Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

First HDR render

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• First HDR render

Ik ben al een tijdje lid van dit forum en voordien heb ik ook veel comments en dergelijke op foto's gelezen. Het is de eerste keer dat ik een foto hier post. Zou graag meningen horen van iedereen die maar geinteresseerd is in deze foto )
    Negatief of positieve commentaar doet er niet toe, ik kan enkel maar leren uit mijn fouten. Kweet de kleuren zijn wat overdreven maar die zie ik graag zo, dus dat is speciaal zo gedaan

Hopelijk is alles volgens de forum regels )

Ik kijk al uit naar de reacties,

Alvast bedankt,

Grts

TRK dzayn

Re: First HDR render

Ja als je zelf zegt de kleur is wat overdreven maar je ziet dit zo graag,
    dan zijn we vlug uitgepraat hé.
    Het is inderdaad overdreven en volgens mij is HDR voor iets anders bedoeld
    Een voorbeeld: kerkinterieurs met moeilijke belichting situaties, nacht fotografie enz, zijn daar meer voor geschikt.
    Maar goed je ziet dit zo graag.
    Vriendelijke groeten

Comment

Ik kan me helemaal vinden in de comment van Bern@rd.

hdr en andere effecten moeten ten dienste staan van de foto en niet de foto ten dienste van de effecten. Dan spreken we niet meer van zuivere fotografie.
      Goede foto's maken is tenslotte de hoofdbedoeling. Om (overdreven) effecten toe te passen moet je geen goede fotograaf zijn.
      Ik vind de compositie van deze foto overigens wel goed.

Comment

Erg bedankt voor jullie comments,

Idd om wat effecten toe te passen hoef je geen goede fotograaf te zijn wat spelen met instellingen volstaat meestal..

Maar ik had idd wat meer over het fotografisch gehalte meningen gehad, wat kan ik de volgende keer beter doen, standpunt, ed.

Control-z bedankt voor jouw comment over de compositie

Comment

Ook voor mij de kleur wat overdreven, ik hou ook wel van ondergesatureerde foto's.
          Compo is goed, maar voor mij mag de bank meer naar links zodat je ook meer van het pad toont, geeft een mooie diepte en links is niet zo leeg.
          Wat een dag, alles in schoonheid
          Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Tis niet eens zo slecht niet hoor!
            Maar het groen zorgt voor velen een probleem bij hdr-omzetting: gematigd uw saturatie bijregelen.
            Een beetje effekt bijvoegen, zodanig dat het bijna niet te zien is, zorgt eerder voor een betere hdr, dan dat je de schuivers zodanig opendraait dat het teveel opvalt.

Maar ik moet m'n voorgangers wel gelijk geven: hdr ten dienste van de foto, niet omgekeerd. Dat heb ik ondertussen van de waarde collega's control-z en Schoonspikke ook al geleerd
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Thx voor de comments

Morgen bij wat beter weer (droog) heb ik nog wat ideeën,
              fotografische kwaliteit vind ik zelf ook nog altijd belangrijker dan de bewerkingen maar ik kon het niet laten om ook eens HDR te proberen (omdat ik het zo graag zie : ) )

Zal ook es 'normale' foto's posten in de komende dagen. Met de reacties krijg ik er steeds meer zin in om foto's te posten hier, uit comments kan ik alleen maar leren

Comment

Working...
              X