Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lelie - 3e poging

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lelie - 3e poging

Bij deze, nog een poging om de waterlelies goed in beeld te brengen ...
    Ben benieuwd wat jullie er van vinden
    Ik slaag er niet in om detail in het wit te behouden
    De gesloten versie die ik eerder plaaste was een stuk eenvoudiger

Camera Model Canon EOS 500D
    Tv( Shutter Speed ) 1/160
    Av( Aperture Value ) 20.0
    Metering Mode Spot Metering
    ISO Speed 100
    Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS
    Image Quality RAW
    ---------------------------------------------------------------
    Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
    www.lenafotografie.be

Re: Lelie - 3e poging

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
    Ik slaag er niet in om detail in het wit te behouden
    Welk "detail" bedoel je ? Wil je de fijne structuur van het blad laten zien ?
    Aan de belichting zal het niet liggen want eigentlijk, feitelijk is de foto in zijn geheel iets te donker gepresenteerd, dus overbelicht (lees ongedetailleerd) zijn de bloemblaadjes dus bijvoorbeeld niet. Misschien zoek je detail, dat er niet is of dat zo klein is dat de kamera het niet kan weergeven (je staat er te vér af).
    Er zit wel een mooi licht op de blaadjes !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
      Welk "detail" bedoel je ? Wil je de fijne structuur van het blad laten zien ?
      Aan de belichting zal het niet liggen want eigentlijk, feitelijk is de foto in zijn geheel iets te donker gepresenteerd, dus overbelicht (lees ongedetailleerd) zijn de bloemblaadjes dus bijvoorbeeld niet. Misschien zoek je detail, dat er niet is of dat zo klein is dat de kamera het niet kan weergeven (je staat er te vér af).
      Er zit wel een mooi licht op de blaadjes !
      Ik wou inderdaad meer detail (nerven of kleurdetail zoals in de onderste) in de blaadjes hebben maar dat lukte niet, voor mij geeft wat jij 'mooi licht' noemt wél een overbelichtte indruk maar misschien heb ik het mis voor (gebeurt wel vaker),
      In elk geval, dichter kon ik niet of ik moest in de vijver gaan staan en dan had ik mijn ventje achter mij aan vrees ik (ben trouwens niet zo gek op die vissen ook hoor )
      ---------------------------------------------------------------
      Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
      www.lenafotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
        Ik wou inderdaad meer detail (nerven of kleurdetail zoals in de onderste) in de blaadjes hebben maar dat lukte niet, voor mij geeft wat jij 'mooi licht' noemt wél een overbelichtte indruk
        Ik denk niet dat er zulks een detail mogelijk is in de bovenste blaadjes van de bloem, want daar zit gewoonweg geen kleurdetail in. Hoe wil je het er dan in krijgen als het er niet in zit ?
        Liefst de "overbelichte indruk" van je afzetten want de foto is - misschien iets te donker - wel geslaagd te noemen !

Comment

Mooie compo, iets te donker...
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Jammer dat deze foto minstens een stop onderbelicht is, en dat valt meteen op. Je hebt harde schaduwen, en er valt eigenlijk helemaal niet veel licht op de lelies. Qua compo is 't helemaal geen slechte, maar 't licht is er ver onder. Probeer je foto's, toch zeker zo'n foto's, zo ver mogelijk rechts te belichten, waarbij ik wil zeggen dat de curve in je histogram, best onderaan de rechterkant aansluit.

Comment

Ik weet niet of dit iets is.
              Ik vraag mijn eigen af hoe wit deze bloembladen zijn in het echt als ik al die rode nerven,dus toch detail, zie.
              Voor echt veel detail zul je wat dichted moeten komen. Polarisatiefilter kan ook mischien meer detail brengen.
              Ik vind het compo wel goed. De verhouding bloem blad
              Eens proberen met je macrolens.
              Robby

Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cigaloun Bekijk bericht
                Ik denk niet dat er zulks een detail mogelijk is in de bovenste blaadjes van de bloem, want daar zit gewoonweg geen kleurdetail in. Hoe wil je het er dan in krijgen als het er niet in zit ?
                Liefst de "overbelichte indruk" van je afzetten want de foto is - misschien iets te donker - wel geslaagd te noemen !

ook mijn gedacht, mag iets lichter
                mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                X