Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste camera

Net mijn eerste camera (Nikon D60) gekocht en eens wat foto's gaan trekken. Zal nog wel een tijdje duren voor ik enig inzicht verwerf om een deftige compositie samen te stellen. Maar ik ben al wel tevreden over de kwaliteit van mijn eerste foto's vermits het de eerste keer is dat ik een camera gebruik die geen wegwerp of gsm is

De camera is er al, ik heb mijn eerste foto's en vanaf nu zal't oefenen zijn.

Voor alle duidelijkheid ik weet echt nog niet wat ik aan het doen ben dus ik stel me niet verantwoordelijk voor eventuele oogschade of trauma's die pro's mochten oplopen

Re: Mijn eerste camera

krijg je die kaders er automatisch bij iof is dat fotoshop^? (ook een beginneling)
    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Ik heb dat gedaan met Aperture een programma op de Mac

Comment

Hoi,

Ga voor nummer 2 maar is persoonlijk, onderwerp spreekt mij heel erg aan, zou op bepaalde plaatsen iets meer scherpte en kleur moeten hebben, maar vind dit prima.

Kaders storen mij een beetje

maar zou zeker zeggen gaan verder met deze onderwerpen.
        Jos
        Site

Comment

Zal nog wel een tijdje duren voor ik enig inzicht verwerf om een deftige compositie samen te stellen.
          Dan zou ik me om te beginnen vooral daar op concentreren en niet op het bewerken van foto's, dat is de omgekeerde volgorde.
          Eerst goed leren fotograferen, dan pas spelen met die goede foto's.
          Van matige foto's maak je namelijk nooit goede door bewerkingen.

Comment

De tweede vind ik heel geslaagd. Hij geeft naar mijn gevoel de sfeer van die molen weer.

Op de eerste stoort de overvloed aan wit me een beetje.
            Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

Comment

Naar mijn mening ook teveel bewerking op de foto's. Met een aantal kant en klare presets kun je je fotografische minpuntjes wel verdoezelen.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

compo van nr 1 is goed vind ik

andere 2 vind ik niet goed : te druk & overbewerkt (hetgeen ik ook voor nr1 vindt trouwens)

probeer in het begin niet teveel speciale bewerkingen uit te voeren en speciale kaders toe te voegen...
                Ik zou het in het begin wat rechtoe-rechtaan houden wat betreft nabewerking zodat je je helemaal op compo/scherpte/kleuren kan focussen...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Amai seg, bedankt voor al de positieve reacties en de terechte kritiek.

Dat ik op mijn eerste foto's positieve reakties zou krijgen verschiet ik van omdat ik me wel bewust ben dat een goede foto niet bewerkt moet worden.

Maar ik ben al aan het bijleren, mijn tweede reeks foto's heb ik allemaal weggesmeten omdat er enkel iets mee viel aan te vangen als ik het bewerkte. Bedoeling is wel dat ik abstracte foto's zou willen maken. Ik hou wel van een trashy look, maar ik heb al door dat dat niet zo moeilijk is. Het juiste onderwerp goed in beeld brengen is waar ik me nu op ga focussen. Binnenkort dus meer, u weze gewaarschuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wabber Bekijk bericht
                    Amai seg, bedankt voor al de positieve reacties en de terechte kritiek.

Dat ik op mijn eerste foto's positieve reakties zou krijgen verschiet ik van omdat ik me wel bewust ben dat een goede foto niet bewerkt moet worden.

Maar ik ben al aan het bijleren, mijn tweede reeks foto's heb ik allemaal weggesmeten omdat er enkel iets mee viel aan te vangen als ik het bewerkte. Bedoeling is wel dat ik abstracte foto's zou willen maken. Ik hou wel van een trashy look, maar ik heb al door dat dat niet zo moeilijk is. Het juiste onderwerp goed in beeld brengen is waar ik me nu op ga focussen. Binnenkort dus meer, u weze gewaarschuwd
                    Een goede foto moet altijd wel een beetje bewerkt worden hoor, ik heb nog geen enkele foto genomen die ik achteraf geen beetje verscherpt heb. Maar wat je waarschijnlijk bedoelde is dat je op een goede foto geen overdreven bewerkingen moet loslaten zoals je op deze post gedaan hebt.
                    Eerlijk gezegd vind ik het er een beetje over...

En dat een trashy look niet moeilijk zou zijn, daar zou ik toch even mee opletten.
                    Het is niet omdat een foto er wat rommelig of 'trashy' uitziet dat er niet serieus over nagedacht is.
                    Dan denk ik eerder dat sommig studio-werk makkelijker is omdat je daar alle factoren ( mits voldoende vakkennis ) onder controle hebt.

In elk geval, veel plezier toegewenst met je nieuwe toestel en euh... keep on posting !
                    http://www.knstyle.be

What doesn't kill you, will make you more strong ! ( James Hetfield )

Comment

Working...
                    X