Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groeten uit Echternach

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groeten uit Echternach

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    omdat ik denk, dat de echte beginners bij het zien van deze opnamen, er vrees voor hebben in deze rubriek te posten.
    en dat deze rubriek bedoeld is voor(echte) beginners en denk toch niet dat je daar nog onder valt gezien je postverleden.
    grt,bouk.
    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Chris ik ben het wel eens met Bouk zijn mening .
    Maar idereen post waar hij wil en dat is je volste recht.
    Deze fotos zijn te goed om in beoordeling te staan omdat we allemaal weten dat je de techniek onder de knie hebt en het lijkt me dus ook zeer nuttig mensen zoals jij te hebben in de beoordeling die geozuten of ongezouten hun mening willen geven wat je van vele niet kunt zeggen..En inderdaad er is al veel over gediscussieerd van wat,wie waar post maar daar gaat het niet om.
    Al de technische uitleg over de berekeningen das zeer mooie verwoord door Flashplash waarvoor dank..maar of een beginner hier iets aan gaat hebben? Je kan niet gaan lopen als je nog niet kan wandelen...No hard feeling he Flashplash?

Deze reeks is nu ook weer een mooie reeks en vooral technisch goed bekeken.
    Lang ga ik er niet over uitwijden want mijn gedacht die ken je toch al.
    Vroeger toen hier op BD nog een foto discussie (extra) bestond plaatste FestinaLente en nog een paar andere (waaronder ik zelf) regelmatigt daar foto's.

Wij deden dit om de beginners te helpen met een paar simpele voorbeelden.
    Ook probeerden we gezamelijk de discussie op gang te brengen.
    In de nieuwe forumstructuur van BD is dit alles achterhaald.
    In beoordelen krijgt de TS nauwelijks comentaar en als hij comentaar krijgt is het meestal van een beginner die dit uit fatsoen doet.

In showcase kankert men dat het niveau omlaag gaat.

In het HOF komen steeds dezelfde fotografen terug.

Omdat men BD Oostindisch doof is willen een paar mensen toch proberen de beginners te helpen en zie nu komt men hier even vertellen dat deze foto's hier niet thuis horen.

Bouk zijn hoge score hier op BD en ook nog eens op andere forums geven ook alleen maar aan dat het om de score gaat en niet meer.
    Die korte zinnetjes daar kan een beginner totaal niets mee, dus ik zou zeggen laat ze weg dan heb je elders meer tijd om de wauw foto's te bezoeken.

En Bouk over sticky gesproken:
    Beginners Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden. Gelieve het aantal geplaatste foto’s per gebruiker te beperken tot één topic per dag!

Zolang men deze foto's onder Postkaartgehalte plaatst, denk ik dat ze hier goed op zijn plaatst staan.

mvg
    antoine
    Last edited by antoine200; 21 juli 2009, 00:13.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      ...
      En Bouk over sticky gesproken:
      Beginners Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden. Gelieve het aantal geplaatste foto’s per gebruiker te beperken tot één topic per dag!...
      Antoine,

Vanavond zat ik op de fotoclub, samen met drie andere mensen, waar ik in 't kort een uitleg aan gegeven heb over het gebruik van de grijskaart voor lichtmeting en witbalans. Allemaal nadien enthousiast en overtuigd. Da's voor een groot stuk deugddoend, want je ziet onmiddellijk dat de mensen er mee op pad willen.
      Hier krijg je vaak geen directe respons, maar ik koester toch een stille hoop...
      Bij mijn foto's, en bij de vorige foto's maak ik geen geheim van exif's en mits ik ook fouten maak, duid ik vaak zelf aan wat er fout was en beter kon. Misschien is er her of der een beginner die dit leest en er iets aan heeft. Misschien is het soms wat moeilijk, maar als iemand vragen heeft, mag hij ze altijd stellen. Als ik ze met mijn beperkte kennis kan beantwoorden, zal ik dat met graagte doen.
      Bovendien laat ik ook al eens graag een ballonnetje op, zoals de vergelijking tussen onderhavig topic, en DIT TOPIC.

