Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macro grasje + zaden fluitekruid

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macro grasje + zaden fluitekruid

Vandaag voor het eerst binnen opnamen gemaakt. Ik heb een doorzonwoning dus komt er heel veel licht van twee kanten. Al jaren ondervind ik daardoor problemen met fotograferen met mijn oude compactcamera.
    De enige plek waar het licht maar van 1 kant komt is het op het aanrecht
    Dus daar heb ik onderstaande foto's genomen. De bovenste is gecropt en daardoor niet scherp genoeg denk ik, maar al die zaadjes waren een beetje een rommelig geheel op het origineel en dit vond ik wel een leuke compositie.
    Ik wilde niet te hoge Iso instellen en ik wilde ook een klein diafragma dus kreeg ik langere sluitertijden. Voor het eerst heb ik daarom de timer gebruikt.
    En op de onderste foto heb ik aan de rechterkant een stuk aluminiumfolie gehouden zodat ook die kant belicht werd, want anders kreeg ik daar teveel schaduw.

Iso 200, f16, 1.300sec. Witbalans op bewolkt gezet voor beide foto's

Dus dit was weer een echte experimenteer dag.

Ans, Nederland

Re: macro grasje + zaden fluitekruid

Hoi Ans,

Ik lees dat je hier heel veel werk en tijd in gestopt hebt en blijkbaar weet je wel hoe het allemaal moet enzo, dus wat dat betreft: knap
    Ik denk dat die belichting en scherpte ook wel tamelijk goed zitten (ik ben geen expert hoor, ik zeg wat ik zie)
    Maar ik vind één ding zo héééééééél erg jammer: en dat is het onderwerp!
    Als je dit nu eens opnieuw zou doen met een bloem of iets anders die meer aan spreekt ... dan zouden ze supperr zijn!
    Dus volgende sessie haal je gewoon iets anders uit die tuin, of die van de buren
    Greets,

Lena
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Comment

Re: macro grasje + zaden fluitekruid

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
      Hoi Ans,

Ik lees dat je hier heel veel werk en tijd in gestopt hebt en blijkbaar weet je wel hoe het allemaal moet enzo, dus wat dat betreft: knap
      Ik denk dat die belichting en scherpte ook wel tamelijk goed zitten (ik ben geen expert hoor, ik zeg wat ik zie)
      Maar ik vind één ding zo héééééééél erg jammer: en dat is het onderwerp!
      Als je dit nu eens opnieuw zou doen met een bloem of iets anders die meer aan spreekt ... dan zouden ze supperr zijn!
      Dus volgende sessie haal je gewoon iets anders uit die tuin, of die van de buren
      Greets,

Lena
      Lena, hartelijk bedankt voor je leuke reactie. Je hebt gelijk wat betreft het onderwerp
      Maar ja, dat heb je met beginners he? Voor mij is op het moment het belangrijkste dat ik alle mogelijkheden van mijn toestel en de techniek van het fotograferen onder de knie krijg. Dus is het onderwerp nog een beetje ondergeschikt
      Wat vooral voor mij belangrijk is dat ik nu eindelijk zonder een complete studio mooie foto's binnen kan maken.

Ik schilder, teken en boetseer etc. en in eerste instantie heb ik mijn camera gekocht om van de dingen die ik maak goede foto's te kunnen maken.
      Daarom zijn de laatste foto's van dat grasje en de zaden voor mij een bewijs dat ik inderdaad de omstandigheden zodanig kan beinvloeden en de instellingen zodanig kan gebruiken dat er een goede foto ontstaat.

Pas toen ik lid werd van dit forum zag ik wat er op macrogebied allemaal mogelijk was en heb ik me laten verleiden tot het kopen van een macrolens. Maar ik denk dat dat zo bij velen op dezelfde manier gaat.
      En ik ontdek nu dat ik die macrolens waarschijnlijk ook kan gebruiken bij het fotograferen van mijn kleine sculpturen.

In mijn eigen tuin staan op het moment niet echt interessante bloemen, alleen maar heel veel hortensia's, maar ik ga je advies opvolgen en een mooie daglelie bij de buren "lenen".

Nogmaals bedankt!!
      Ans, Nederland

Comment

Working...
      X