Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haven Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Haven Gent

    Haven van Gent by night:











    Ben benieuwd wat jullie er van vinden
    SB
    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

  • #2
    Re: Haven Gent

    Je derde heeft de interessantste compositie naar mijn smaak, de andere twee (vooral de tweede) zijn een beetje saai.
    Die derde zou ik via levels wel wat wit geven, dat zou het beeld net dat beetje meer pit geven.
    Ook een gemis aan scherpte in de drie foto's vind ik (stevig statief?), USM kan dat wat verbeteren.

    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Haven Gent

      Geen makkelijk onderwerp om een echt geslaagde compo te maken.
      Ze zijn alle 3 te gewoontjes wat compositie betreft.
      Nog beter op zoek gaan naar lijnen, contrasten en herhalingen.
      Bv in de derde foto zou een zelfde soort kraanpositie in de achtergrond het beeld versterken.
      Maar alvast goeie pogingen hoor!

      Comment


      • #4
        Re: Haven Gent

        Bedankt voor de tips - het is idd geen simpel onderwerp.
        Mijn bedoeling was om het simpel te houden, zoals foto 2 vond ik wel leuk met de twee lichtpunten in een ander kleur reflecteren op het water.
        Over die scherpte - statief is wel ok en ik trek steed met de opgeklapte spiegel om extra trillingen te vermijden.
        Deze foto's zijn op f/11 - f/14 en f/11 genomen, normaal moet dit denk ik wel goed zitten denk ik , of niet? Sluitertijd komt op 5, 2,5 en 2 Sec.
        Tips zijn steeds welkom - zo leren we nog iets bij

        Groeten,
        SB
        Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

        Comment


        • #5
          Re: Haven Gent

          mooie reeks en een juiste diafragma keuze.
          vind de tweede de mooiste.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Haven Gent

            Goed gemaakte nachtfoto's. Door meer te zoomen (foto 1 en 2), haal je er volgens mij meer uit. Nu staat het onderwerp, dat dit beeld moet maken, m.i. te ver weg. Bij de derde had ik dan weer een paar pasjes achteruit gegaan, om de kraan er helemaal op te krijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Haven Gent

              hoi,

              ik kan me voorlopig nog maar enkel catalogeren onder de dslr-n00bs maar ik vind de eerste foto heel geslaagd.

              die lichten op de boot vind ik goed uitkomen en qua compositie vind ik dat vierkant gebouw en het langgerekte van de boot heel leuk. Lijkt wel een mega blokkendoos :-)

              Groetjes,
              Steven

              Comment


              • #8
                Re: Haven Gent

                Mooie foto's inderdaad een stevig statief ,liveview opzetten en afstandbediening voor de 40D zijn de opdracht, maar toch goed bezig

                Groeten

                Joeri
                Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
                www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

                Comment


                • #9
                  Re: Haven Gent

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Goed gemaakte nachtfoto's. Door meer te zoomen (foto 1 en 2), haal je er volgens mij meer uit. Nu staat het onderwerp, dat dit beeld moet maken, m.i. te ver weg. Bij de derde had ik dan weer een paar pasjes achteruit gegaan, om de kraan er helemaal op te krijgen.
                  Hier volg ik ook. Anders goed gedaan

                  Als ik nachtfoto's maak op statief, gebruik ik de ingebouwde timer (10s wachen voor foto word gemaakt) van de camera en een goed statief.
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haven Gent

                    Oorspronkelijk geplaatst door PVA Bekijk bericht
                    Hier volg ik ook. Anders goed gedaan

                    Als ik nachtfoto's maak op statief, gebruik ik de ingebouwde timer (10s wachen voor foto word gemaakt) van de camera en een goed statief.
                    akkoord met de timer, maar met de liveview klapt de spiegel niet op en heb je nog minder trilling
                    ot veel is al gezegd, inzoomen
                    mvg Wilfried

                    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                    Comment

                    Working...
                    X