Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie zondagnamiddag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mooie zondagnamiddag

Hallo allemaal,

Het was vandaag zo een mooie namiddag dat we even een blokje rond gewandeld hebben met de hond, én de cam natuurlijk!
    Ik laat jullie graag mee genieten en leer graag nog iets bij dus, laat maar komen die comments

Greets

Lena

Camera Model Canon EOS 500D
    Tv( Shutter Speed ) 1/640
    Av( Aperture Value ) 10.0
    Metering Mode Evaluative Metering
    Exposure Compensation -1
    ISO Speed 100
    Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS
    Focal Length 40.0mm
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Re: Mooie zondagnamiddag

Hey Lena,

Voor mij 2&3
    Mooie compo door het riviertje en knappe lucht.
    De eerste vind ik niet zo mooi, komt door de oever die me niet zo aanstaat

groeten
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Goede eerste eerlijke foto.
      Foto twee en drie minder interessant, die willen te mooi zijn.

Comment

Hoi Lena;

Mooie opnames. alle drie

Foto 1, rechtaan rechtuit Met Control-Z eens/

Foto 2 en 3 , prachtplaatjes voor prentkaarten maar nogal gemaakt. Maar goed dat zijn alle prentkaarten;

Iets bijleren Ik denk dat ik iets van U heb bijgeleerd.

Liep vandaag ook in de reytmeersen en nam daar ook wat shots van distels en bijtjes:::

Groeten Flash
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Voor mij ook voorkeur voor nr2 en nr3

Mooie wolkenplaatjes.

Heeft bouk dit nog niet gezien
          Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
          Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Voor mij nummer 2! Bij 3 had ik waarschijnlijk gefocused op de brug om de achtergrond wat onscherp te maken. Niet dat ik het beter kan hoor. Integendeel. Rustgevende plaatjes wel.
            Last edited by Kiuma; 12 juli 2009, 23:15.
            NicoSansen.com - FLICKR

Comment

Ik ga niet kiezen.
              Voor mij zijn ze alle drie geslaagd.
              Volgens mij moet man lief straks zijn camera zoeken.

mvg
              Antoine

Comment

deze foto's spreken me iets minder aan, maar ik vind dat je een van de beste/mooiste handtekeningen hebt die ik hier al heb gezien subtiel maar stijlvol, en dan vaak nog in een kleurtje dat in de foto terugkomt
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                  Ik ga niet kiezen.
                  Voor mij zijn ze alle drie geslaagd.
                  Volgens mij moet man lief straks zijn camera zoeken.

mvg
                  Antoine

Thx voor de comment Antoine,
                  manlief was mee op de wandeling daarnet, maar slechts 1 had zijn fotoapp mee ,
                  kwestie van mij niet te snel te ontmoedigen
                  (als manlief zijn body zou zoek zijn, en ik zou er iets mee te maken hebben, dan moet je geen topics van mij meer verwachten hoor, dan lig ik in coma in t ziekenhuis )

Lena
                  Last edited by Lena shoot; 13 juli 2009, 00:12.
                  www.lenafotografie.be

Comment

Allereerst, mooie woordspelling "als mijn lief zijn body zou zoek zijn, en ik zou er iets mee te maken hebben".
                    Wat mj stoort bij de drie foto's, is de betonnen rand. Je kunt daar natuurlijk niets aan doen. Het het aspekt puur natuur valt daar mee weg. Maar ik veronderstel dat het niet de bedoeling was om puur natuur te fotograferen maar om ons laten mee te genieten van een mooi natuurgebied waar je dan ook in gelukt bent wat mij betreft.
                    Foto 1 ik zou iets meer water geven onderaan ten koste van een beetje lucht bovenaan
                    Bovenaan zit een strook lucht die feitelijk geen meerwaarde heeft voor het compo, al heb je daar en mooie wolkenpartij die diepte geeft aan de foto.
                    Rechts zou ik er en stukje af doen of een stukje bij, omdat je door de betonnen rand ziet dat daar een bocht begint, maar die nu plotseling wordt afgeneden. laat daar iets meer water zien en je hebt volgens mij meer diepte in je foto.

Foto 2 Daar heb je een goed dieptegevoel door de wolkenpartij.Het stukje land vooraan draagt ook bij tot het dieptegevoel.

foto 3 Bij foto drie mis ik de wolkenpartij van 2. Voor de rest mooi sfeerbeeld wat trouwens ook telt voor de twee andere.

