Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gij, en zijne velo, ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gij, en zijne velo, ...

    Na lang aarzelen, dit postje. Meegetrokken met de camera, een stijl naar mijn hand.
    Voor verbetering vatbaar, of kan dit er nog net door?











    Last edited by Topolino°; 17 juli 2009, 12:11. Reden: toevoeging groter formaat + 1 kleur
    *CANON EOS 600D*
    ~ klein beginnen, groot eindigen ~

  • #2
    Re: Gij, en zijne velo, ...

    heeft wel iets, zowel compositie als sfeer, maar mag groter gepost worden om beter te kunnen beoordelen.

    Comment


    • #3
      Re: Gij, en zijne velo, ...

      Dat het ook naar mijn eerste idee was, na het plaatsen het bestandsformaat via MijnAlbum.be te klein formaat aan gaf... Dank je ControlZ voor de opmerking. Vooral je feedback.


      topolino°
      Last edited by Topolino°; 17 juli 2009, 12:19.
      *CANON EOS 600D*
      ~ klein beginnen, groot eindigen ~

      Comment


      • #4
        Re: Gij, en zijne velo, ...

        Zwartwitversie is de betere. De kleurversie doet me te veel aan een mislukte foto denken.
        De zwartwit heeft meer een artistieke inslag.
        Technisch en compositorisch is het beeld helemaal niet volgens het boekje, maar net daarom vind ik het wel sfeervol.
        Mooi dat je hem zo ongegeneerd het beeld laat uit rijden.

        Comment


        • #5
          Re: Gij, en zijne velo, ...

          't is tegen veel basis- en standaardregeltjes van de fotografie in, maar dat maakt hem mooi... Het lijkt wel of de fotograaf gewoon niet kan volgen. Ik vind hem ook iets hebben. Speciaal, tegen het artistieke.

          Comment


          • #6
            Re: Gij, en zijne velo, ...

            Ik lees hier vanalles, en zelf vind ik dit wel een goede foto. tegen alle regels in, zo heb ik het graag. De kleurenversie zegt niet zo veel en is inderdaad een mislukte foto of wekt de impressie van een mislukte foto.

            Topolino, heb je de foto speciaal zo getrokken met bewegingsonscherpte, uit focus , uit de normale compo zodat je tot dit resultaat kwam ? Als dat zo is dan is dit een top foto. Of is het misschien een bij toeval gelukte-mislukte foto ?
            Ik heb dat ook soms wel eens voor, een mislukte foto , dan omzetten naar ZW en je hebt een kanjer van een foto.

            Zou niet slecht zijn mocht BD een subforum hebben "mislukte-gelukte foto"

            In ieder geval knap ZW, wat de bedoeling ook was.
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Gij, en zijne velo, ...

              @flaschplasch

              zo had ik 't nog niet gezien: "Mislukt & Gelukt" ... 'k Heb er nog zovele, waarvan ik achteraf denk, tiens zit dat nu zo(?)..., ... Ik experimenteer graag ...Veelal twijfel ik om die (creatieve) hier te Posten, omdat, omdat "ik ben nogal een chaoot" met diverse. Zo had ik kort geleden mijn fotocamera in de lucht geworpen met de stand op Zelontspanner. Wat het nog is geworden, bijzonder de camera begaf het niet, er kwam een, voor mij toch, een vreemde foto tevoorschijn ...

              De kampioen met zijn velo is gebaseerd op "Ik Wist Wat Ik Deed" toen of wat ik wou voor ik aan de kant stond - vooral gefocust op meetrekken, "panning" in fototermische taal? ... Met op het randje van 't kinetische. Ik denk dat de foto hier impressionistisch kan gaan noemen.

              Grazie flaschplasch dat je een fan bent van de Z/W versie. Net als ik. kortom Dank Je ontzettend voor je reactie.

              topolino°
              Last edited by Topolino°; 17 juli 2009, 21:32.
              *CANON EOS 600D*
              ~ klein beginnen, groot eindigen ~

              Comment


              • #8
                Re: Gij, en zijne velo, ...

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                't is tegen veel basis- en standaardregeltjes van de fotografie in, maar dat maakt hem mooi... Het lijkt wel of de fotograaf gewoon niet kan volgen. Ik vind hem ook iets hebben. Speciaal, tegen het artistieke.
                Wie kan een Kampioen als "Gij, en zijne velo" daadwerkelijk volgen ... Hij kwam tenslotte alleen over de finisch.

                Nu, ik was onnozel blij dat ik de wielrenner toch in mijn lens had vastgekregen, zowaar ik had bijna een support aan de kant vlak naast mij voorzien met een veeg met de camera in 't aangezicht. ... Met dit eindresultaat.

                Grosso DANK, FestinaLente!
                *CANON EOS 600D*
                ~ klein beginnen, groot eindigen ~

                Comment


                • #9
                  Re: Gij, en zijne velo, ...

                  Of het nu bewust of een mislukte foto is, voor mij het laatste als ik TS zijn uitleg lees, doet hier niet veel toe, het resultaat is geweldig mooi dan heb ik het over de Z/W versie
                  Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                  www.cromagnonman.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gij, en zijne velo, ...

                    de z/w versie is wel mooi alleen dat uitgebrande wit stoort (voor mij dan)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gij, en zijne velo, ...

                      Ik vind het het betere werk.Juist door de techische flaters maakt het deze prent zo sterk..en je ziet trouwens veel prijswinnaars van dit soort. Knap.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gij, en zijne velo, ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                        't is tegen veel basis- en standaardregeltjes van de fotografie in, maar dat maakt hem mooi... Het lijkt wel of de fotograaf gewoon niet kan volgen. Ik vind hem ook iets hebben. Speciaal, tegen het artistieke.
                        Ik volg.
                        (Wat basis en standaardregeltjes : ppfff dit soort regeltjes zijn om overtreden te worden en hebben vaak een beter resultaat dan de regletjes volgen).

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gij, en zijne velo, ...

                          heerlijke foto - de zwartwit-versie dan. Lijkt zo uit een krant uit de jaren '50 te komen. Nice.
                          I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

                          Comment

                          Working...
                          X