Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In de metro...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • In de metro...

    Eentje van de SD-Brussel aan de Zenne, die ik nog niet gepost had...
    Meningen ?



    Nikon D90
    lens Nikkor 17-55 - F2,8
    F4
    55mm
    1/250ste
    ISO 1000
    WB automatisch
    -1/3de EV
    Zwart-witomzetting zoals HIER omschreven. Nadien nog een klein beetje met de curves gespeeld en ruis toegevoegd (20% op het origineel in photoshop).
    Last edited by FestinaLente; 3 juli 2009, 13:52.

  • #2
    Re: In de metro...

    het heeft idd met die omzetting iets speciaals
    Waarom beginnershoek Chris ? en geen Z/W of Sd/s
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: In de metro...

      Mooie compositie en omzetting.

      Comment


      • #4
        Re: In de metro...

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        het heeft idd met die omzetting iets speciaals
        Waarom beginnershoek Chris ? en geen Z/W of Sd/s
        Omdat in showcase een stelletje dikke nekken zitten, die menen dat ze de waarheid in pacht hebben wat fotografie betreft, die door hun beperkingen, in een doodlopend straatje zitten. Ik hoor graag eerlijke meningen.
        Wat de SD betreft... te lang geleden om daar nu nog te posten.
        Last edited by FestinaLente; 2 juli 2009, 20:15.

        Comment


        • #5
          Re: In de metro...

          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          Omdat in showcase een stelletje dikke nekken zitten, die menen dat ze de waarheid in pacht hebben wat fotografie betreft, die door hun beperkingen, in een doodlopend straatje zitten. Ik hoor graag eerlijke meningen.
          Wat de SD betreft... te lang geleden om daar nu nog te posten.
          Ik geef je deels gelijk, maar scheer niet iedereen over dezelfde kam... veel mensen missen dit heel leuk plaatje nu, omdat ze niet de tijd hebben om op geregelde tijd in beginnershoek te komen zien...

          Ik vind dit een plaatje dat zo in een magazine kan staan. Leuk gevoel dat je krijgt door die ruis...
          2xZ6, 1xD7500, glas, licht

          Comment


          • #6
            Re: In de metro...

            Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
            Ik vind dit een plaatje dat zo in een magazine kan staan. Leuk gevoel dat je krijgt door die ruis...
            Thx, voor je mening.

            Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
            Ik geef je deels gelijk, maar scheer niet iedereen over dezelfde kam... veel mensen missen dit heel leuk plaatje nu, omdat ze niet de tijd hebben om op geregelde tijd in beginnershoek te komen zien...
            Kijk, en daar begint het...
            De gevorderde fotografen komen hier niet kijken. De beginners moeten de beginners helpen... De gevorderden menen dat ze niet meer geholpen moeten worden, en komen enkel showen. Ze rekenen op reacties van anderen, maar anderzijds verneem ik en merk ik dat de reacties niet altijd geapprecieerd worden, toch zeker niet als ze negatief zijn.
            Ieder zijn ding, en per slot van rekening post ik waar ik wil. Waarschijnlijk hangt er een 60-40 versie van deze foto op onze volgende fototentoonstelling, of ik moest intussen een veel betere maken...

            Comment


            • #7
              Re: In de metro...

              Persoonlijk denk ik dat die dame links er net teveel aan is, wegens de minder aansprekende blik. De pose van de middelste dame (én de krant) vind ik het sterkste punt van de foto.

              Groeten
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: In de metro...

                Voor mij klopt het plaatje.
                Mooie omzetting, ruis is hier zeker van toepassing.
                Enkel "stoort" de zwarte rand onderaan een beetje, maar los daarvan vind ik het een zeer geslaagde foto

                Comment


                • #9
                  Re: In de metro...

                  Oorspronkelijk geplaatst door toktok Bekijk bericht
                  Persoonlijk denk ik dat die dame links er net teveel aan is, wegens de minder aansprekende blik. De pose van de middelste dame (én de krant) vind ik het sterkste punt van de foto.

                  Groeten
                  Gelijk heb je. Ze zit er niet te veel, omdat ze de compo links m.i. mooi afsluit, maar haar blik is niet wat het moet zijn, en 't is ook mijn bedenking bij deze foto. Mja, inmiddels heb ik langer gekeken, en dan doet deze blik er eigenlijk niet meer toe voor mij. Misschien wil ze net een dutje gaan doen, in afwachting van het aankomende metrostel .

                  Comment


                  • #10
                    Re: In de metro...

                    Prachtige foto!
                    Zeer mooi gedaan.
                    Ruis brengt idd een speciaal iets aan de foto
                    PENTAX *ist DL + 2GB SD Card + SMC PENTAX-DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL + Sigma 70-300mm F4-5.6 DG MACRO + Sigma 50mm 1:2.8 DG MACRO + METZ Mecablitz 48 AF-1 + Lowepro Slinghshot 300 AW http://www.xiribi.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: In de metro...

                      Knappe foto, wekt de sfeer écht op!

                      (Ik weet eigenlijk niet of ik als beginneling iets mag zeggen op de fotos van een 'ancien' die platen trekt waar ik niet eens kan aan tippen maar, wat me toch een beetje stoort is dat de bank scheef gemonteerd is (stoort voor mij het evenwicht beetje) maar daar kan jij niks aan doen want de foto staat wel perfect waterpas (naden in muur en plan bovenaan))
                      Verder wil ik je bijtreden in je argument dat je hier in dit forum meer tips en raadgevingen krijgt dan elders, aan jouw raadgevingen heb ik al veel aan gehad! Je verduidelijkt ook steeds wàt er mis mee is en hoé het beter kan én waar we op moeten letten!
                      Dank daarvoor!