Ik plaats hier geen foto's voor bouk, ik plaats hier geen foto's voor het bestuur van BD, ik plaats hier geen foto's om in de HOF te komen, maar ik plaats hier foto's, gewoon omdat ik meen dat ze elders ook niet goed staan en om voormelde reden.
      Ik wil gewoon zeggen, dat als je de andere forumsticky's van beoordeling en showcase erop naleest, ik hier dus nergens nog foto's kan plaatsen. Ik hoef geen beoordeling, omdat ik meestal vrij goed weet wat ze waard zijn, en ik ga met deze foto's niet exposeren. Dus... waar moet ik ze dan wel plaatsen ? Maar... ik heb het inmiddels begrepen... best geen foto's plaatsen.

Waar haalde je trouwens de tekst van die forumsticky, want ik vind hem niet meer terug ?

Aan de mensen die inmiddels nog reageerden, thx voor het kijken en reageren.

Mvg

Chris
      Last edited by FestinaLente; 21 juli 2009, 02:02.

Comment

@ Schoonspikke.

Al de technische uitleg over de berekeningen das zeer mooie verwoord door Flashplash waarvoor dank..maar of een beginner hier iets aan gaat hebben? Je kan niet gaan lopen als je nog niet kan wandelen...No hard feeling he Flashplash?
        Absoluut geen hard feelings, je hebt een punt.

@alle schooters,

Iedereen heeft hier wel wat gelijk. Wat is nu een beginner ?
        Is het de leek die pas een camera kocht en een eerste foto nam zonder enige fotografische kennis ?
        Of is het iemand die zich begint te verdiepen in de fotografie en die avondschool loopt of een autodidact ?
        Of een opname met een nieuwe techniek of methode ?
        Wie zal het zeggen, ik laat dit aan ieders persoonlijke opinie over.
        De groep zal de man of vrouw wel plaatsen, met eerlijke en oprechte commentaar en ja soms wat doorspekt met technische informatie.

De fotograaf of amateur fotograaf zal dan vrij vlug zijn plaats gaan kennen.

En zo evolueer je in het forum, we hoeven geent regelneverij en pennelikkerij dat is iets voor bureaucraten en die hebben we al genoeg.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik al heel wat heb opgestoken in de beginnershoek, zo hebben velen van U mij goede tips gegeven zoals schoonspekke, bouk,monica,lena,antoine,mm,festinalente en vele anderen..

Dus freedom of speech and freedom of posting, de groep zal je wel laten evolueren .

In ieder geval FestinaLente is je technische and praktische uitleg leerrijk, al doe je dat met platen die de beginnershoek overschrijden. Een beginnershoek zou niets zijn door een mentor, iemand die aanzet tot betere fotografie.

Verder rationalizeer ik steeds de antwoorden en commentaren en zo groep ik deze in techniek, kunst en smaak. Waarbij techniek en kunst heel belangrijk zijn. De smaak is relatief dus ik til daar niet zwaar aan.
        Staat het je niet aan , leg het naast je neer. Geen polimieken starten, alhoewel het soms uitdagend is

Ik denk verder dat we allemaal wel eens dit forum hebben misbruikt, ik in alle geval. En dan leer je al vlug wat de gedragscode is.

Dus vrienden, blijven schieten en posten en opbouwende commentaar geven (zowel positief als negatief)

VG Flashsplash
        Last edited by flashsplash; 21 juli 2009, 09:31.
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

Waar haalde je trouwens de tekst van die forumsticky, want ik vind hem niet meer terug ?
          nou gewoon hier:

grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Beginners Forum voor het tonen van uw éérste foto's of leuke snapshots welke je niet direct ter beoordeling wil aanbieden. Gelieve het aantal geplaatste foto’s per gebruiker te beperken tot één topic per dag!
            Ik zie 't niet, of ik kan niet meer lezen... heb ik dan een andere sticky ?

flash, ook jij bedankt voor de verduidelijking, en ook van jou heb ik hier al dingen geleerd. Over fotografie kan je niet genoeg weten en ik leer wekelijks nog bij.

