
        Blijkbaar is dit voor een kenner als u (en waarschijnlijk vele andere) niet zo mooi, in het vervolg zal ik er dus ook rekening mee kunnen houden. Al doende leert men, en commentaar zal leiden tot betere foto's in de toekomst hoop ik.

Dank !!
        Canon 50D // Canon EOS 1000D /// 18-55 kitlens + 28-135 1:3.5-5.6 IS USM + 100mm macro 2.8 USM + 70-200mm F4 L + 17-40mm F4 L

Comment

Je neemt het sportief op en das goed voor je ontwikkeling beste reandro. Alleen zo kan je jezelf verbeteren en iets leren van de meer doorwinterde fotografen.
          De compos vind ik niet slecht en voor een beginner kan dit al serieus tellen..Dus een paar zaken in het oog houden en in hoevere je met een fotoprogramma werkt zou ik dit eens tegoei uitproberen.
          Idereen doet het om zijn fotos wat te verbeteren.
          Ik stel je voor eens naar de rubrieken te gaan van tips en tricks en andere verhelderende topics.
          Succes.
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hoewel foto 1 inderdaad contrast overdreven is begrijp ik wel waarom, het effect is inderdaad mooi om naar te kijken. Technisch is het dan niet oke. De kunst is om een technisch perfecte foto te maken die mooi is om naar kijken
            Doe zo voort!

Comment

Bedankt voor jullie reacties, en dit is tevens een aanmoediging om m'n skills (als je dit nu al zo kunt noemen) te verbeteren.

Vriendelijke groetjes,
              Roy

Comment

Working...
              X