Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rode Mieren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rode Mieren

Hoever kan ik gaan met mijn LX3 bij het maken van macro's?
    De nijvere beestjes waren nauwelijks bij te houden maar kreeg er toch een paar op de plaat. Hoewel bij echte macro's vaak een vage achtergrond hoort en je meestal het beestje in de oogjes moet kunnen kijken is dat bijna niet te doen met een LX3 - Voor mij geeft dat niet want ik vind het leuker als je het diertje (het zijn er hier een stuk of vier) in zijn natuurlijke habitat kunt bewonderen. i.v.m. de toegestane grootte heb ik hem meer gecropt dan ik eigenlijk zelf mooi vind. Ik zal er nog 1 bijdoen maar dan is het wat kleiner om te bekijken.
    Camera Model: Panasonic (DMC-LX3)
    Lens Focal Length: 5,10 mm ()
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F2,8
    ISO: 80

Last edited by HapSnap; 3 juli 2009, 14:16.
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Re: Rode Mieren

Je compacttoestel heeft ongetwijfeld een macrostand, waarbij je nog veel dichter bij het onderwerp kan komen. Dat is ook de enige manier om tot een wazige achtergrond te komen.
    Voor mij staat er ietwat te veel op deze foto's, waardoor ze wat rommelig zijn. Het lichtspel dat er in zit is op zich al mooi. Een standpunt plat tegen de grond, en vlak bij de mieren, levert waarschijnlijk een mooier plaatje op. Ik zou ook de storende dorre grashalmpjes durven weghalen, om je onderwerp, de mieren, er meer te laten uitkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
      Je compacttoestel heeft ongetwijfeld een macrostand, waarbij je nog veel dichter bij het onderwerp kan komen. Dat is ook de enige manier om tot een wazige achtergrond te komen. Voor mij staat er ietwat te veel op deze foto's, waardoor ze wat rommelig zijn. Het lichtspel dat er in zit is op zich al mooi. Een standpunt plat tegen de grond, en vlak bij de mieren, levert waarschijnlijk een mooier plaatje op. Ik zou ook de storende dorre grashalmpjes durven weghalen, om je onderwerp, de mieren, er meer te laten uitkomen.
      Hallo FestinaLente - Er zit een 24mm op de camera dus zal het nooit een echte macro worden. De foto's waarbij ik er echt dicht op ging zitten waren mislukt door de overijverig diertjes. Een aantal takjes en blaadjes had ik al weggehaald maar langdurig in de bloedhitte op mijn oude knietjes liggen is niet helemaal mijn hobby - ik zat er al over te denken om er een zootje mee naar huis te nemen.
      Bedankt voor je antwoord.
      Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
        Hallo FestinaLente - Er zit een 24mm op de camera dus zal het nooit een echte macro worden. De foto's waarbij ik er echt dicht op ging zitten waren mislukt door de overijverig diertjes. Een aantal takjes en blaadjes had ik al weggehaald maar langdurig in de bloedhitte op mijn oude knietjes liggen is niet helemaal mijn hobby - ik zat er al over te denken om er een zootje mee naar huis te nemen.
        Bedankt voor je antwoord.
        Oh, maar een macro in groothoek kan ook leuk zijn, hoor... hoe groter de hoek, hoe meer scherptediepte alleszins. Ik denk zelfs dat je tot op 3 cm kan.
        Plat op de buik, he, i.p.v. op de knietjes...

Comment

Working...
        X