Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Color

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Color

    Hallo

    Ik nam deze 2 foto's begin deze week op de Mont Ventoux. Ik geraak er niet uit welke de beste is...

    Wat is jullie mening?

    edit: groter formaat genomen



    Edit:
    Exif:
    Camera: nikon D60
    Objectief: 18-55mm kitlens gezoomd op 26mm
    ISO: 400
    shutter: 1/650
    aperture: f13



    Edit:
    Exif:
    Camera: nikon D60
    Objectief: 18-55mm kitlens gezoomd op 26mm
    ISO: 400
    shutter: 1/800
    aperture: f14

    Alvast bedankt!
    Last edited by Indigo; 19 juli 2009, 12:01. Reden: groter formaat + Exif data

  • #2
    Re: Color

    In de eerste zit meer spanning in het beeld door de perspectief.
    Die vind ik dus de betere.

    Comment


    • #3
      Re: Color

      Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
      In de eerste zit meer spanning in het beeld door de perspectief.
      Die vind ik dus de betere.
      Juist, maar volgende keer nog een tikkeltje onderbelichten, dan is hij nog beter.

      Comment


      • #4
        Re: Color

        de 1ste.
        Heb je die snoepjes toevallig niet geisoleerd, dus zonder de lucht. Volgens mij een mooi kleurenpalet.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Color

          hallo, de eerste draagt mijn voorkeur uit, omdat er meer schakeringen te zien zijn (van iets verder getrokken, of minder gezoomd??)
          mvg.

          Comment


          • #6
            Re: Color

            Oorspronkelijk geplaatst door Wolfie204 Bekijk bericht
            hallo, de eerste draagt mijn voorkeur uit, omdat er meer schakeringen te zien zijn (van iets verder getrokken, of minder gezoomd??)
            mvg.
            Denk gewoon andere hoek. Kon het niet uitmaken, geen exif data.
            Eerste vind ik mooier, betere wolk in eerste (staat er mooier en helemaal op)
            Meerdere vakken in beter hoek in foto 1 vind ik.

            Op wat Nena zei, denk inderdaad dat dit een pracht foto zou geworden zijn indien enkel snoepjes captured waren, zou inderdaad een mooie kleurenpalet geworden zijn.
            Maar je moet er op het moment zelf maar aan denken, nadien heb ik dit ook veel wanneer mensen zeggen, waarom niet zo, en inderdaad hebben ze veelal gelijk, maar daarom posten we ook, om bij te leren en de volgende keer het gebruiken.

            Misschien volgende keer groter posten, geeft mooier weer op scherm.
            Toch heel goed gedaan hoor, ik heb er lang naar gekeken, wil toch wat zeggen.
            Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

            Comment


            • #7
              Re: Color

              lekkere en kleurrijke opname(n).
              je doet je Nickname eer aan.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Color

                Wow! zo veel reacties op korte tijd, dat doet me plezier... Bedankt.

                Ik heb de originele post ondertussen aangepast met het maximum formaat en heb de Exif erbij gezet... Ze zijn beiden met de zelfde brandpuntsafstand genomen (26mm).

                Ik wou de blauwe lucht en het vergezicht erop omdat die kleuren zo onwezenlijk waren op de kale punt van de Mt. Ventoux. Er stonden veel mensen en lelijke bestelwagens rond, waardoor ik dat nog niet meer in de verf kon zetten. Een andere hoek was beter geweest voor de achtergrond, maar dat ging nu niet...

                Ik heb beide foto's trouwens vanuit de hand genomen met de niet-gestabiliseerde kitlens.

                Comment


                • #9
                  Re: Color

                  Misschien een vraagje naar de seniors toe, is deze iso niet te hoog, iso400 met zoveel licht?
                  Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Color

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joeri De Grande Bekijk bericht
                    Misschien een vraagje naar de seniors toe, is deze iso niet te hoog, iso400 met zoveel licht?
                    Nogmaals... senior wil zeggen dat je hier 1500 posts gemaakt hebt, niet meer, niet minder.

                    't is te veel. Op ISO 100 had deze net zo goed gemaakt kunnen worden, en dan heb je met de D60, waarschijnlijk een nog iets beter beeld.

                    Zo'n kleurtjes en het feit dat ze op korte afstand bij elkaar liggen, maakt eigenlijk dat ze vragen om te spelen met scherptediepte (hierbij een slecht voorbeeld uit mijn familiealbum waarmee je ziet wat ik bedoel). Een deel van een bakje scherp, van vlakbij genomen, en de andere kleurtjes die tevoorschijn komen van achter de DOF. De lucht, en het landschap mag er van mij best bij hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Color

                      Nu je het zegt... Die iso400 had idd niet gehoeven. Het was even daarvoor bewolkt waardoor die ISO meer vrijheid is shutterspeed gaf maar ik heb het nagelaten dit terug op 200 te zetten bovenaan. Ik denk dat ik op 1/400 net zo'n scherp beeld had moeten kunnen nemen. Dat is iets minder leuk aan m'n d60: geen dedicated button voor iso.

                      Die DoF, idd dat was mooi geweest. Alleen ben ik echt helemaal niet tevreden over de bokeh die de 18-55mm 3.5-5.6 geeft. Die is heel onrustig en dus ook niet wenselijk. Ik kijk uit naar een wat betere standaardzoom (Tamron of Sigma 18-50mm 2.8 wsschl). Hopelijk kan ik daar in een relatief brede hoek toch nog mooie DoF krijgen...

                      Merci voor de commentaren

                      Comment


                      • #12
                        Re: Color

                        Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                        Alleen ben ik echt helemaal niet tevreden over de bokeh die de 18-55mm 3.5-5.6 geeft. Die is heel onrustig en dus ook niet wenselijk. Ik kijk uit naar een wat betere standaardzoom (Tamron of Sigma 18-50mm 2.8 wsschl). Hopelijk kan ik daar in een relatief brede hoek toch nog mooie DoF krijgen...
                        Is dat de VR versie van de 18-55 of de gewone ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Color

                          non Vr. De VR was niet in stock toen ik m'n D60 kocht en ik wou er niet op wachten (dat had ik beter wel gedaan...)

                          nu ja, een 2.8 versie zal nog beter werken dan een VR denk ik?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Color

                            Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                            non Vr. De VR was niet in stock toen ik m'n D60 kocht en ik wou er niet op wachten (dat had ik beter wel gedaan...)

                            nu ja, een 2.8 versie zal nog beter werken dan een VR denk ik?
                            Beide dingetjes hebben zo hun voor- en nadelen. Er zit ook een aanzienlijk prijsverschil op (€121 voor de 18-55mm VR - €355 voor de Tamron 17-50mm).

                            Comment


                            • #15
                              Re: Color

                              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Nogmaals... senior wil zeggen dat je hier 1500 posts gemaakt hebt, niet meer, niet minder.
                              haha, wist ik wel , maar wilde een commentaar erop van iemand zoals jij met ervaring zat, zodat ik ook kan bijleren. Daarmee dat ik dit beetje uitlokte

                              sorry naughty me FestinaLente
                              Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

                              Comment

                              Working...
                              X