Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jump...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jump...

    Een paar weekjes geleden deden we een wandeling door de gemeente met de club.
    We zagen een paar jongemannen bezig met hun bikes.
    Natuurlijk kon ik dat niet aan me laten voorbij gaan, gezien ik 't nog nooit gedaan had,
    dit soort actieplaatjes. Ik gebruikte de fisheye lens.
    Ik vond het helemaal niet makkelijk... was al avond, wat voor mij wel sfeer bracht.
    Is 't wat ?



    Mvg

    Chris
    Last edited by FestinaLente; 14 juli 2009, 11:39.

  • #2
    Re: Jump...

    Wat mij betreft zeker geslaagd, goede keuze om dit met een fish eye te doen.
    Het haar van de persoon brengt beweging in het geheel.
    Mooie belichting ook, goede flitsinstelling.
    Ik denk dat het ook mooi had geweest dat de ramp onderaan had doorgelopen zodat dat een mooie vloeiende lijn was. Maar het gaat snel he
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

    Comment


    • #3
      Re: Jump...

      Oorspronkelijk geplaatst door Detlef Bekijk bericht
      Wat mij betreft zeker geslaagd, goede keuze om dit met een fish eye te doen.
      Het haar van de persoon brengt beweging in het geheel.
      Mooie belichting ook, goede flitsinstelling.
      Ik denk dat het ook mooi had geweest dat de ramp onderaan had doorgelopen zodat dat een mooie vloeiende lijn was. Maar het gaat snel he
      Op de niet gecropte versie is dat ook zo, maar daar zitten dan nog een stel fotografen in de weg .

      Comment


      • #4
        Re: Jump...

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Op de niet gecropte versie is dat ook zo, maar daar zitten dan nog een stel fotografen in de weg .
        Sorry, maar dat is geen excuus. In de weg zittende fotografen moet je eerst afschieten voor je je foto schiet.

        Toch mooi.

        Groeten,
        Geert

        Comment


        • #5
          Re: Jump...

          Ik ken het probleem .. ben eens naar een bodypaintbeurs geweest en dat is niet te doen al die fotografen. Ze willen allemaal de beste plaats

          Al maar goed dat er geen fotograaf aan de overkant stond
          Wat een dag, alles in schoonheid
          Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

          Comment


          • #6
            Re: Jump...

            Van mij had de biker wat meer prominent in beeld gemogen. Daarnaast zou ik kiezen voor een grotere lensopening om de biker meer van de achtergrond te isoleren. Ook de kleuren zouden wat expressiever mogen zijn. Dat hoort volgens mij bij het onderwerp.

            Comment


            • #7
              Re: Jump...

              Oorspronkelijk geplaatst door Peterdep Bekijk bericht
              Van mij had de biker wat meer prominent in beeld gemogen. Daarnaast zou ik kiezen voor een grotere lensopening om de biker meer van de achtergrond te isoleren. Ook de kleuren zouden wat expressiever mogen zijn. Dat hoort volgens mij bij het onderwerp.
              Peter,
              Thx voor de commentaar en voor een stuk heb je gelijk, maar ik hang hier met mijn fisheye tegen de ramp, op heel korte afstand van de biker (hoogstens 1,5 meter) en diemannen waren nu niet zo goed dat ze eens geen uitschuiver maakte en ik ben nogal voorzichtig .
              Ik koos speciaal voor deze lens, om de ramp mee te geven, die toch voor een stuk, voor mij dan de beweging, de aanloop, meegeeft.
              Om met een fisheye weinig scherptediepte te hebben is bijna onmogelijk. Zelfs op 2,8 is bijna alles nog scherp. Bovendien vind ik de achtergrond er bij horen, zodat dit niet alleen een foto is van een springende biker. Mja... da's mijn idee. Zoals Robby straks zegt : "Dan heb je de verkeerde titel gekozen."
              We hebben alvast toegezegd van 't nog eens over te doen, hopelijk lukt het me dan wat beter, want ik heb zelf ook al een paar puntjes gevonden om op te letten.

