Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Murcielago......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Murcielago......



    Heb eventjes wat anders in de fotografie geprobeerd, opnames van een schaalmodel en die zo echt mogelijk laten overkomen zonder fotoshop.
    heb het speciaal zo donker gehouden bij de opnames.
    Last edited by flashsplash; 16 juli 2009, 20:21.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Murcielago......

    "even wat anders geprobeerd"
    Wel deze hoeven van mij niet in de beginnershoek hoor.
    Zeeeer goed geslaagd
    Ik kan niet vergelijken met een echte , maar deze ziet er toch realistisch uit voor mij.

    greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Murcielago......

      @Cheeta

      Bedankt voor het commentaar, maar daar zit ik nu juist met een probleemke.
      Ik vind het verdomd moeilijk om te bepalen waar ik best mijn foto´s zet.
      Sommige die ik goed vind plaats ik op een ander onderdeel van het forum en ga ik af als een gieter en minder goede plaats ik dan in de beginnershoek maar dan blijken die soms niet op hun plaats te staan.

      Hoe kies jij zoiets ?
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #4
        Re: Murcielago......

        man! had er toch niet bij gezegd dat het een schaalmodel is! ik was er alvast ingelopen (maar ik ken dan ook nix van auto's) - knap!
        I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

        Comment


        • #5
          Re: Murcielago......

          Ik vind deze foto's perfect passen in de beginnershoek...

          't Is leuk, maar oh zo dichtgelopen overal...

          Comment


          • #6
            Re: Murcielago......

            @FestinaLente


            bedankt maar even wat uitleg als het kan.
            maar oh zo dichtgelopen overal...
            Wat bedoel je daarmee ? Zijn het de grote zwarte vlakken die je bedoeld zoals de achterkant van de wagen.


            Vind je dit dan beter?




            Groeten Flash
            Last edited by flashsplash; 16 juli 2009, 22:53.
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Murcielago......

              Nee, want dan zie ik dingen die ik niet wil zien, zoals een opvallende "te weinig scherptediepte".

              Comment


              • #8
                Re: Murcielago......

                Tja, het is ook wel een klein modelleke en heel weinig licht. Dus veel keuze is er niet.

                Tenzei ik een trukje uithaal zoals antoine linkte in een van de opmerkingen.
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment


                • #9
                  Re: Murcielago......

                  knap gedaan en afgewerkt zoals het hoort!
                  bank vooruit

                  wagens > transport

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: Murcielago......

                    Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                    Tja, het is ook wel een klein modelleke en heel weinig licht. Dus veel keuze is er niet.

                    Tenzei ik een trukje uithaal zoals antoine linkte in een van de opmerkingen.
                    Tenzij je een andere lens gebruikt en het net iets anders fotografeert of een nog groter diafragma gebruikt. Die compo leent zich daar m.i. niet toe, tot een beperkte scherptediepte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Murcielago......

                      @Book of Fame,
                      Bedankt voor het commentaar.


                      Toch wel interresant om de verschillende opinies te lezen, nu ga ik jullie echt niet uitspelen tegen elkaar , maar hier zie je toch wel duidelijk dat smaken verschillen. En hoe moeilijk het is om te bepalen in welke rubriek te posten.


                      Ik vind deze foto's perfect passen in de beginnershoek...'t Is leuk, maar oh zo dichtgelopen overal...
                      knap gedaan en afgewerkt zoals het hoort!
                      bank vooruit. wagens > transport

                      Groeten Flash
                      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Murcielago......

                        deze morgen voordat ik ging werken nog even jouw foto's vergeleken met de (helaas) zwarte murcielago in mijn garage. Kon het niet echt goed zien omdat ik er vorige week met mijn ferrari california een deuk in gereden heb en omdat mijn Bentley Continental er dwars voor geparkeerd stond. Dan stond ook de Aston Maritin DB9 Volante van mijn vrouw voor de garagedeur geparkeerd dus kreeg ik die moeilijk open. Probleem als je maar plaats hebt voor 3 auto's. Als ik een beetje geld overhad bouwde ik een grotere garage.

                        Maar we wijken af; de "kleine" lijkt net echt dus wat dat betreft is het experiment wel geslaagd. over de donkere partijen kun je discussieren; die zie je soms in "echte" product foto's ook.

                        groeten,
                        Bert
                        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                        www.bertofotografie.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Murcielago......

                          Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                          Toch wel interresant om de verschillende opinies te lezen, nu ga ik jullie echt niet uitspelen tegen elkaar , maar hier zie je toch wel duidelijk dat smaken verschillen. En hoe moeilijk het is om te bepalen in welke rubriek te posten.
                          Ik gebruik niet vaak emoticons... nu ik ze eens gebruik, worden ze niet mee gequote. Jammer.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Murcielago......

                            @Berto,

                            Ik liep deze morgen verloren in mijn 600 vierkantemeter garage voorzien van airco en roze marbel vloer, daarna kon ik de platium sleutel van de deur niet vinden en heb ik het gouden slot maar uitgeboord met een diamand boor. Had ik maar geld om een paar ras auto´s te kopen.

                            Bedankt voor het commentaar en ja ik ben het met je eens, dat zwart effect zie je ook in product reclame. Dat was ook de bedoeling, zie text onder foto´s.
                            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Murcielago......

                              Tja Flash, smaken hé ...
                              Maar goed dat ze verschillen. Er zou nogal wat miserie zijn zeker, als we allemaal dezelfde smaak zouden hebben (en bvb. allemaal dezelfde vrouw begeren )

                              Waar plaats ik m'n foto's ?? Goeie vraag.
                              Eerst en vooral, ik ben eigenlijk een beginner.
                              Meestal plaats ik nog m'n foto's in beoordeling, omdat ik echt verschillende meningen en vooral tips wil horen.
                              Nu en dan ben ik echt wel fier op een foto en waag ik me in SC, dikwijls met spijt achteraf als sommigen me wijzen op de foutjes die ik zelf niet zag.
                              Misschien is het niet van zo'n groot belang waar je ze plaats, maar wel wat je met de opmerkingen doet : naast je neerleggen of eruit leren

                              greetz
                              Cheeta
                              Last edited by Cheeta; 30 juli 2009, 17:54.
                              Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X