Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste shoot met model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste shoot met model

    Hoi mensen hier ben ik nog eens met een try out. Deze keer met model.








  • #2
    Re: Mijn eerste shoot met model

    Best even je foto's resizen zodat de langste kant maximaal 900 pixels groot is en je beperken tot 3 foto's per gestarte thread (zie forumregels).

    Wat de beelden zelf betreft ga ik me niet te veel uit laten over de technische aspecten, daar ik zelf nog volop aan't leren ben en me nog niet echt geplaatst voel om anderen van kritiek te voorzien.
    Hoewel ik me niet van de indruk kan ontdoen dat foto 4 met een hoge ISO-waarde is genomen. Er is precies veel ruis waarneembaar, vooral dan op het zwart marcelleke, of is dat het gevolg van enige nabewerkingen.

    Naar mijn gevoel lijkt mijn aandacht meer te gaan naar de verschillen in nabewerking/creatieve settings dan naar de inhoud van de foto. Misschien is het gewoon niet mijn ding. En dat pluisje op zijn rechterschouder helpt eerlijk gezegd ook niet (foto 1,2 en 3).

    Just my 2 cents.
    Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste shoot met model

      Vier verschillende foto's, vier bewerkingen, maar wel vier keer dezelfde blik. Model doet het helemaal niet slecht. Compo's zitten wel goed, alleen bij de eerste zou ik onderaan eens stukje afdoen, het stukje broek onderaan. Tweede heeft een leuke uitsnede, maat ik twijfel of het licht daar goed zit, wat ik door de bewerking moeilijk kan zien. Bij de derde twijfel ik nog over de ruimte bovenaan, maar ze mag er m.i. wel zijn, al meen ik dat ze de foto niet sterker maakt. De vierde is in dat opzicht m.i. sterker.
      Bewerkingen zijn persoonlijke smaak. Ik kijk naar de foto, en ik denk dan ook dat je in de beginnershoek, je beter kan beperken tot de afgewerkte foto, zonder veel bwerkingen, omdat die soms foutjes verdoezelt, die vaak op een simpele technische manier te verbeteren zijn.
      Als dit de eerste keer is, helemaal niet slecht.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste shoot met model

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Vier verschillende foto's, vier bewerkingen, maar wel vier keer dezelfde blik. Model doet het helemaal niet slecht. Compo's zitten wel goed, alleen bij de eerste zou ik onderaan eens stukje afdoen, het stukje broek onderaan. Tweede heeft een leuke uitsnede, maat ik twijfel of het licht daar goed zit, wat ik door de bewerking moeilijk kan zien. Bij de derde twijfel ik nog over de ruimte bovenaan, maar ze mag er m.i. wel zijn, al meen ik dat ze de foto niet sterker maakt. De vierde is in dat opzicht m.i. sterker.
        Bewerkingen zijn persoonlijke smaak. Ik kijk naar de foto, en ik denk dan ook dat je in de beginnershoek, je beter kan beperken tot de afgewerkte foto, zonder veel bwerkingen, omdat die soms foutjes verdoezelt, die vaak op een simpele technische manier te verbeteren zijn.
        Als dit de eerste keer is, helemaal niet slecht.
        Grotendeels eens met bovenstaande.

        - Foto één, net iets meer croppen vanonderen
        - Foto 2 is de helft van het gezicht detailloos. Te harde zon misschien en de belichting verkeerd, ofwel de bewerking die dit accentueert
        - Foto 3 vind ik persoonlijk de beste, leuke bewerking (persoonlijke smaak) maar de fles in zijn hand is echt geen meerwaarde
        - Foto 4 is ook wat maar veel ruis. Als dit met opzet is dan had ik het net iets anders gedaan, maar volgens mij komt het door de bewerking

        Leuke binnenkomers, even resizen en ééntje weghalen en alles perfect

        Comment

        Working...
        X