Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beachvolley

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beachvolley

    Bij deze enkele foto's van het beachvolleybaltornooi op het sportkot in leuven na de examens.



    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D80)
    Lens Focal Length: 38,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/320 sec
    F-Number: F4,5
    ISO: 100
    Compensation: EV -2/6



    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D80)
    Lens Focal Length: 27,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/1250 sec
    F-Number: F4,0
    ISO: 100
    Compensation: EV -2/6



    Camera Model: NIKON CORPORATION (NIKON D80)
    Lens Focal Length: 42,00 mm ()
    Shutter Speed: 1/4000 sec
    F-Number: F4,5
    ISO: 100
    Compensation: EV -2/6

    Ik vroeg me af wat jullie ervan vonden

    Groeten

    Thomas
    Last edited by Thomas9; 5 juli 2009, 13:24.

  • #2
    Re: Beachvolley

    Mooi actie shot die tweede, de eerste heeft wat teveel uitgebrande delen, en hij is ook net iets meer statisch.

    Groeten
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Beachvolley

      Ok hier gaan we dan :

      Foto 1 en 3 lijken mij bijna identiek. Hebben een goede scherpte en een leuke compo.Belichting zit bijna goed, is op randje af wat verbrand hier en daar. Maar als je deze afdrukken dan zal dat wel meevallen. Misschien de volgende keer kijken dat alle gezichten vrij zijn. Nu heeft de jongen achteraan het lint van het net over zij gezicht.
      Ik weet wel een actie shot moet vlug gebeuren
      Waarom niet in kleur ?
      Voor mij is dit een goede foto met wat gebreken


      Foto 2, de beste van de drie. Een soort amerikan plane. Maar twee kleine opmerkingen:
      Was nog beter geweest als de bal er volledig opstond en de man rechts iets meer in beeld was.

      Goed bezig
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #4
        Re: Beachvolley

        voor mij ook liever de tweede foto met de commentaren van flashplash.

        De eerste en derde zijn ook identiek.
        Of 't moet een perfecte crop zijn, getrokken binnen dezelfde 1/100 seconde ofzo :-).
        Daar brengt de vignettering niets toe aan waarde, vind ik.

        groeten


        Tim
        http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

        Comment


        • #5
          Re: Beachvolley

          1 en 3 : Uitgebrand maar door de zeer felle zon kan ik je dit vergeven. Volgende keer een stop onderbelichten hier. Of de belichting van de camera anders kiezen. Wat leuk is aan de foto is de tegenspeler hoe die zijn broek vasthoud en zegt OH.

          De tweede is een mooie aktie. Door het standpunt van je camera lijkt het wel dat deze heel hoog kan springen. Het omliggende publiek heeft ook zeer weinig interesse in het spel. Ze lopen maar wat rond onderaan de foto. Een groot contrast tussen deze twee gebeurtenissen.

          Comment


          • #6
            Re: Beachvolley

            Iedereen bedankt voor de comments. Ik zie net dat foto 1 en 3 inderdaad dezelfde zijn (wat snel geweest met uploaden maar bij deze veranderd, excuses).

            Over de foto's: enkele delen zijn inderdaad uitgebrand, de foto's zijn ook getrokken op een erg zonnige namiddag maar k had er beter op moeten letten.
            Het is een grote opgave bij sportfoto's om ervoor proberen te zorgen dat je toch een goeie foto maakt (belichting, compo, achtergrond,...) het is juist de snelheid waar het allemaal mee moet gebeuren wat het (voor mij) niet makkelijk maakt.
            Ivm de keuze voor ZW: ik vond de foto's beter tot hun recht komen in de ZW-omzetting. Omdat er veel lichte en donkere partijen in de foto's schuilden, kwam het contrast beter naar voren in ZW.

            Comment

            Working...
            X