                      Lena
                      ---------------------------------------------------------------
                      Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                      www.lenafotografie.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: In de metro...

                        Omdat in showcase een stelletje dikke nekken zitten, die menen dat ze de waarheid in pacht hebben wat fotografie betreft, die door hun beperkingen, in een doodlopend straatje zitten. Ik hoor graag eerlijke meningen.
                        Wat de SD betreft... te lang geleden om daar nu nog te posten.
                        Kan ik met leven, is ook soms mijn gevoel. Maar ja, ieder dierke zijn plezierke. Dus niet aantrekken,polimieken opzei en trekken (fotookes wel te verstaan).

                        In ieder geval vind ik het een pracht foto:
                        1. Lagen en vlakken zitten keigoed, de zwarte rand, het voetpad, de bankjes op rij, de dames, de achterwand en dan de spoorlijn. Allemaal een soort semetrie.
                        Neem nu die dames, die houdingen gaan uitstekend te samen met het het traject plan.

                        2. Belichting en kleur omzetting zitten wel goed.

                        3. Scherpte OK

                        4. Leuke reflecties van de lichten.



                        VG Flash
                        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                        Comment


                        • #13
                          Re: In de metro...

                          @Nena
                          maar, wat me toch een beetje stoort is dat de bank scheef gemonteerd is (stoort voor mij het evenwicht beetje) maar daar kan jij niks aan doen want de foto staat wel perfect waterpas
                          Het zullen de mannen van de NMBS geweest zijn, er ligt trouwens nog een bierblikje rechts onder de bank

                          VG Flash
                          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                          Comment


                          • #14
                            Re: In de metro...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                            (Ik weet eigenlijk niet of ik als beginneling iets mag zeggen op de fotos van een 'ancien' die platen trekt waar ik niet eens kan aan tippen maar, wat me toch een beetje stoort is dat de bank scheef gemonteerd is (stoort voor mij het evenwicht beetje) maar daar kan jij niks aan doen want de foto staat wel perfect waterpas (naden in muur en plan bovenaan))
                            Natuurlijk mag je iets zeggen ? Waarom zou dat niet mogen ? Je hebt nog gelijk ook... wel raar dat er links twee mensen zitten en dat daar de bank hoger is .

                            Ik ben trouwens geen anciën en maakte mijn eerste DSRL-foto in oktober 2007.
                            Voordien volgde ik twee cursussen photoshop in CVO, kreeg ik hier enorm veel hulp van antoine200 op dit forum, volgde ik een workshop natuurfotografie in het Prinsenpark in Retie, las ik me te pletter over de techniek van fotograferen, en werkte ik met een Panasonic FZ30, wel manueel, sinds begin 2007.
                            Eind 2007 ging ik bij de fotoclub, waar ik nog enorm veel leerde, vooral over het bekijken en beoordelen van een beeld.
                            In 2008 volgde ik een cursus voor gevorderden digitale fotografie in CVO. Basis mocht ik overslaan, na het afleggen van een praktijkproef.
                            Dankzij een goei vrouwke, dat me me in mijn hobby liet uitleven, kon ik op korte tijd heel veel leren, en redelijk wat materiaal aankopen (onmogelijk van 't allemaal in mijn handtekening hieronder te zetten).
                            Toevallig ging ik daarstraks eens terugkijken naar mijn foto's van voor 2007. Compositie zat meestal al redelijk goed. Ik fotografeer ook al van mijn 12 jaar analoog, echter met een toestel met beperkte mogelijkheden, waar het enige dat ik doelbewust veranderende, het filmpje was... 100 ISO / 400ISO / Zw/w.
                            Door diverse fotouitstappen, workshops, een cursus photoshop voor fotografie, het bestuderen van de handleidingen van mijn toestellen en zelfstudie, heb ik zowat alles geleerd wat ik momenteel ken. Da's vrij veel voor "een beginner", omdat ik er dagelijks mee bezig ben.
                            Niet alleen zat ik de voorbije jaren, op enkele dagen na, bijna dagelijks op dit forum en bekeek ik hier duizenden beelden, maar ik fotografeer ook minstens wekelijks.
                            Ik leer nog elke dag bij, bij het bekijken van beelden, het lezen van commentaren, en bij het vragen stellen bij wat er foutloopt bij wat ik fotografeer, en da's gelukkig steeds minder en minder...
                            De voorbije drie maanden, had ik elke week wel iets om te fotograferen, en leerde ik ook elke week weer bij. Het gaat dan om diverse reportages, fotouitstappen, en het enige concert dat ik jaarlijks probeer te fotograferen, Arendonk Zingt en Swingt.
                            Dus... "ancien" is een groot woord. Ook ik ben "een student" fotografie . Het duurt even voor dat te beseffen. Ook ik was ooit te gehaast om in showcase te posten...

                            Tot daar deze overbodige uitleg . Hoe dan ook...

                            Iedereen bedankt voor de reacties, en niet alleen omdat ze positief zijn, maar ik hoop dat ze ook eerlijk zijn . Ik zou 't jammer vinden moest iemand voor mijn schoon ogen zeggen dat een foto goed was... .

                            Comment


                            • #15
                              Re: In de metro...

                              veel mensen missen dit heel leuk plaatje nu, omdat ze niet de tijd hebben om op geregelde tijd in beginnershoek te komen zien...
                              Volgens mij is het niet zozeer een kwestie van tijd, maar van prioriteiten stellen.
                              Als ik comments schrijf, begin ik bij het eerste subforum en zo van boven naar beneden.
                              En de beginnershoek staat eerst ...
                              Wie de beginnershoek overslaat zegt niet zozeer, "ik heb er geen tijd voor", maar eerder "het interesseert me niet"

                              Comment

                              Working...
                              X