Over de kleuren wil ik dit, onder voorbehoud, nog zeggen. Ik vind dat je kleuren een grijze tint hebben, maar dat kan evengoed aan mijn monitor liggen
                    Samenvattend, deze foto's overstijgen de "Beginnershoek", maar wil je zeker hier niet wegjagen
                    Robby
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

Comment

ik maak hier ook geen keuze dit zijn drie zeer goede platen

grtjs,

jeannot

Comment

mooie wolkenreeks, maar hou je diafragma in de gaten, een te hoog diafragma geeft geen scherpere beelden, in tegendeel.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          mooie wolkenreeks, maar hou je diafragma in de gaten, een te hoog diafragma geeft geen scherpere beelden, in tegendeel.
                          grt,bouk.

Ik dacht nét dat ik het eindelijk door had?!
                          Ik had het diafragma zo hoog gezet (klein gemaakt) om meer diepte te krijgen?!
                          Zit ik dan weer fout?
                          Had mijn eerste shots met een klein diafragma genomen en alles was zo "plattekes".

Lena
                          www.lenafotografie.be

Comment

Hoewel ik liever zie dat landschappen in landscapeformaat gemaakt worden, vind ik hier de tweede foto het meest geslaagd.
                            De eerste heeft voor mij net te weinig, met eigenlijk enkel de wolken die er een mooie foto van moeten maken.
                            Bij de derde belemmerd de steiger meer het zicht dan dat hij dient als rustpunt in de foto voor mij.
                            De tweede daarentegen heeft een mooie kronkel, de wolkenpartijen spelen mee, en hij heeft alles mee om diepte te geven. Het onderste deel in 2/3 formaat in landscape, is m.i. ook niet mis als foto op zich.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Allereerst, mooie woordspelling "als mijn lief zijn body zou zoek zijn, en ik zou er iets mee te maken hebben".
                              Wat mj stoort bij de drie foto's, is de betonnen rand. Je kunt daar natuurlijk niets aan doen. Het het aspekt puur natuur valt daar mee weg. Maar ik veronderstel dat het niet de bedoeling was om puur natuur te fotograferen maar om ons laten mee te genieten van een mooi natuurgebied waar je dan ook in gelukt bent wat mij betreft.
                              Foto 1 ik zou iets meer water geven onderaan ten koste van een beetje lucht bovenaan
                              Bovenaan zit een strook lucht die feitelijk geen meerwaarde heeft voor het compo, al heb je daar en mooie wolkenpartij die diepte geeft aan de foto.
                              Rechts zou ik er en stukje af doen of een stukje bij, omdat je door de betonnen rand ziet dat daar een bocht begint, maar die nu plotseling wordt afgeneden. laat daar iets meer water zien en je hebt volgens mij meer diepte in je foto.

Foto 2 Daar heb je een goed dieptegevoel door de wolkenpartij.Het stukje land vooraan draagt ook bij tot het dieptegevoel.

foto 3 Bij foto drie mis ik de wolkenpartij van 2. Voor de rest mooi sfeerbeeld wat trouwens ook telt voor de twee andere.

Over de kleuren wil ik dit, onder voorbehoud, nog zeggen. Ik vind dat je kleuren een grijze tint hebben, maar dat kan evengoed aan mijn monitor liggen
                              Samenvattend, deze foto's overstijgen de "Beginnershoek", maar wil je zeker hier niet wegjagen
                              Robby
                              Hallo Robby,

-Die rand, tja, kan ik idd niks aan veranderen, die ligt er zodat De Dender niet uit zijn oevers zou treden
                              Voor de rest heb ik het beeld gecropt voor jou, water bijvoegen kon niet, de originelen waren niet gecropt dus had ik geen water over.

-foto 3: waren wij blij dat de donkere regenwolken voorbij waren want we hadden geen regenjassen meegenomen De wolken op de 2e komen idd dramatischer en dreigender over (zo hebben wij ze ook ervaren, zonder regenkledij en toch 15 min. van huis verwijderd , even spannend)

Verder moet ik zeggen dat ik nog wel even in de beginnershoek blijf, ik plaatste reeds enkele pics in beoordeling Macro maar vond later dat ze daar een beetje uit de toon sprongen. Ik moet nog even bijleren

Greets,

Lena
                              www.lenafotografie.be

Comment

Working...
                              X