Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweede reeks fotokes met de 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweede reeks fotokes met de 450d

    Hoi,

    Nog niet zo lang geleden ben ik in de wereld van de dslr's gestapt en ik kan het al niet meer missen...

    Ik ben net terug van een weekje nieuwpoort, hier enkele momentopnames Ik weet niet wat eigenlijk de regel is voor het maximum van foto's per draadje dus ik hoop dat ik er niet te veel heb geupload...

    Commentaar, tips, altijd welkom!











    Ik zou er nog een aantal willen tonen, maar dat is ook iets dat je moet leren veronderstel ik, welk zijn nu echt de goede foto's en welke zijn minder. In totaal had ik 250 foto's getrokken die week, dit vond ik uiteindelijk de zes mooiste...


    edit:3 fotos eruit gegooid.
    Groetjes,
    Steven
    Last edited by thesmurf; 20 juli 2009, 19:59.

  • #2
    Re: tweede reeks fotokes met de 450d

    Opgelet !! Je mag maximum drie foto's per posting. Verwijder er liefst 3 vooraleer mod het doet.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: tweede reeks fotokes met de 450d

      Ik ga nog even wachten met commentaar te geven tot ik weet welke drie foto's op formaat 900 pixels langste zijde er blijven staan, anders gaat mijn commentaar weer grotendeels op niets slaan. Er zitten best leuke beelden tussen, dus 't is m.i. de moeite om het knopje "aanpassen" onder je eerste post te gebruiken.

      Comment


      • #4
        Re: tweede reeks fotokes met de 450d

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Ik ga nog even wachten met commentaar te geven tot ik weet welke drie foto's op formaat 900 pixels langste zijde er blijven staan, anders gaat mijn commentaar weer grotendeels op niets slaan. Er zitten best leuke beelden tussen, dus 't is m.i. de moeite om het knopje "aanpassen" onder je eerste post te gebruiken.
        yep, we wachten af!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: tweede reeks fotokes met de 450d

          niemand commentaar

          Ik ga proberen zelf in de beginnershoek ook wat meer commentaar te geven op fotos, teveel mensen zijn passieve forumgebruikers over het algemeen... en ik maak me daar hier ook wel aan schuldig.

          Groetjes,
          Steven

          Comment


          • #6
            Re: tweede reeks fotokes met de 450d

            Oorspronkelijk geplaatst door thesmurf Bekijk bericht
            niemand commentaar
            Goh, ik ga eerlijk zijn... ik zit hier veel, maar niet altijd, en ik probeer heel veel foto's te bekijken, maar allemaal lukt echt niet.
            Ik heb het al aangegeven, best mooie foto's.
            Bij de eerste zou ik de horizon nog rechtzetten. Hoeft niet altijd, maar dan moet je er in overdrijven, en moet de compo zich er toe lenen. Bij deze foto, best niet. Is best een leuke foto van een klassiek gegeven en veel terugkomend gegeven. Weinig op te zeggen.
            Tweede vind ik ook goed gemaakt, en wat hem goed maakt is de diepte, waarbij je een wisselwerking krijgt tussen de zon links, en de donkere rotspartij rechts. Nog even dat zwarte vlekje in de lucht wegclonen, omdat het het beeld verstoort.
            De derde... goeie familiefoto, maar ik vind het meisje er niet echt heel goed opstaan, om er een topper van te maken.

            Over de bewerkingen, best passend en smaakvol. Helemaal geen slechte plaatjes.

            Comment


            • #7
              Re: tweede reeks fotokes met de 450d

              Bij je eerste de horizon recht zetten.

              De derde past niet echt bij de eerste 2, maar vind ik ook wel een mooie (van broer en zus vermoed ik?)

              Bewerking is eigen smaak. De eerste vind ik wel mooi. De derde bewerking ook. Bij de 2de vind ik het blauwige minder passen.
              Al doende leert men...

              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: tweede reeks fotokes met de 450d

                zeker geen slechte plaatjes! Mooi gedaan!

                Bij de eerste is de horizon wel 'wat' scheefjes en bij de laatste mist het jongetje zijn rechter pinkje.

                Voor de rest zijn deze voor mij geslaagd ;-)
                Canon Eos 450D | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Sigma DC 17-70mm f/2.8-4.5
                Flickr here and many more to come!

                Comment


                • #9
                  Re: tweede reeks fotokes met de 450d

                  Bij de eerste foto stoort inderdaad de scheve horizon. Daarnaast zou ik het hoofdonderwerp links uit het midden plaatsen (op ongeveer 1/3 afstand van de rand). De horizon in het midden kan wel, maar vaker wordt gekozen op 1/3 van boven (met aandacht voor strand en zee) of op 1/3 van onder (meestal om een mooie lucht op de foto te krijgen).
                  In zijn algemeenheid is het niet aan te bevelen om kinderen vanuit het perspectief van grotere personen te fotograferen (van boven naar beneden). Beter is het om het camerastandpunt te verlagen tot de ooghoogte van het kind. De derde foto was dan bijvoorbeeld leuker geworden en waarschijnlijk was het storende huis (rechts) niet meer zichtbaar meer geweest.

                  De tweede foto doet mij helemaal niets. Ik weet niet eens weten wat ik zou moeten zien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: tweede reeks fotokes met de 450d

                    Meeste is gezegd:

                    Foto 1 is de horizon echt te scheef hoor, dit kijkt niet lekker. Volgens mij was de compositie ook iets beter geweest als de 2 strandwandelaartjes meer links gekadreerd waren geweest. De bewerking kan mij echter niet bekoren.

                    Foto 2 vind ik het beste. De dieptewerking zit goed met de verschillende elementen. Ook hier kan de bewerking mij niet bekoren.

                    Foto 3 vind ik een gewone gezinsfoto. Leuk voor in het familiealbum maar doordat in het algemeen de kijker die emoties niet heeft bij onbekenden is dit leuk voor de familie. Technisch gezien is de foto best ok. Onderwerp iets te centraal. De bewerking past niet bij de vorige 2 maar daarom ook niet beter.

                    Comment

                    Working...
                    X