Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knibbel Knabbel Knuisje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Knibbel Knabbel Knuisje

    Verbeeld ik het me nu of gaat mijn Pana LX3 beter presteren? Raakt hij soms ingewerkt?
    (mijn man heeft dezelfde foto geprobeerd met zijn G7 maar dat lukte hem niet).
    Ik kon niet verder afstand nemen dus moest snel inschatten wat ik van de gevel zou behouden, voordat de kat er vandoor zou gaan.
    Deze foto vind ik wel evenwichtig het valt me bij mijn eigen foto's op dat ze vaak aan de linkerkant iets missen - het zwaartepunt ligt meestal op het centrum en rechterkant.
    Camera Model: Panasonic (DMC-LX3)
    Lens Focal Length: 5,10 mm ()
    Shutter Speed: 1/125 sec
    F-Number: F2,5
    ISO: 80

    Zonder kat:
    Last edited by HapSnap; 18 juli 2009, 18:30.
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

  • #2
    Re: Knibbel Knabbel Knuisje

    't Is goed gezien, maar ik vind he niet zo goed vastgelegd.
    De poes waarvan sprake had ik in eerste instantie niet gezien.
    Er zit totaal geen structuur in de compositie. Alles staat zowat schuin en scheef en is afgesneden, wat het geheel nogal rommelig maakt.
    Toch is hier meer mee te doen, want er zit veel in om een redelijk mooi stilleven te maken. Alleen al een beetje door de knieën gaan, en goed kijken of je helemaal centraal zit, had m.i. een veel beter beeld kunnen geven.

    Comment


    • #3
      Re: Knibbel Knabbel Knuisje

      Je hebt gelijk ik had door de knieën moeten gaan. Ik werd tamlijk gehinderd door mijn man die aan de rechterkant met de bewoonster stond te praten en eigenlijk kreeg ik de kans niet om er meer te trekken wat ik daarna helemaal niet leuk vond van die gemiste kans... Het was wel gezellig en we zijn ook nog binnen geweest maar ja...
      De horizontale scheve lijn van de stoep/huisje vond ik zelf wel kunnen maar dat door de knieën zal ik vaker doen dan had de rest er beter opgestaan (wat met PS rechttrekken?)
      Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

      Comment


      • #4
        Re: Knibbel Knabbel Knuisje

        Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
        Je hebt gelijk ik had door de knieën moeten gaan. Ik werd tamlijk gehinderd door mijn man die aan de rechterkant met de bewoonster stond te praten en eigenlijk kreeg ik de kans niet om er meer te trekken wat ik daarna helemaal niet leuk vond van die gemiste kans... Het was wel gezellig en we zijn ook nog binnen geweest maar ja...
        De horizontale scheve lijn van de stoep/huisje vond ik zelf wel kunnen maar dat door de knieën zal ik vaker doen dan had de rest er beter opgestaan (wat met PS rechttrekken?)
        Deze rechttrekken in PS... ik begin er niet aan. Als iemand in de weg staat, gewoon even vragen of ze opzij willen gaan zodat je een foto kan maken, kan helpen...

        Comment


        • #5
          Re: Knibbel Knabbel Knuisje

          Ik heb er een 2e foto bovenaan toegevoegd - deze had ik het eerst getrokken.
          Nu staan voorgevels van 17e eeuwse huisjes vaak scheef maar mijn Lumix LX3 heeft het pandje wel wat erg uit het lood getrokken. Ik kon dus niet verder achteruit - volgende keer door de knieën want ik had het luifeltje er ook graag op gehad.
          Het is dus niet nodig om perspectivische correcties toe te passen?
          Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

          Comment


          • #6
            Re: Knibbel Knabbel Knuisje

            Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
            Ik werd tamlijk gehinderd door mijn man die aan de rechterkant met de bewoonster stond te praten en eigenlijk kreeg ik de kans niet om er meer te trekken wat ik daarna helemaal niet leuk vond van die gemiste kans...
            thuis laten die man de volgende keer.
            vind de tweede de beter op dat stukje links na.
            rommelig...nee tis daar allemaal zo neergezet.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Knibbel Knabbel Knuisje

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              thuis laten die man de volgende keer.
              vind de tweede de beter op dat stukje links na.
              rommelig...nee tis daar allemaal zo neergezet.
              grt,bouk.
              Mwah... zonder die man zou ik helemaal geen foto's nemen - voor mij is dit een nieuwe hobby, ik heb in minstens 30 jaar geen foto's gemaakt (wel een tijdje gefilmd).
              Vond het allemaal geen kunst om even op een knopje te drukken - nu ga ik er anders over denken en mijn man is gelukkig dat ik hem eindelijk begrijp en met hem mee wil op fotosafari. (de G1 is inmiddels in bestelling)

              Het stukje links had ik speciaal gedaan voor wat diepte - dat zou er dus af kunnen..
              Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

              Comment

              Working...
              X