Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pas begonnen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• pas begonnen

hallo allemaal. ben nieuw hier.
    heb een panasonic lumix dmc fz8 gekocht om wat beter foto's te kunnen maken dan de gewone compact camera's rond zelfde prijs als die wat ik nu tweedehands heb gekocht.

ik heb de camera' sinds afgelopen zondag en heb me al wat geamuseerd. let wel , de interesse is er altijd al geweest, maar ik ken in principe niets van fotografie.
    nu begint het een beetje te komen. moet vooral weten wanneer wat en hoe toepassen.

volgende drie foto's vond ik zelf wel gelukt, maar valt niet te vergelijken met jullie foto's natuurlijk maar wil ze toch laten zien.

de huisvlieg, genomen 5 minuten nadat ik de camera uitprobeerde, de vlieg zat op salontafeltje. mis heel wat scherpte natuurlijk

dan de dag erop eens naar buiten gegaan en gezocht in de tuin (ga meer in de natuur wonen vanaf augustus dan heb ik meer gelegenheid om foto's te maken)
    deze rups zat op een paaltje

en tenslotte smorgensvroeg een naaktslak in het gras

geef gerust je mening en tips, ben een beginnend amatuur en kan veel tips en raad gebruiken!
    Last edited by Horizon; 9 juli 2009, 09:54.

Re: pas begonnen

Oorspronkelijk geplaatst door Horizon Bekijk bericht
    hallo allemaal. ben nieuw hier.

geef gerust je mening en tips, ben een beginnend amatuur en kan veel tips en raad gebruiken!
    een tip: lees eerst even de regeltjes, je opnamen zijn te groot hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

mijn excuses, formaat van foto's reeds aangepast!

Comment

Knappe foto's hoor! Ben zelf ook nog maar een leek en zie misschien nog minder onvolmaaktheden als de anderen.
        Toch, petje af!

Comment

Die vlieg vind ik goed gedaan hoor !
          Prima toestel trouwens, ik heb jaren gewerkt met de dmc fz7, de voorganger van uw toestel .
          Mvg, Marc
          Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
          http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

poficiat me de aankoop van je toestel
            ik werk ook met een DMC FZ8
            als je marco opnames wil maken raad ik je aan om de speciale close-up lens aan te kopen in de betere fotozaken waar ze panasonic verkopen kan je deze bestellen:
            Tussenring met DMW-LC55 deze kost wel rond de 100€ maar is het zeker waard kan dan tot op +-30 cm van het beestje komen
            plus een statief wat zeker handig is voor macro
            probeer eens op 3 pix. dan kan je 18x inzoomen in plaaats van 12
            geen angst hoor bij 3 pix heb je voor macrofotogafie geen kwaliteits verlies om je foto's hier te plaatsen zo maak ik ze allemaal
            maar een ding kan ik je zeker zeggen heb geduld met macro want de beestjes zitten niet altijd stil
            Oja je foto's zou ze bijna vergeten
            je vlieg vind ik de beste van deze reeks
            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

bedankt voor de complimenten tot nu toe!

@ lilybie... ik ben er vrijwel van overtuigd dat het macro fotograferen mijn favo bezigheid blijft als ik het fototoestel uit haal! een statief staat op mijn verlanglijstje.. trouwens bedankt voor de tips van de pixels.... de lens zal hopelijk ooit in mijn bezit komen, had hier al eens iets ervan gelezen. welke instellingen neem je voor de rest voor je macro's met deze camera?

en dan had ik nog een algemene vraag.... wat maakt de foto met de vlieg beter dan de andere twee? compositie, scherpte of kleuren of...?
              ik persoonlijk vind de slak het mooiste omdat in scherp gesteld staat op het hoofdje, maar wil graag weten waarom de andere beter is om mezelf te leren.

Comment

De vlieg is echt scherp en door de diagonale plaatsing ook een goede compositie, de
                slak zit volgens mij een beetje teveel verscholen in het gras wat de aandacht wat afleid.
                Mvg, Marc
                Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

die compactjes van panasonic zijn dus echt wel goed

dat en "t manneke"
                  I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

Comment

Working...
                  X