Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lentefoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lentefoto's

Het is wel al een tijdje geleden dat deze genomen zijn, van in de paasvakantie.
    Graag ff jullie commentaar

Camera Model: Canon (Canon EOS 1000D)
    Lens Focal Length: 18,00 mm (18-55 mm)
    Shutter Speed: 1/200 sec
    F-Number: F9,0
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/1

Lens Focal Length: 18,00 mm (Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/160 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 100
    Compensation: EV -2/3

Lens Focal Length: 55,00 mm (Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS)
    Shutter Speed: 1/500 sec
    F-Number: F5,6
    ISO: 160
    Compensation: EV 0/1
    Last edited by ce_rob; 4 juli 2009, 14:18.

Re: Lentefoto's

3 foto's max.

Comment

tweede zou ik zeker laten staan als je er een weg moet halen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hoi,

nr 2 prachtige foto met tegenlicht, mooie rustgevende foto.
        nr 1 zou ook hier bij kunnen behoren, maar spijtig dat de luchtballon het geheel stuk maakt. Het oog valt dadelijk op de "zwarte plek".
        Kunt hem er ook niet afcroppen, want dan verliest u de lucht en de boomtoppen, wat de foto er ook niet beter op maakt.

Maar ik begrijp de genomen foto, het moment van voorbijkomen van de ballon, denkende dit word de foto.... vlug nemen, en dan staat men niet echt stil bij het geheel van de foto
        Jos
        Site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josv Bekijk bericht
          Hoi,

nr 2 prachtige foto met tegenlicht, mooie rustgevende foto.
          nr 1 zou ook hier bij kunnen behoren, maar spijtig dat de luchtballon het geheel stuk maakt. Het oog valt dadelijk op de "zwarte plek".
          Kunt hem er ook niet afcroppen, want dan verliest u de lucht en de boomtoppen, wat de foto er ook niet beter op maakt.

Maar ik begrijp de genomen foto, het moment van voorbijkomen van de ballon, denkende dit word de foto.... vlug nemen, en dan staat men niet echt stil bij het geheel van de foto
          Welk standpunt zou ik dan best nemen om die ballon in tegenlicht te trekken? Eerder in een open landschap zonder die bomen dan?
          Bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ce_rob Bekijk bericht
            Welk standpunt zou ik dan best nemen om die ballon in tegenlicht te trekken? Eerder in een open landschap zonder die bomen dan?
            Bedankt!
            Hoi ce_rob,

Ben zeker niet iemand, die gaat zeggen hoe men een foto moet nemen.
            Persoonlijk vind ik dat als de foto zoals hij nu is voor U een mooie foto is : prima, dan moet ge hem zo laten, dit is volgens mij nog altijd het belangrijkste in het nemen van een foto : als u er tevreden over bent, dan is het 1ste belangrijke punt al behaald.

Mijn mening, van hoe ik deze foto interpreteer, is voor mij misschien belangrijk, maar daarom niet voor U.
            Ik ging hier de foto bekijken in 2 delen, de sfeer van het landschap en de ballon, en kwam tot besluit dat ze niet samen konden, daarom (volgens mij) gewoon de prachtige sfeer behouden en de balloon weglaten.
            Eventueel als het om het belang van de luchtballon gaat, het moment uitkiezen ( voorbeeld een samenkomst van ballonvaarders opzoeken) en hier foto's gaan nemen, met luchtballon als hoofdonderwerp, ook geen probleem dan met het tegenlicht (lucht) ballon bij oplaten heeft geringe hoogte ...

Heb ook als beginneling verscheidene overvarende luchtballonnen gefotografeerd met als gedachte dit wordt goed, daarom niet nagedacht aan de bijkomende aspecten, van tegenlicht, ballon eenzaam op een foto wat geen resultaat geeft enz.

daarom ga naar een samenkomst, neem foto's van details,mensen,ballonnen laag in de lucht, vlammen bij oplaten .... En ik ben zeker dat er prachtige foto's gaan tussenzitten.
            Zeker zo prachtig als nu 1,2 van deze landschappen met ondergaand licht
            Jos
            Site

Comment

Working...
            X