              Comment


              • #8
                Re: Jump...

                Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Peter,
                Thx voor de commentaar en voor een stuk heb je gelijk, maar ik hang hier met mijn fisheye tegen de ramp, op heel korte afstand van de biker (hoogstens 1,5 meter) en diemannen waren nu niet zo goed dat ze eens geen uitschuiver maakte en ik ben nogal voorzichtig .
                Fotograferen is toch ook risico's nemen! De grenzen verkennen!

                Comment


                • #9
                  Re: Jump...

                  Foto vind ik zeer geslaagd en het latere tijdstip maakt hem af vind ik..Nu heb je tenminste achtergrond.
                  En ondersteboven worden gereden dat wil geen mens en vind ik het wel knap dat je met de fish zo een opname gemaakt hebt van zo kortbij.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jump...

                    Ik vind, gezien de omstandigheden, het een heel goede foto. De actie is goed zichtbaar, des te meer door de zwevende rastas. Jammer dat hij niet bovenop jullie sprong, dat zou pas actie geweest zijn.


                    Vandaag 14:19
                    Peterdep
                    Re: Jump...
                    Van mij had de biker wat meer prominent in beeld gemogen. Daarnaast zou ik kiezen voor een grotere lensopening om de biker meer van de achtergrond te isoleren. Ook de kleuren zouden wat expressiever mogen zijn. Dat hoort volgens mij bij het onderwerp.
                    Met een Fish-eye je voorwerp isoleren van de achtergrond is pracktisch onmogelijk. Hou er rekening mee dat hoe korter je brandpunt afstand, hoe groter je diafragma opening moet zijn. Voor een Fish-eye kom je er met 2.8 zelfs nog niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jump...

                      Aha, nu kan ik eens terug een commentaartje schrijven:

                      1 Geslaagde compo , waarschijnlijk ook deels door de fisch eye die het bolvormige versterkt van de fietsbaan.

                      2 Goed ingeflitst, accent op het gezicht. Zit wel met een reflectie vlek op het voorhoofd. Maar ja die gast zal hebben gezweet voordat festinalente tevreden was met de opname

                      3 Op het goede moment afgedrukt

                      Ik veronderstel dat dit minstens 1/500 seconde is ?

                      Hoe kijk trouwens the instellingen na op de foto ?


                      Groeten Flash
                      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jump...

                        Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                        Ik veronderstel dat dit minstens 1/500 seconde is ?

                        Hoe kijk trouwens the instellingen na op de foto ?
                        Die zijn erbarmelijk... je wil 't niet weten .
                        ISO 640
                        F 6,3
                        1/1250ste
                        Flash op -0,7 stop.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jump...

                          Leuk hoe die kerktoren............
                          Vind alleen het tijdstip v/d dag jammer; voor de rest prima plaat. Volgende keer zeker eens proberen onder een andere hoek te trekken.
                          α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                          Flickr____No place to be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jump...

                            Allemaal bedankt voor de reacties...
                            't is dus iets, maar 't kan nog beter, en ik zou mezelf niet zijn, dat ik dit niet ga proberen .
                            Wordt naar alle waarschijnlijkheid vervolgd

                            Comment


                            • #15
                              Re: Jump...

                              Verkeerde titel " Zwevende jumper"
                              Je moet het maar niet op een zilveren schoteltje presenteren.
                              Waarom zwevende jumper? Je hebt niet veel beweging in de jumper, uitgezonderd het haar, maar ik zou niet verwonderd zijn dat zijn haar bij het afstappen zo blijft staan . Dit komt natuurlijk door de korte sluiterstijd en je geen panning doet. Ik heb nu het gevoel dat hij ieder moment van zijn fiets gaat vallen. Dat ervaarde ik eerst als storend maar nu ik de foto wat langer bekijk, compenseerd zijn spectaculaire houding en de positie van de fiets het gebrek aan beweging en wordt het toch een actiefoto in plaats van een stilstaande fase een momentopname.
                              Dus een zeer geslaagde opname.
                              Robby
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

                              Comment

                              Working...
                              X