Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gent in eerste post

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gent in eerste post

Enkele foto's getrokken in Gent die ik overlaat aan jullie kritische blik.

DMC-FZ8, 1/500 second, F/7.1, ISO 800

DMC-FZ8, ISO 100, 2.0 sec, F3.2

DMC-FZ8, F/8.0, ISO 400

Re: Gent in eerste post

Mooie plaatjes, stuk voor stuk speciaal...
    Bij de eerste was mijn eerste idee, dat het onscherpe gedeelte op de voorgrond stoorde, maar bij nader inzien, geeft het zo de foto een beetje een "gluurders"gehalte, maakt hem wat stouter.
    De tweede is een mooie avondopname in het blauwe uurtje.
    De derde heeft een mooi, en apart standpunt. Veel gefotografeerd steegje, maar de eerste keer da'k het van zo laag zie. Mooie diepte in het beeld, wat mij betreft.

Comment

Hey,

Bedankt voor het leuke antwoord. Bij de eerste was het inderdaad de bedoeling om er een extra dimensie in te brengen.

Groeten en tot kijks,
      Maarten.

Comment

Zijn er nog mensen die op mijn eerste post willen reageren?

Ik zou graag nog wat meer input hebben, niet dat de eerste niet goed was... Integendeel...

"Zitten er foutjes in?" en andere nuttige tips zijn welkom.

Grtz,
        Maarten.

Comment

eerste vind ik zeker niet slecht kwa compo valt hij best te smaken
          de tweede zeer mooi van kleur en compo, alleen mis ik wat scherpte op de gebouwen
          de derde zeer mooi standpunt maar mijn aandacht trekt te veel naar de uitgebrande einder

greets
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Hoe kan ik het uitgebrande einder verbeteren in de laatste foto? Er gaat idd veel aandacht naartoe...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jebus Bekijk bericht
              Hoe kan ik het uitgebrande einder verbeteren in de laatste foto? Er gaat idd veel aandacht naartoe...
              Licht daar meten en de gang oplichten met de flash, maar ik denk niet dat het beter wordt. Ik vind het persoonlijk wel iets hebben, dat uitgebrande uiteinde.

Comment

Ik denk dat als je het uitgebrande deel wil aanpassen je een groot deel van de magie in de foto verwijderd. Uitgebrande delen kunnen ook een functie hebben: de aandacht mag daar juist naartoe gaan, het vormt de kern van je verhaal binnen de foto.

Comment

Het was mijn bedoeling om niet weer zo'n matte foto te maken van dit straatje. Dat uitgebrande is daar bij nader inzien onontbeerlijk. Bedankt voor de reacties allen!

Comment

Working...
                  X