Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste keer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ste keer

    Hallo,
    Hierbij mijn eerste foto.



    - Camera Model: canon eos 450d
    - Lens: 17 85 IS USM
    - Sluitertijd:1/100
    - Diafragma:f 5.6
    - ISO:500
    - Belichtingscompensatie: 0 -staps


    Goed of slecht??
    Last edited by nielsvdp; 10 juli 2009, 20:01.
    Canon eos 450d + canon 17-85 IS USM

  • #2
    Re: 1ste keer

    Ben ik de enige die de neiging voelt een mopje te maken met de elementen 'eerste keer' en 'bloemetje'?

    Vind de foto niet zo bijzonder, maar 't is wel goed gedaan denk ik
    je diafragma mocht wel wat meer dicht, dan was de hele bloem scherp. En het roze is een beetje overbelicht, maar da's moeilijk met zo'n bleke kleur!
    Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

    Comment


    • #3
      Re: 1ste keer

      Denk dat dit er eentje is die gewoon op 't verkeerde moment genomen is. Daar kan je verder als fotograaf niet veel aan doen. Het licht is op dat moment gewoon niet denderend. Inderdaad mocht je diafragma wat dichtgeknepener zijn, zou je wat meer dof hebben en mss een gans scherpe bloem. Maar dan had je sluitertijd mss wat traag geworden en had je bewegingsscherpte gekregen (tenzij het op statief getrokken is uiteraard). Ben zelf nu een jaartje bezig en heb me er ondertussen bij neergelegd, voor buitenfoto's, als het licht niet goed is, vergeet het dan gewoon, trek er gewoon geen, het is verloren moeite....

      Comment


      • #4
        Re: 1ste keer

        Bedankt voor de feedback.

        Het is de afgelopen tijd nog al sterk bewolkt en donker, niet aangenaam.
        Canon eos 450d + canon 17-85 IS USM

        Comment


        • #5
          Re: 1ste keer

          Volgende keer een mooie bloem. Licht zit wel goed, dunkt me, al mag 1/3de stopje minder misschien wel. Iets kleiner diafragma (groter getal).
          Let ook op de achtergrond. Zonder een bloem af, zorg dat de achtergrond op voldoende afstand is, en zorg er zeker voor dat er geen opvallende kleuren, zoals hier het rood in zit.

          Comment


          • #6
            Re: 1ste keer

            het is geen mooie bloem, en rechts nog een verslenste, toch op letten
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment

            Working...
            X