Gisterenmiddag en vannacht heb ik nog eens enkele showcases doorkeken, en ik meen dat ik hier nog zo'n 500 beelden heb, die perfect in de huidige showcase inpassen. Er zijn er zo'n 100-tal bij die de meesten, en men is daar dus echt niet kritisch genoeg, gewoon heel goed zullen vinden. Ik wil maar meegeven... Ik heb mijn gevoel over showcase, en dat sluit aan bij de forumsticky in showcase... "foto's waarmee je wil exposeren", en dat zijn ze daar eigenlijk misschien allemaal wel, maar niet voor mij.
            Ik maak heel veel foto's, waarvan enorm veel registraties, waarvan ik meen dat ze in showcase niet hoeven te staan, ook al zijn ze goed gemaakt en technisch in orde. Ik ga een voorbeeldje geven van iemand van de RvB, met name lut... zij plaatst hier niet enorm veel foto's, maar de foto's die ze plaatst zijn "bingo". Da's waar showxase m.i. voor dient, voor het presenteren van HOF-waardige foto's. Lut is ook iemand die er in slaagt, om zonder HDR's en tonemapping en allerlei toestanden, haar platen in de HOF te krijgen, en die staan daar terecht. Da's voor mij fotografie, en da's voor mij dan ook een fotografe, waar ik mijn petje voor af doe... Een amateur die enkele malen per jaar een schitterende foto maakt.
            Dus zij die menen mij te moeten doorverwijzen naar showcase, ik neem een voorbeeld aan lut, en dan moet ik zeggen, dat ik dit jaar nog niet één schitterende foto gemaakt heb. Veel goeie, maar ik ben te plat om schitterende foto's te maken. M.a.w. ik voel me hier perfect op mijn plaats.

Nu ga ik nog één dingetje zeggen... Dit is het tweede topic van mij op korte tijd dat ver***** wordt door die stomme opmerking dat mijn foto's hier niet thuishoren. Ik hoop dat dit het laatste is. Ik heb telkens VOLDOENDE gemotiveerd waarom ik vind dat mijn foto's hier mogen staan. Nu mogen jullie daar allemaal een ander idee over hebben, maar dat verandert MIJN MENING niet.
            AMEN !

Mvg

Chris
            Last edited by FestinaLente; 21 juli 2009, 10:45.

Comment

Ik zie 't niet, of ik kan niet meer lezen... heb ik dan een andere sticky ?
              neem je zelf in de maling!!!!
              u staat vanaf nu op mijn negeerlijst hoor.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                neem je zelf in de maling!!!!
                u staat vanaf nu op mijn negeerlijst hoor.
                grt,bouk.
                Vriendelijk dank daarvoor, maar ik lees nergens iets over "snapshots". Leest de rest dit dan wel ? Ik vind die tekst niet terug.
                Trouwens, je had dit ook mogen doen zonder melding, maar 't is prettig om weten alleszins, dat ik een ander forumsticky krijg dan de rest. Ik wist dat ik speciaal was, maar zo speciaal nu ook weer niet...

Comment

Festina, wind je toch zo niet op man, post gewoon waar jij vind dat het thuishoort en laat de comments die niks met je foto te maken hebben gewoon links liggen...
                  je moet beseffen dat dit ondertussen een vrij groot forum is met veel leden en dat er altijd een klein deeltje onruststokers meelezen, trek het je niet aan en doe zeker verder!!

je moet ook altijd even kijken wie de poster is van bepaalde berichten .....dat zegd meestal veel!

Als je echt ergens fout zou posten zal een mod je er wel op wijzen , de rest moet je negeren en je er al zeker en vast niet druk om maken!!

ik kijk al uit naar je volgende post....
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    Festina, wind je toch zo niet op man, post gewoon waar jij vind dat het thuishoort en laat de comments die niks met je foto te maken hebben gewoon links liggen...
                    je moet beseffen dat dit ondertussen een vrij groot forum is met veel leden en dat er altijd een klein deeltje onruststokers meelezen, trek het je niet aan en doe zeker verder!!

je moet ook altijd even kijken wie de poster is van bepaalde berichten .....dat zegd meestal veel!

