Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eyes...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eyes...

    De eerste stappen met de Canon 450D en Gimp, Zwart/wit en subtiel kleur, graag jullie mening



    Model Canon EOS 450D
    Flash Used No
    Focal Length 200 mm
    Exposure Time 1/100 sec
    Aperture f/5.6
    ISO Equivalent 200
    Exposure Bias -2/3
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

  • #2
    Re: Eyes...

    prachtig gedaan!
    zeer mooi met het licht gespeeld.

    misschien de scherpte wat meer op het kindje haar hoofd leggen
    is wat onscherp of is dit verbeelding ?

    Comment


    • #3
      Re: Eyes...

      Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri VdV Bekijk bericht
      misschien de scherpte wat meer op het kindje haar hoofd leggen
      is wat onscherp of is dit verbeelding ?
      Dank je voor de reactie,

      Op de RAW is het iets scherper, maar ik sukkel een beetje met de scherpte instelling van de Canon... vooral bij bewolking en zoals hier in iets donkere omstandigheden. Heb een discutie gestart op de hints en tips afdeling, met veel goede intenties van de BD'ers maar nog geen sluitende oplossing.
      Rudy,

      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

      Comment


      • #4
        Re: Eyes...

        Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
        Dank je voor de reactie,

        Op de RAW is het iets scherper, maar ik sukkel een beetje met de scherpte instelling van de Canon... vooral bij bewolking en zoals hier in iets donkere omstandigheden. Heb een discutie gestart op de hints en tips afdeling, met veel goede intenties van de BD'ers maar nog geen sluitende oplossing.
        Ik ga je meteen de oplossing voor je scherpteprobleem geven...
        Je fotografeert op F5,6, waarschijnlijk het grootst mogelijke diafragma van je lens, en je wil op relatief korte afstand met 200mm de ogen van het kind en het oog van de dolfijn scherp hebben... Dan denk ik dat je het diafragma wat moet verkleinen, of kiezen voor iets dichterbij gaan en minder zoomen.
        Volopen, op F5,6 zijn standaardlenzen sowieso niet op hun scherpst. Vanaf F8 worden ze scherper tot F16. Daarna neemt de scherpte meestal weer terug af.
        Naar scherpstelling toe... Heb je je camera in de juiste modus staan ? Staan hij op continu scherpstelling of vast ? Er zijn enorm veel dingetjes die kunnen foutlopen.
        Leuke foto... maar ik had amper gezien dat de ogen van het kind ook blauw gemaakt waren.
        Last edited by FestinaLente; 16 juli 2009, 15:24.

        Comment


        • #5
          Re: Eyes...

          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Ik ga je meteen de oplossing voor je scherpteprobleem geven...
          Je fotografeert op F5,6, waarschijnlijk het grootst mogelijke diafragma van je lens, en je wil op relatief korte afstand met 200mm de ogen van het kind en het oog van de dolfijn scherp hebben... Dan denk ik dat je het diafragma wat moet verkleinen, of kiezen voor iets dichterbij gaan en minder zoomen.
          Volopen, op F5,6 zijn standaardlenzen sowieso niet op hun scherpst. Vanaf F8 worden ze scherper tot F16. Daarna neemt de scherpte meestal weer terug af.
          Naar scherpstelling toe... Heb je je camera in de juiste modus staan ? Staan hij op continu scherpstelling of vast ? Er zijn enorm veel dingetjes die kunnen foutlopen.
          Leuke foto... maar ik had amper gezien dat de ogen van het kind ook blauw gemaakt waren.
          Dank je voor je feedback,

          Ik ga je voorstel zeker uitproberen. Deze opname komt uit een reeks van testjes om de verschillende lichtmetingen van de camera uit te proberen (kom net van een analoog toestel Chinon CE-5 bijna alles manueel) en krijg inderdaad meer en meer de indruk dat ik hier tegen de limieten van de combinatie aanloop. Het was inderdaad beter geweest om een hogere f-waarde na te streven eventueel op ISO400 (heb die reflex nog niet om ISO aan te passen... met film gaat dat niet). Oja, de autofocus staat op "one shot" niet op "servo" Ik stel scherp op de ogen en kader dan het beeld (met de knop ingedrukt).

          Wat de ogen betreft heb je gelijk, dat valt inderdaad tegen op 900x600.
          Rudy,

          Hier vind je meer Astrofotografie werk.

          Comment


          • #6
            Re: Eyes...

            Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
            Wat de ogen betreft heb je gelijk, dat valt inderdaad tegen op 900x600.
            Da's eigenlijk inderdaad geen formaat om foto's te bekijken... Alhoewel het soms ook kan meevallen. Soms lijkt iets hier heel goed, en als je 't dan in 't groot op een scherm projecteert, hou je niet veel meer over, en ga je met "alles" door de mand wat er ook maar in de foto fout kan zitten. Dit formaat verdoezelt nog best veel .

            Comment


            • #7
              Re: Eyes...

              Hey;

              Voor mij een mooie geslaagde foto.
              Ik ben dan ook een beginner, maar vind het 'onderwerp' perfect tonend.
              De emotie zie je zo van haar gezicht. Iets dat ik al eerder gezien heb.
              Wat ik zo jammer vind is dat de meeste mensen beoordelen op de instellingen van de camera, maar soms heb ik het gevoel dat men de 'ziel' van de foto vergeet.
              Mijn eerste reactie op die foto was dat ik kon denken wat dat meisje dacht...
              Maar idd een foto op max 900pxls zijn die blauwe ogen niet overtuigend.
              Nu hiervoor zijn jullie natuurlijk om alles te beteren qua foto, maar toch een dikke pluim voor jullie beiden.

              Grtz
              Lander

              Comment

              Working...
              X