Als je echt ergens fout zou posten zal een mod je er wel op wijzen , de rest moet je negeren en je er al zeker en vast niet druk om maken!!

ik kijk al uit naar je volgende post....
                    jvs, thx voor de reply, en ik neem inderdaad nog altijd aan, dat als je drie jaar op dit forum rondhangt en meer dan 7000 posts gedaan hebt, je zelf wel kan beslissen waar foto's moeten staan.

Mijn volgende post... die staat al klaar om verzonden te worden, ik ben er alleen nog niet uit waar ik hem ga posten .

Comment

Antoine,

Vanavond zat ik op de fotoclub, samen met drie andere mensen, waar ik in 't kort een uitleg aan gegeven heb over het gebruik van de grijskaart voor lichtmeting en witbalans. Allemaal nadien enthousiast en overtuigd. Da's voor een groot stuk deugddoend, want je ziet onmiddellijk dat de mensen er mee op pad willen.
                      Hier krijg je vaak geen directe respons, maar ik koester toch een stille hoop...
                      Bij mijn foto's, en bij de vorige foto's maak ik geen geheim van exif's en mits ik ook fouten maak, duid ik vaak zelf aan wat er fout was en beter kon. Misschien is er her of der een beginner die dit leest en er iets aan heeft. Misschien is het soms wat moeilijk, maar als iemand vragen heeft, mag hij ze altijd stellen. Als ik ze met mijn beperkte kennis kan beantwoorden, zal ik dat met graagte doen.
                      Bovendien laat ik ook al eens graag een ballonnetje op, zoals de vergelijking tussen onderhavig topic, en DIT TOPIC.

Ik plaats hier geen foto's voor bouk, ik plaats hier geen foto's voor het bestuur van BD, ik plaats hier geen foto's om in de HOF te komen, maar ik plaats hier foto's, gewoon omdat ik meen dat ze elders ook niet goed staan en om voormelde reden.
                      Ik wil gewoon zeggen, dat als je de andere forumsticky's van beoordeling en showcase erop naleest, ik hier dus nergens nog foto's kan plaatsen. Ik hoef geen beoordeling, omdat ik meestal vrij goed weet wat ze waard zijn, en ik ga met deze foto's niet exposeren. Dus... waar moet ik ze dan wel plaatsen ? Maar... ik heb het inmiddels begrepen... best geen foto's plaatsen.

Aan de mensen die inmiddels nog reageerden, thx voor het kijken en reageren.

Mvg

Chris
                      En jullie mogen gerust weten dat IK (J@SIU) een van die drie was, die gisteravond een HELEHOOP nieuwe info hebben gehad van Chris...

Oke , ik geef toe het was erg veel , moet het nog wat laten bezinken maar ...

AAN DIE KEREL HEB JE IETS !!!!!!!!!!

Je kan hem ten alle tijden vragen stellen.. (zoals ikke) en hij is nooit te beroerd om je een degelijke uitleg en goed onderbouwd antwoord te willen geven.

Als Chris het uitgelegt heeft ..het hoe en waarom , dan heb je naderhand niet veel vragen meer .. Het is gewoon duidelijk!!!!

Gisteren hebben we het geruime tijd over de grijskaart gehad, en uitgeprobeert...
                      gevolg was dat we entousiast weer naar binnen gingen om het resultaat te bekijken.

Ga deze week zsm een grijskaart aanschaffen bv.

Gr. J@siu !!!
                      >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

Comment

mmm ... wished I was there : zo mooi ! ge moet het trouwens maar doen, bij volle zon zo'n beelden maken ! die kleuren van het gebouw zijn bijzonder ! (we hebben vrijwel dezelfde lenzen, de fisheye heb ik ook ! mooi gelukt ... )
                        er is maar één weg ... en dat is vooruit !

Comment

Working...
                        X